مقایسه ظاهر ایرانیان در اواخر قاجار با اوایل پهلوی.

+246
رأی دهید
-8

marineboy - لس انجلس - امریکا
دوران قاجار دوران نکبت و بدبختی و گدایی و بیسوادی مطلق و بیماریهای کوری و کچلی و وبا و مالاریا و حصبه و هزار و یک درد دیگر بود. هرچند از دوران مظفرالدین شاه آزادیخواهی و مشروطه خواهی با تلاش مبارزان میهن میسر شد. متاسفانه ملاها که نمیتوانستند مشروطه را به جای مشروعه ببینند، آنقدر سنگ اندازی و مانع تراشی و آشوب کردند که دست غربی های استعمارگر را برای کودتا و برقراری دیکتاتوری باز کردند. فکر کنم کسروی بود که میگفت ایران یک حکومت به ملاها بدهکار است. که حرفش بعدها درست از آب درآمد.
شنبه 25 مرداد 1393 - 14:34
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ننگ و نفرت ابدی بر حزب خائن توده‌، و بقیه زباله‌های مارکسیست- اسلامی- فاشیستی(ارتجاع سرخ و سیاه) ضمناً چند تا عکس اول منو یاد ریخت قیافه بعضی‌ از کاربر‌های اینجا میندازه که می‌تونن این شکلی‌ باشن!‌ها ها‌ها ها‌ها ها‌ها ها‌ها ها
شنبه 25 مرداد 1393 - 17:53
cobalt3 - کرج - ایران
کثافت دوره قاجار جای خود اما اون پالتو و مانتو و کلاه کردن سر و تن زنای عشایر لر هم کم بامزه نیست کبلائی.
شنبه 25 مرداد 1393 - 18:49
Imod.barbekan - منامه - بحرین
جمهوری ولایت فقیه کپی سلسله قاجاریه هس
شنبه 25 مرداد 1393 - 21:00
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
چندتا عکس هم از ساندیس خورها میذاشتند تا همه ببینند که این رژیم دوباره به همان دوران قاجار برگرداننده.
شنبه 25 مرداد 1393 - 21:08
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان. هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه
شنبه 25 مرداد 1393 - 21:49
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
این منصفانه نیست. از دوران قاجار عکس های گدایان و پایین شهر و از دوران پهلوی تقریبا عکس های شاهنشاهی و عکس های اعیان و اشراف. مثل این میمونه که عکس هایی از حلب آباد در دوران پهلوی را با عکس هایی از بالاشهر تهران امروز مقایسه کنند.
شنبه 25 مرداد 1393 - 22:54
sarbaz007 - المان - المان
روحت شاد رضا شاه بزرگ
شنبه 25 مرداد 1393 - 22:59
paksan - آمریکا - آمریکا
درود بر رضا شاه. نور بباره به قبرت و خداوند به خاطر خدماتت بهترین جایگاه رو بهت بده
شنبه 25 مرداد 1393 - 19:32
delmorde - یوتوبوری - سوئد
marineboy - لس انجلس - امریکا. با شما موافقم.خدا رحمتت کنه رضا شاه روحت شاد. تو با کارهایی مفیدی در تغییر روش زندگی مردم ما کردی تا ابد نامت در تاریخ می درخشه. البته معایبی هم در کارهات بود اما اقدامات مفیدت انها را تحت شعاع قرار داده. تو از اخوند بعکس پسرت محمدرضا شاه خدا بیامرز ترسی نداشتی و این یکی از بهترین خصلت تو بود. مرگ بر تمام اخوندهای خائن به کشور که عوضی که حل نابسامانهای مردم فکر کنندپولها را یا به حسابها شخصی خود واریز می کنند یا به فلسطین و لبنان و . میفرستند و با گرانی و بیکاری ما داریم بهمان زمان قاجار بر داریم می گردیم و انزمان هم اخوندها همه کار بودند که ملتی در فقر بود. نابود باد اسلام اخوندی و اخوندهای بی وطن.
