بروجردی: خود موسوی و کروبی علاقه‌مند به ادامه حصرند

علاء‌الدین بروجردی

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، گفته است که خود میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد «علاقه‌مند به استمرار وضعیت» خود هستند و دولت حسن روحانی هم «نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد».

آقای بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، که روز جمعه، ۲۴ مرداد، منتشر شد «عذرخواهی از پیشگاه ملت به خاطر ضربه حیثیتی که به شئونات جمهوری اسلامی و ملت زده شد» را «حداقل انتظار» از افراد در حصر دانسته است.

با این حال آقای بروجردی اضافه کرده است که این افراد در حصر حاضر به عذرخواهی نشده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد مخالف محمود احمدی‌نژاد در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ بودند که نتیجه آن انتخابات را نپذیرفتند و مدعی تقلب گسترده در آن شدند.

تظاهرات و جنبش اعتراضی طرفداران این دو در ماه‌های بعد از انتخابات، توسط رهبر و حکومت جمهوری اسلامی «فتنه» و در رسانه‌ها به علت استفاده معترضان از نمادهای سبزرنگ «جنبش سبز» نامیده شد.

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در کنار مهدی کروبی از زمستان سال ۱۳۸۹ و به دنبال برگزاری یک تظاهرات اعتراضی دیگر، بدون محاکمه قضایی در حصر قرار دارند.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، که در سال‌های اخیر بارها خواستار رفع حصر از رهبران معترضان شده در تیرماه سال جاری اعلام کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته که «جرم» میرحسین موسوی و مهدی کروبی «بزرگ» است و افزوده که آنها «اگر محاکمه شوند، حکم‌شان خیلی سنگین خواهد بود».

به گفته آقای مطهری، آقای خامنه‌ای گفته است: «ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران، نیز در دی‌ماه سال ۹۲ گفته بود که «نظام به سران فتنه خیلی منت گذاشته که زنده هستند» و افزوده بود: «اگر رافت اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور، نیز اخیرا گفته است که «سران فتنه نه تنها نباید رفع حصر شوند بلکه باید ترتیباتی داده شود تا آنها تاوان جرم و گناه بزرگی که مرتکب شده‌اند را پس بدهند.»

این در حالی است که محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، گفته است که وضعیت زندانیان سیاسی و حصر آقایان موسوی و کروبی «حادتر شده» است.

حسن روحانی و مقام‌های دولت او، پیش و پس از انتخابات، وعده داده بودند که شرایط را برای آزادی زندانیان سیاسی و پایان حصر رهبران معترضان فراهم می‌کنند.

