پیشمرگه‌های کرد بزرگ‌ترین سد عراق را از داعش «پس گرفتند»

گزارش‌های رسیده حاکی است که کردهای پیشمرگه روز یکشنبه توانستند با پشتیبانی هوایی آمریکا، سد موصل را که بزرگ‌ترین سد عراق است از نیروهای خلافت اسلامی، داعش، باز پس گیرند.

علی عونی، از مقام‌های اقلیم کردستان عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است که «سد موصل به طور کامل آزاد شده است».

وی افزود که جنگ هم اکنون در اطراف منطقه «تل‌کیف» در جریان است.

یک افسر پیشمرگه و یک مقام دیگر حزبی تایید کرده‌اند که نیروهای کرد، سد موصل را به کنترل خود در آورده‌اند. این سد بخش زیادی از آب آشامیدنی و کشاورزی استان شمالی نینوا را تامین می‌کند.

باز پس گیری این سد بزرگ‌ترین پیروزی در مقابل گروه خلافت اسلامی موسوم به داعش است که از اوایل ماه ژوئن مناطق وسیعی را در شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورده‌اند.

نیروهای داعش در اوایل ماه اوت عملیات تازه‌ای را در مناطق کردنشین آغاز کردند که در نتیجه آن روز هفتم اوت، سد موصل را به کنترل خود در آوردند.

با این حال نیروهای پیشمرگه طی روزهای گذشته و با پشتیبانی حملات شدید هوایی آمریکا علیه نیروهای افراطی داعش توانستند در مناطق تحت تصرف آن‌ها دست به پیشروی بزنند.

پیروزی روز یکشنبه راه را برای نیروهای کرد فراهم می‌کند تا مناطق مورد منازعه خود با دولت مرکزی عراق را به کنترل خود در آورند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ترکیبی از بمب افکن‌ها، جنگنده‌ها، هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین اهدافی را در نزدیکی سد موصل مورد حمله قرار دادند.

این بزرگ‌ترین تهاجم هوایی آمریکا علیه گروه داعش ظرف روزهای گذشته بوده است. آمریکا در روز یکشنبه ۱۴ حمله هوایی انجام داده است در حالی که این آمار در روز شنبه، ۹ مورد بوده است.

به گفته ارتش آمریکا، در جریان حملات روز یکشنبه ۱۰ خودروی نظامی، هفت خودروی هوموی، دو نفربر زرهی و یک ایستگاه بازرسی منهدم شدند.