شنبه 25 مرداد 1393 - 19:38
تورج - لندن - انگلیس
ما مردم ایران ثابت کردیم که لیاقت رضا شاه و خاندان پهلوی را نداشتیم. روح رضا شاه پهلوی و پسرش شاد و در آرامش باد
شنبه 25 مرداد 1393 - 23:24
nasl sokhta - لندن - انگلیس
انقلاب نکبت ۵۷ مسیر را برعکس کرد پیش به سوی عقب ماندگی
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 01:43
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
به لطف آخوند بزودی در عقب افتادگی و نکبت از دوره قاجار هم بدتر میشه!
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 02:57
mihanesabz - تورنتو - کانادا
برخی‌ از خدمات رضا کچل چاه (سگ درگاه هیتلر) و مّمد دماغ چاه (آفتابه بیار کاخ باکینگهام و جوراب شور کاخ سفید) به قرار زیر است: کت و شلوار - کلاه پهلوی - کراوات - عرق سگی‌ -دریا کنار- فیلم فارسی - قرارداد ۱۹۱۹ دارسی - زمین خواری - کاپیتولاسیون - ‌واگذاری بحرین - کودتای ۲۸ مرداد - ساواک - شعبان جعفری - شهر نو - اشرف پهلوی - ساخت ۵۰۰۰ مسجد و ۲۳۷ امامزاده - بهایی کشی - قتل و ترور روشنفکران و آزادیخواهان و شاعران و دانشجویان - سانسور - غارت خزانه کشور - مجلس فرمایشی -کنسرسیوم نفتی‌ -ارتش پفکی و نهایتا فرار دسته جمعی‌!!! کارنامه درخشان این خاندان منو کشته والله
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 09:21
dara20 - تهران - ايران
هرچند شاه ایران اشتباهات سیاسی اجتماعی اقتصادی فراوانی مرتکب شّد اما این پدر و پسر ترکیب زشت و بدوی ایران را تقیییر دادند. دوران نکبت بار سلسله پلید و فاسد قاجار بجز تباهی هیچ برای ایران و ایرانی‌ نداشت، اما افسوس که محمد رضا شاه بزدل و ناکارآمد بود و همچون سربازی ترسو بی‌ هیچ مقدمه‌ای میدان را خالی‌ کرد و گریخت.
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:30
agha_ehsan - تهران - ایران
dara20 - تهران - ایران - موافقم . شاه انسان ضعیفی بود ولی این پدر و پسر واقعا یه خونه تکونی اساسی تو ایران کردند .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 13:27
agha_ehsan - تهران - ایران
mihanesabz - تورنتو - کانادا - احمقانه ترین خزعبلاتی بود که ازت شنیدم . آخه عرق سگی هم شد از خدمات رضا شاه ؟!! ها ها ها تو هنوز نمیدونی اگه رضا شاه نبود وضع ما از تانزانیا به مراتب بدتر بود . نمیگم برو آدم شو چون آدمیت کلا تو وجودت نیس . نداری . دست خودت نیس که . بیا بشین خزعبل سر هم کن .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 13:30
آرمان شهر من - استهبان - ایران
دیکتاتور بزرگ !روحت شاد یادت گرامی .
