آمریکا: به نیروهای محلی در عملیات پس گرفتن سد موصل کمک می‌کنیم

جنگنده‌های آمریکایی از یک هفته پیش بارها مواضع داعش را بمباران کرده‌اند


ارتش آمریکا به بی‌بی‌سی گفت که برای کمک به نیروهای محلی عراقی در عملیات بازپس‌گیری سد موصل، جنگنده‌های آمریکا مواضع شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' (داعش) را در اطراف این سد بمباران می‌کنند.

به گفته ارتش آمریکا این حملات هوایی توسط جنگنده‌های اف-۱۸ و پهپادها از بامداد روز شنبه آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

یک فرمانده ارشد کرد در شمال عراق هم گفت نیروهای پیشمرگ کرد عملیات زمینی برای پس گرفتن سد موصل، بزرگ‌ترین سد عراق از داعش را آغاز کرده‌اند.

ژنرال عبدالرحمن کرینی به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای تحت امر او با حمایت جنگنده‌های آمریکایی این عملیات را انجام می‌دهند.

اولین اخبار مربوط به بمباران مواضع داعش در اطراف سد موصل از ساعات ابتدایی روز شنبه منتشر شد.

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از شبه‌نظامیان دولت اسلامی در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

سایت خبری تلویزیون کردی رووداو هم از بمباران چهار نقطه در اطراف سد موصل خبر داده و به نقل از یک شاهد گزارش دادکه این بمباران یکی از سنگین ترین حملات هوایی علیه نیروهای 'دولت اسلامی' در هفته اخیر بوده است.

این حملات در حالی انجام شده که روز جمعه خبر کشتار دست‌کم ۸۰ نفر از اهالی روستای کاوجو در شمال عراق که ساکنان آن عمدتا از کردهای ایزدی هستند، توسط شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' (داعش سابق) منتشر شد.

نیروهای دولت اسلامی روز ۷ اوت کنترل کامل سد موصل را به دست گرفتند. این سد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر موصل روی رودخانه دجله قرار گرفته است.

سد موصل منبع اصلی انرژی منطقه است و تخریب آن می‌تواند چند شهر بزرگ عراق را زیر آب ببرد. قطع احتمالی آب آن منجر به خشک شدن مزارع کشاورزی خواهد شد.

+40
رأی دهید
-2

takalom - ناتینگهام - انگلیس
اره دیگه ، دارید game بازى میکنید دیگه ، خودتون جمعشون میکنید ، میارید تو سوریه و عراق ، از اونور بمباران میکنیدشون ، از اونور به ترکیه که عضو ناتو هستش ، چراغ سبز میدید که ساپورتشون کنند ، از اونور هم عرعرستان رو میچاپید و میتازونید و کلا خر مِیدونشون کردید ، دمتون گرم از یه بابت ، که خیلى زرنگید و دوراندیش ،که فکر خیلى جلوتر رو میکنید ، ولى این مثل یادتون رفته که تقریبا همه دنیا به هر زبانى این مثل رو دارند ، چاه مکن بهر کسى ، اول خودت بعدا کسى ، انگلیسى هم که همه میدونند ، geos around , coms around ، تازه گیا هم که سر و کلشون تو لندن ( خانه پدرى )پیدا شده ، دارند عضو میگیرند ، خلاصه که هر چه کنى به خود کنى
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 00:57
جنگنده - تهران - ایران
takalom - ناتینگهام - انگلیس.......................... واقعا خوشحال کنندست که هنوز هم کاربران روشن بین در بین کاربران این سایت، زیاد هستند.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 06:31
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
دوست عزیز اون ضربالمثل شما یعنی‌ باد آوردرو باد میبره,,,,geos around , coms around. یا ,,, easy comes easy goes. ,. تاا اونجای که من میدونم میشه. However, one may well take the second one,,, ولی‌ در مجموع نقد شما کاملا صحّت داره، موفق باشین.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 09:41
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
takalom - ناتینگهام - انگلیس- جنگنده - تهران - ایران- نه اینکه آخوندهای هاف هافو و ریقو با سردسته جنایتکارشون خمینی هندی زاده از زیر بوته عمل اومدن و به جون ملت ایران و منطقه افتادن?!! هر گروه و هر کشوری با پسوند و پیشوند اسلامی صد در صد افسارش دست یک عده دولتهای زرنگ و بزرگ هستش ،کلا این اسلامتون از بدو پیدایش به جز نفرت ،جنگ, آدمکشی و زن,بچه فروشی و قتل و غارت و عقب ماندگی و خرافات هیچ دست آورد درست و منطقی‌ نداشته،،اگه هست فقط یکی‌ دو تاشو مثال بزنید
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 20:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.