+174
رأی دهید
-7

Amin fk Daesh - تهران - ایران
آقا ایشالا تا چند هفته دیگه میریم برا آزادی موصل...
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 21:32
alibabatabrizi - تبريز - ايران
سلطنت طلب وهابی نژاد ابوظبی - گویا به گروهأی داعش پیوستی چه خبر تو تاحالا چند تا بچه شیعه کشتی‌ ؟ الان عموجان بن لادنت زنده بود .بهت افتخار میکرد ولی‌ خوب به درک واصل شد
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 21:13
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
چه مردان دلاوری نترس و آزاده
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 21:46
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
بازم به امریکا و کفار و کرد ها. از دولت بی عرضه عراق و بقیه کشورهای اسلامی منطقه هیچ بخاری بلند نمیشه. این مسلمونایی که میگن کارای داعش ربطی به اسلام نداره چرا نمیرن جلوشون رو بگیرن و باهاشون بجنگن که دارن ابروی اسلامرو میبرن
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 23:08
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
زنده باد پیشمرگان دلیر کورد.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 23:26
Ghomsheh - فیرفکس ویرجینیا - امریکا
دست پرزیدنت اوباما در نکنه. امیدوارم که این گروه خطرناک داعش بزودی نابود شود
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 00:19
mehrdad58 - لندن - انگلیس
زنده‌باد کرد‌ها ! ارتش عراق که همشون مثل موش قائم شدن .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 00:31
danial nabi - استكهلم - سوئد
این گروه ساخت دست آمریکا بود. عربستان و بقیه کشور‌ها از این قاتلان دفاع کردند،ما هر چی‌ بد میاریم دست کشف آمریکا پشت داستان بوده.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 00:47
amin4497 - نیویورک - آمریکا
danial nabi - استکهلم - سوئد. این گروه ساخت دست آمریکا بود. عربستان و بقیه کشور‌ها از این قاتلان دفاع کردند،ما هر چی‌ بد میاریم دست کشف آمریکا پشت داستان بوده. توالت رفتن تو هم طبق معمول دست آمریکا هستش​.تو در کدام مکتب بودی؟.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:34
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
دمشون گرم!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 02:09
arman93 - یزد - ایران
mehrdad58 - لندن - انگلیس - آره دلاوری کردها هم قبل از اینکه امریکا به دادشون برسه دیدیم داشتند اربیل رو به باد می دادند اگه امریکا دخالت نمی کرد که تروریستهای داعش الان تو کاخ بارزانی بودند ارتش عراق که لااقل با دست خالی و بدون کمک امریکا از سقوط بغداد جلوگیری کرد در قضیه سقوط موصل هم همه می دونند باعثش خیانت افسرهای وابسته به حزب بعث و ارتش سابق بعثی صدام بودند که امریکا زمان تاسیس ارتش جدید اجازه نداد تصفیه و پاکسازی بشوند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 05:59
aram.01 - کردستان - ایران
این جنگنده کدوم گوریه؟ چشم دیدن این خبر رو نداره... بژی پیشمرگه...
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 06:25
تهران شهر من - هامبورگ - آلمان
درد و بلای دلاوران کرد بخوره تو سر نیروهای نظامی عرب عراق که هیچ غلطی نمی کنند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 06:52
جنگنده - تهران - ایران
aram.01 - کردستان - ایران........................ چی میگی تفرقه افکن. بلد نیستی عین آدم صحبت کنی این چه طرز صحبته بربر کوهستانی ؟؟؟؟؟؟؟؟ به چیت مینازی به جنگنده های آمریکایی که نجاتتون دادن یا به سلاحهای آمریکایی که تیغتون میزنند و تحویلتون میدند و از این ور نفت دزدی ازتون میخرن از اونور هم سلاح گران بهتون قالب میکنند. یعنی همه جوره دارن ازتون سواری میگیرند. بزدل اگه بمب افکنهای امریکایی نبودن که الان داعشیهای وحشی که ساخته همون آمریکا وحشی تر هستند، داشتند با سرتون فوتبال بازی میکردن. در ضمن خود اربابت بارزانی هم از ایران و سپاه ایران تشکر کرده تو که سنگ لوبیای آش هم نیستی
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:53
ashayere.2014 - دبرسن - مجارستان
نه کردهای عراق دلاورند و سلحشور و نه کشتارگران داعش خونخوار و نه آمریکا و اروپا نجات دهنده و نه روسیه و چین آزادی خواه وانکه این یک نمایشنامه برای تجزیه عراق و سوریه است وووو ............ هوشیار باشو بیدار هم میهن .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:05
ashayere.2014 - دبرسن - مجارستان
نه کردهای عراق دلاورند و سلحشور و نه کشتارگران داعش خونخوار و نه آمریکا و اروپا نجات دهنده و نه روسیه و چین آزادی خواه وانکه این یک نمایشنامه برای تجزیه عراق و سوریه است وووو ............ هوشیار باشو بیدار هم میهن .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:05
aram.01 - کردستان - ایران