+9
رأی دهید
-51

انگوری انگوری - لندن - انگلیس
گور بابائ هر چی‌ دروغگو
شنبه 25 مرداد 1393 - 23:00
بی خیال - کرمان - ایران
برو پرونده اختلاس 3000میلیاردی خودت و پسرت رو جمع کن مردک دزد
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 05:39
metti - تهران - ایران
بیشرفه دزد بی همه چیز تو پولارو دزدی و خردی و به ریش مردم خندیدی حیثیت مردم اسیب ندید؟؟؟؟؟پولارو بالا کشیدی هااار شودی
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 05:43
paksan - آمریکا - آمریکا
این یارو خیلی منفور هستش این بروجردی در همه توطعه ها دست داره و برای اینکه فسادهای مالیش و زدو بندهاش رو نشه(پرونده معروف شرکت بیمه و خیابان فاطمی و همچنین نقش پررنگش در پرونده 3هزار میلیاردی و همچنین کارچاقکنی و واسطه گریش برا زنجانی) هرچیزی که فک کنه منفعتی داره و می تونه نجاتش بده خودش رو قاطی میکنه یکی از موارد در همان زمان جدی شدن دستگیرش برنامه ریزی برای حمله به سفارت انگلیس بود و یکی از مهره های اصلی اون داستان همین چلغوز بود و حالا جالبه اولین نفر مصاحبه کرده که انگلیس باید همه خدمات سفارت و کنسولیش رو در تهران فعال کنه! آخه تورو چه به موسوی و کروبی! چلغوز دزد
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 07:00
izaman - شهرصا - ایران
خدا خودش تو و خانواده ات و اون رئیست که واسش دم تکون میدی رو لعنت کنه
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 08:10
rds128 - لندن - انگلیس
سید مظلوم همیشه در قلب ما ملت ایران جاودانه شده
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 08:27
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تجلی‌ امرو عاص و معاویه، درست است اگر مانندِ شماها شرافتشان را فروخته بودند الان وزیر سمت راست و چپ خلیفه بودند، خلیفه امیر المنین خامنه ائی نمی‌تواند کسانی‌ را که نجاستِ دربارش را برملا کرده اند ببخشد، خصوصاً که تحت انواع توهینها، حبس، سقط کردن از آزادی، محرومیت از دیدارِ خانواده، مداوا نکردن آنها در شرایطِ حاد، تعرض به خانواده هایشان، تهمت و افترا زدن هر روزه به آنها، حاضر نشدند از عدالت دست کشیده و زیرِ بارِ دزدی و فساد و لاپوشانی روند و خونِ جانباختگان را پایمال کنند همچنین امیدِ کسانی‌ که به طرفداری به حق از این کاندیداها به حبس و اخراج از کار و درس گریز از کشور مجبور و محکوم شدند را نا امید کنند....
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 09:51
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...وقتی‌ خلیفه بخواهد یکی‌ میشود محمود اختلاس، که میدان و وسعتِ اختیارش در کلِّ این نظامِ خبیث بی‌ سابقه بوده است، چون علی‌ خلاف کار چاق کنش بود و نظراتش به او نزدیک , یکی‌ هم میشود موسوی و کروبی , تو چشم مردم و دنیا دروغِ به این شاخداری بهشان میچسبانند, حقِ آنها و مردم را با کشتار تجاوز ، حبس ، شکنجه و اعترافاتِ جعلی زیرِ شکنجه‌های دژخیمان میخورند یک آب هم رویش هنوز ده قورت و نیمش را طلبکارند و مدعی . مدعی هم هستند.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 09:51
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
این بابا توی اختلاس 3000میلیارد تومانی پول هنگفتی گیرش اومد.اگه موسوی بود شاید کمتر گیرش میومده.به هر حال موسوی وکروبی هم تاوان زمان ریاستشان را پس میدهند تا پاک شوند و بین مردم عزیز .هر کس به نحوی ظلم کند تحت ظلم قرار میگیرد . موسوی و کروبی واقعا بایدبه درگاه خداوند توبه کنند و از مردم عذرخواهی کنند که در زمان ریاست و وزارتشان چه ها که نکردند . حال با این حصر پاکتر شده اند و عزت یافتند.این حصر برای هر دو عزت و افتخار به همراه آورد و برای بروجردیها و امثالش ذلت. روزی هر دوی اینها با عزت آزاد خواهند شد و در تاریخ جاودانه .هرچند یکیشون مالی نیست.میدونید کدومشون؟
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 10:58
azadeh11 - آمستردام - هلند
دهنتو باز نکن که بوی گندش خفه کرد ما را ،،
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 12:10
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
اون زنیکه قربتی روسری گل گلیه هم میخواد آزاد بشه؟ اسمش چی بود،زهرا صحرانورد(زری شتر) همونی که تز فوق مدرن :داماد لرها رو مطرح کرد!(لر+ترک=انفجار صندوق!).این ضعیفه هنوزم مثل فائزه سوتین سبز میپوشه؟ تو جنگ قدرت رفسنجانی اجبارا کشفیده شده و دوشیده شدن ،حالا واسه ما این سه تا لاک پشت نینجا شدن سوپر هیرو !
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 14:52
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
چقدر شما بد دهان هستی‌.کمی‌ تربیت داشتن هم چیز خوبی‌ هست.حقا که در فیضیه قمع تحصیل که چه عرض کنم،بد دهنی یاد گرفتی‌ .....ن اگر در سفره, خرده نانی با عرق پیشانی خورده بودی اینگونه بد دهان و بی‌ آبرو نمی‌شدی.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 22:12
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
آرش جون- بارسلونا- اگه منظورت منم، بد دهن کسیه که کامنتش چند تا نقطه چین داره،یعنی ظرفیت نداشته ،فحش داده ،سانسور شده و تربیت خانوادگی خودشو تابلو کرده. بهت برخورد که میبینی شاخ شمشاد لرها یا اون شیخ رشوه گیر از شهرام جزایری افسار بسته شدن؟ فکر میکنی ندا وسهراب گول کولی بازیهای کی رو خوردن که حالا خونشون پایمال شده؟ اصلا اگه مموتی که نصف این آتیشا از گور اون پا میشه ،جلوی دزدیها وقراردادهای مرموز نفتی یاسر ومهدی رفسنجانی در وزارت نفت رو نمیگرفت بازم اکبر شاه نامه ی بدون سلام فدایت شوم به عشقش سید علی مینوشت که چراغ سبزی باشه به رفیقات که بیان تو خیابون اموال عمومی تخریب کنن؟ مملکت عقب بود، عقب ترش انداختید.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:07
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
آقای اسب -آتش..من آدم بد دهنی نیستم و کامنتهای که در این چند سال نوشته‌ام شاهد این حرف من هست.حالا چرا این چند نقطه در این جمله آمده من دیگر ضامن اون نیستم..یا شاید مسئولان سایت نون با رنج و زحمت خوردن رو بد دهنی میدونند.تفسیر شما یک تفسیر شخصی‌ هست و قابل احترام ..ولی‌ اگر بقول شما مموتی آدمی بود که جلوی قرادادهای بی‌ رویه رو گرفت.چطور بابک زنجانیها در زمان این قد علم کردند ؟سعید مرتضوی به چنان مقامی رسید؟خون ندا و سهراب‌ها پایمال نخواهد شد..بقول قدیمی‌ها دیر و زود داره ولی‌ سوخت و سوز نداره.روز خوبی‌ برات آرزو می‌کنم.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:23
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
مموتی هم خراب کرد ولی راه درست کردن از کودتا و شورش و یک انقلاب دیگه نمیگذره، اینجوری دچار یه استبداد دیگه میشیم امیدوارم مملکت از طرق عقلانی با تشریک مساعی و میانه روی درست بشه که آرزوی همه ما از هر طیف و سلیقه ایست .شما هم در هر جا هستی موفق باشی.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.