تهدید وزارت علوم: استیضاح به روشنگری تبدیل خواهد شد

 
رضا فرجی‌دانا در روزی که از مجلس رای اعتماد گرفت
 

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده که رضا فرجی‌دانا از فرصت جلسه استیضاح خود برای «روشنگری» استفاده خواهد کرد.

مجتبی صدیقی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) که یکشنبه ۲۶ مرداد منتشر شده، ابراز امیدواری کرده است تا با «توضیحات و روشنگری‌هایی که انجام خواهد شد»، نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر علوم رای ندهند.

حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم با حمایت از رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم تاکید کرده که او «باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کند چرا که تاکنون کار خلاف قانونی انجام نداده است.»

آقای میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا ابراز امیدواری کرده است تا نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر علوم به «خدمات ارزنده و تلاش‌های این مدیر انقلابی» توجه کنند.

محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفته است که جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا، سه‌شنبه ۲۸ مرداد برگزار خواهد شد.

آن دسته از نمایندگان مجلس که خواهان استیضاح و برکناری آقای فرجی‌دانا هستند، می‌گویند که وزیر علوم با زیرپا گذاشتن قول‌های خود، از «فتنه‌گران» در پست‌های این وزارتخانه و دانشگاه‌ها استفاده کرده و اجازه بازگشت به تحصیل دانشجویان محروم شده را نیز صادر کرده است.

نمایندگان مجلس پیش از این به جعفر میلی‌منفرد و جعفر توفیقی، دو گزینه حسن روحانی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد نداده بودند زیرا این دو را به حمایت از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که «فتنه» می‌نامند، متهم کرده بودند.

اما رضا فرجی‌دانا، این افراد را به عنوان قائم‌مقام و معاون خود در وزارت عاوم منصوب کرد.

حامیان آقای فرجی‌دانا اما می‌گویند که افشای بورس‌های غیر قانونی اعطاشده به نزدیکان و وابستگان دولت محمود احمدی‌نژاد توسط وزارت علوم دولت حسن روحانی و مسائل سیاسی، دلایل پشت پرده استیضاح رضا فرجی‌دانا است.

رسانه‌های حامی دولت، در روزهای اخیر اسامی تعدادی از اقوام و وابستگان مسئولان ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد را که هم‌اکنون نماینده مجلس و از حامیان استیضاح وزیر علوم‌اند، به عنوان افرادی که در دولت پیشین به شکل «غیر قانونی» بورس تحصیلی دریافت کرده بودند، منتشر کرده‌اند.

اما مسئولان دولت آقای احمدی‌نژاد و نمایندگان مجلس با دفاع از عملکرد خود می‌گویند که اعطای این بورس‌ها قانونی بوده است.

حمید رسایی، نماینده تهران به خبرگزاری تسنیم گفته است: «عده‌ای گفته‌اند که استیضاح به دلیل این است که وزیر علوم بر روی بورسیه‌های غیرقانونی دست گذاشته است. حرف بنده این است که اگر این حرف درست است آقای وزیر چرا تاکنون سکوت کرده‌اید؟»

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس هم گفته است که «بیش از ۱۵۰ نماینده» موافق استیضاح وزیر علوم هستند و افزوده است: «نمایندگان با استیضاح وزیر علوم به دولت برای دوری از حاشیه‌ها و سلامت در وزارت علوم کمک می‌کنند.»

محمد اسماعیلی، یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیش‌بینی کرده که رضا فرجی‌دانا «به احتمال بسیار بالا» برکنار خواهد شد.

+37
رأی دهید
-1

Majid63 - پاريس - فرانسه
هر کس حرف حق بزنه بده! هر کس بیسواد و حرف چرت وپرت بزنه برای جمهوری اسلامی عالیه.پدر سوخته های از خدا بی خبر.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:19
تیتو تیتو - تهران - ایران
ایول پتشونون بریز رو اب هر چند اینها رسوا هستند .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:21
تیتو تیتو - تهران - ایران
ایول پتشونون بریز رو اب هر چند اینها رسوا هستند .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:21
be_pa.khaste - هارلم - هلند
منظورش از روشنگری اینکه اگه هم دیگرو لوو بدیم که چقد دزد هستیم این خوب نیست باعث می‌شه مردم علنی پای ببرن که ما خیلی‌ دزددیم .پس یه کاری کنیم که نشون ندیم که چقد دزد و دزد زاده هستیم .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:40
باور عمیق - قم - ایران
از همه مهمتر واکنش روحانی در برابر عزل وزیرش خواهد بود .. روحانی از سیاست خود در این وزارتخانه کوتاه نخواهد آمد حتی اگر تمام وزرا را عزل کنند
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 15:26
daneshjou - نیویورک - آمریکا
نمایندکان موافق استدلال می کنند که برای دفاع از حقوق ملت وزیر علوم را استیضاح می کنند. ملت در این جمله ى کوتاه دریافت کنندکان بورسیه غیر قانونی، خانواده ها و اقوام و دوستان انها و مدافعان محرومیت دایمى دانشجویان ستاره دار حق طلب هستند. اکر در مملکت ما شایسته سالارى مانند صدر اسلام ارزش بود و مردم مى توانستند نماینده واقعى خود را انتخاب کنند این به اصطلاح نمایندکان عقب مانده فعلى که ضریب هوشى اشان از ٦٠ و ٧٠ هم تجاوز نمى کند و حتى قادر نیستند یک بند قانونى تحریر کنند رنک راهروهاى مجلس را هم نمى دیدند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.