جنگنده-. یک نگاه به مذهبت شیعه بنداز معلوم میشه که بربریت رو زنده نگه داشته؟. در مذهب تو آرامش معنا نداره و باید همه جا جنگ و بی عدالتی باشه تا امام زمان ظهور کنه! از این تفکر معلوم میشه بیشتر جنگهای دنیا زیر سر کی هست. دوما ما به آمریکا سواری میدیم عوضش عمران و آبادانی و پیشرفت نصیبمان شده و این قدرت را پیدا کردیم دشمنانمان را به عقب برانیم. حالا شما که سالهاست به روسیه پست فطرت سواری میدید و گاز و نفت ایران را می چاپد و به شما موشک و اسلحه میده بجز فلاکت و رکود اقتصادی و تورم و خفت و خواری چی نصیبتون شده؟؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:09
بی هوا - استکهلم - سوئد
جنگنده. مثل صاحبات دروغ می گی. بارزانی از حزب دمکرات کردستان ایران تشکر کرد نه از ایران و سپاه ایران. aram. کردستان. عزیز آخه آدم قحطییه که منتظر جنگنده هستی. این جور آدمها به هموطن خودشون رحم نمیکنند اونوقت بیان برای من وتو کرد دلسوزی کنند. فراموشش کن
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:25
جنگنده - تهران - ایران
aram.01 - کردستان - ایران.......................... جوکی به این بی مزگی تا حالا از هیچکس نشنیده بودم. عمران و آبادانی دارید شما اونوقت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نترکید یهو از عمران. نوکره بارزانی،‌ تمام این نقشه ها برای تجزیه کشورها و به جون هم انداختن کرد و لر و ترک و فارس و عرب و چاپیدن منابع آنها توسط آمریکا و انگلیس و اسرائیل و حتی همان روسیه و چین در درجه دوم،‌ میباشد. کی میشه شماها بیدار شید از خواب و فریب این آمریکای وحشی را نخورید. کاش بجای اعتماد به آمریکایی که از آن سر دنیا میاید در امور این سر دنیا دخالت میکند،‌ یخورده فقط یخورده به همسایگان و هموطنان سابق و تاریختون اعتماد میکردید و خودتون بدون اتکا به استعمارگران و با کمک همسایگانتان اوضاع را روبراه میکردید. ولی متاسفانه همیشه به خصوص دولتهای منطقه سر در آخور کشورهای استعمارگر داشته اند و بخاطر اسکناس و پول،‌ منافع کشور و حتی خودشان را به خطر انداختند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:04
جنگنده - تهران - ایران
زمانی که وقت این زمامداران نوکر صفت به اتمام برسد مانند یک مهره پوسیده میندازنشون در آشغالدانی به سرنوشت پهلویها و قجرها و صدامها و قذافیها و مبارکها و پینوشه ها و ......... دقت کنید شاید کمی از خواب، بیدار شید ولی متاسفانه ماهواره و اینترنت، مسختون کرده و وقتی از خواب بیدار میشوید که تا خرخره در آتش هستید که اون موقع دیگه دیره.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:04
Amin fk Daesh - تهران - ایران
aram.01 - کردستان - ایران...ببین داداش واقعا احمقی که فکر میکنی ایران فقط داره به روسیه کولی میده.. آخه کدوم کشور مثل ما این همه سال تحریم بوده؟؟؟؟؟؟ اصلن میفهمی تحریم یعنی چی؟؟؟عمرن. بازم دست مریزاد به این مردممون... تو شاید یه کرد باشی ولی در اول یک ایرانی هستی... اینو یادت نره... حالا نمیدونم چرا اینجوری کمر همت دشمنی با شیعه علی بستی....میگی شیعه آدم کشه؟؟/ باشه به من یگو کجای تاریخ 1400سالۀ شیعه...شیعیان بی دلیل و خونخوارانه حمله کردن به جایی؟؟؟؟ کجا؟؟/ یگو؟؟. یکم مغز شست و شو شدتو درستش کن.. فقط همین
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:50
راهجو - فریدونکنار - ایران
جنگنده- خیلی داری میسوزی از نوع کامنتت پیداست!خداروشکر یه بار شما آمریکا رو قبول داشتی و تاییدش کرده حداقل از نظر نظامی!از چی نظام طرفداری میکنی ؟رهبرت که حرفاشو راجع به هر موضوعی ماه به ماه عوض میکنه اقتصادم که مرده آب وهوامون هم که به علت بی لیاقتی نابود شده و بورسیه های غیرقانونی و اختلاسها و سیاست در قبال سوریه و مالکی و عراق هم که کلی عقب نشینی داره و غزه هم که ترکید به چی این مملکت دلخوشی آها دستمزدهایی که بهت بابت خوش خدمتی میدن!؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:57
aram.01 - کردستان - ایران
جنگنده-. لابد تو هم مثل احمدی نژاد با امام زمان در ارتباطی و اون این چیزها رو بهت گفت. برو عمو جون از بس مال مفت خوردی خوشی زده زیر دلت و هذیان میگی. توصیه میکنم چند روز یک جای دور تو همین ایران خودمون برو و چند روز با کارگری زندگی کن اونوقت دیدت نسبت به دنیا به مردم زحمتکش به سختیهای زندگی به همه چی عوض میشه...
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:58
aram.01 - کردستان - ایران
Amin fk daesh-. اولا بیخود توهین نکن . دوما تو تا حالا با خودت فکر کردی چرا ایران تحریم میشه و مردم ایران در رنج و سختی و گرانی باید زندگی کنند اما آقازاده ها با ماشینهای میلیاردی به سیاحت نقاط دیدنی ایران بروند؟. نه عزیزم اونا عین خیالشون نیست چون سیاستشون اینه که مردم در فشار باشند تا مثل زمان شاه خوشی نزنه زیر دلشون. تو میدونی سالانه چند میلیارد دلار به سوریه و لبنان و غزه و روسیه و غیره برای اهداف پوچ سرازیر میشه؟. با اون پولها میشه هزاران کارخانه ساخت و جوانان بیکار مملکت را جذب کرد.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:20
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
Amin fk Daesh - تهران - ایران خۆدت دست کل احمقهای دنیا رۆ از پشت بستی حالا داری بە ارام کردستان میگی احمق کشتار و قتل عام مردم بی دفاع رۆستای قارنا و قلاتان در نزدیکی شهرستان نقدە و کشتار مردم بی دفاع رۆستای اگریقاش و قۆم قلعە توسط شیعیان تهی مغز امام زمانتۆن رۆ بیاد نداری قتل عام 59 نفر نۆجوان مهابادی کە هنۆز هم جنازە انها تحویل خانوادشن نگردید این رۆ اسمش جێ میزاری .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:01
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
من چطوری خۆدم را ایرانی قبۆل داشتە باشم کە وقتی نتوانم بە راحتی در سراسر ایران زندگی کنم .وقتی امام زمان شما میاد بە خواب ملاهای گندزدەتون و میفرمایند کە بە مردم ایران بگویید کە در شهرهای شیعە نشین بە کردها زمین و خانە نفرۆشند و بە بلوچها وجازە ندهید کە در مشهد خانە و مسکن تهیە کنن من چطوری خودام را ایرانی بدانم.ایرانی و تاریخ کۆرۆش پیشکش خۆدتان. .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:07
کردستان و کرد - واسا - فنلاند
Amin fk Daesh - تهران - ایران خۆدت دست کل احمقهای دنیا رۆ از پشت بستی حالا داری بە ارام کردستان میگی احمق کشتار و قتل عام مردم بی دفاع رۆستای قارنا و قلاتان در نزدیکی شهرستان نقدە و کشتار مردم بی دفاع رۆستای اگریقاش و قۆم قلعە توسط شیعیان تهی مغز امام زمانتۆن رۆ بیاد نداری قتل عام 59 نفر نۆجوان مهابادی کە هنۆز هم جنازە انها تحویل خانوادشن نگردید این رۆ اسمش جێ میزاری .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:13
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
من میگم این جنگنده هنوز با خودشم در جنگه هر روز میره جلو اینه با خودش کلنجار میره ,فک کنم منتظر امام زمانه اون یکی امام گذاشتتش تو جنگ این یکی درش میاره ولش کنین به حال خودش, این به این عمر رسیده هنوز هیچی حالیش نیست ,الان شما میخواین حالیش کنین, این و فقط امام زمان میتونه حالیش کنه اونم با یه کارتن ساندیس و چند تا ساندویچ کالباس.....جنگنده جان حالشو ببر تو زنجیر بریدی درست بشو نیستی.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 01:23
جنگنده - تهران - ایران
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی.......................... با کاربری که خودش به خودش میگه قاطی که نمیشه بحث کرد. تو قاطی هستی و با آمپولهای آرام بخش در سومالی تبعید شدی. دچار توهم هستی، دست خودت نیست، به تو به چشم یک انسان مالیخولیایی نگاه میکنم و برایت تاسف میخورم که به این روز افتادی
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 07:07
جنگنده - تهران - ایران
کردستان و کرد - واسا - فنلاند........ aram.01 - کردستان - ایران .........دو مزدور اسرائیل و خائن که اکسیژن هوا را تلف میکنند و روی زمین فساد میکنند. لیاقتتون خوردن تفاله های آمریکا و نوکری اسرائیل میباشد چون اگر آدم بودید این حال و روزتون نبود. آخه نادانها با یه چیزی پز بدید که ملت بهتون نخندند،‌ شماها هیچی از خودتون ندارید، با بمب افکنهای آمریکایی پز میدهید ؟؟؟؟؟؟ یک خورده عزت نفس ندارید و به حقارت خودتون افتخار میکنیید بعد میگید ما چنین هستیم و چنان هستیم در حالیکه از ترس داعشیها خودتون رو خیس کردید و چند شهرتون رو بدون مبارزه تسلیم کردید و اربیلتون هم رو هوا بود و زن و بچتون آواره کوهستان و مردانتان مست در حال رقص !!!!!!!!!!!، که اربابتون آمریکا اومد نجاتتون داد وگرنه الان کل وجودتون رو پرچم سیاه گرفته بودن وحشیتر از خودتان یعنی داعشیها.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 07:16
جنگنده - تهران - ایران
آخه یه چیز بگید ملت بهتون نخندند. مزخرفاتی مثل پیشمرگها شجاع هستیم ما نترس هستیم بعد جلوی داعشیهای وحشی از ترس، فرار کردند و شهراشون و ناموسشون رو بدون یک گلوله تسلیم کردند و هموطنهاتون رو سر بردیند و به کنیزی بردند. ای خاک ای خاک
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 07:16
aram.01 - کردستان - ایران
جنگنده-. واقعا روی تو از بتون هم محکمتره. تو هم برو نوکری روسیه و چین رو بکن و از چین تسبیح و سنگ مهر وارد کن و بگو از کربلا اومده. این رو بدون روسیه و چین اگر نفت و گاز مجانی نبود شما را .. هم حساب نمیکردند.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 10:25
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
ashayere.2014 - دبرسن - مجارستان, درست گفتید برادر
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 23:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.