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 18:22
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
درود بر رضا شاه بزرگ ابر مرد تاریخ ایران بعد از کوروش،،الهی دردو بلات بخوره‌ وسط فرق سر بدخواهان و بدگویانت و لعنت ابدی بر آنها بادا. کور شود چشمی که اینهمه تغییر و تحول مثبت و سازنده را نمیبیند
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 20:32
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
از بین بردن منابع طبیعی..نابودی کشاورزی..فرار مغزها..فرار نخبگان ایرانی‌..از بین بردن حیثیت میلیونها ایرانی‌..آوارگی ۶ میلیون ایرانی‌..از بین بردن تأتر و موسیقی..از بین بردن شادی و لذت از زندگی‌..از بین بردن صنایع مملکت..زندانی کردن صدها نویسنده و روزنامه نگار..در بند کردن هزاران دانشجو..و شکنجه..و شکنجه.و شکنجه آقای mihanesabz - تورنتو - کانادا.... ادامه بدم ؟؟؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:21
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
mihanesabz - تورنتو - کانادا. برخی‌ از خدمات جمهوری زوری اسلامی...وجود ۷ میلیون معتاد((ارقام رسمی‌ و دولتی)) ۴۷% رشد طلاق..بچه آزاری...همسر کشی...(((۵۷ هزار پرونده دعوا و ضرب و جرح فقط در استان تهران در طول فقط ۱ سال...پرونده‌های رشوه خواری..بابک زنجانی..میلیاردها دلار کسری بودجه ...میلیاردها دلار در جیب خامنه‌ای و پسرانش. نرخ بیکاری ۲۷% در بین جوانان زیر ۳۰ سال.کشتن ۷۵۰ هزار جوان در جنگ 9 ساله..اعدام هزار‌ها جوان در زندان.شکنجه ..سنگسار..
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:10
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
mihanesabz - تورنتو - کانادا تمام اینها در طول ۳۵ سال..به نظر شما چه بیماریی یا چه ویروسی‌..یا چه سیل و یا چه طوفانی..می‌توانست در طول فقط ۳۵ سال اینگونه ایران زمین مارو از بین ببرد؟؟؟اسم خود رو گذاشتی ایران سبز..چه سبزی ؟؟کدوم قسمت از ایران آباده شد در طول این ۳۵ سال ؟؟جنگلها جای خود رو به ویرانه دادند و دریا‌ها جای خود رو به زباله دانی..فرهنگی‌ که سالها برای این تلاش شد ..به کجا رفت؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:29
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
mihanesabz - تورنتو - کانادا از بهائی کشی صحبت میکنی‌؟ اگر کسر و شانت نمی‌شه از یک بهائی سوال کن در چه حکومتی این قدر زجر و نابسامانی کشیدند. ..مجلس فرمایشی؟اسم مجلس کنونی‌ رو باید عوض کرد و همون شهر نو که شما ازش اسم بردید استفاده کرد...آره آقا حکومت اسلامی شهر نو رو از بین برد ولی‌ تمام ملمکت رو به اون تبدیل کرد....ارتش پفکی؟؟بهترین خلبانان دنیا افتخار ما بود.همانطور که گفتم ..تبدیل جنگلها به کویر و تبدیل دریا و رودخانه‌ها به زباله دانی افتخار جمهوری زوری اسلامی.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 01:49
mihanesabz - تورنتو - کانادا
من که نفهمیدم راجع به چی‌ صحبت میکنی‌ و مطالبت چه ربطی‌ به کامنت من داشت ولی‌ یه حدس هایی می‌شه زد!! صرفاً جهت اطلاع آن شازده همایونی عارض میشوم که اینجانب اصولا هیچ علاقه‌ای، قرابتی، نسبتی و یا تعلق خاطر‌ی به جمهوری اسلامی ندارم. آدرس رو اشتباهی‌ اومدی تیمسار ۸ ستاره! زنگ پائینی لطفا!!!!!!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 04:55
parsm - دانمارک - کپنهاک
افراط، تفریط...قربان صدقه رفتن و میگویی ودر مقابل فحش و دشنام. یه دونه کامنت بی طرفانه و منصفانه نمیبینیم. چرا هم میهن؟ در اینکه رضا شاه اصلاحات و حتی اقدامات بی سابقه و انقلابی انجام داد بر هیچ ایرانی اهل مطالعه پوشیده نیست اما متاسفانه این شاه میهن پرست اشتباهت بزرگی هم داشت که مهمترین آن دخالت در دولت بعد از رسیدن به پادشاهی و ایجاد یک دیکتاتوری وحشتناک بعد از انقلاب مشروطه بود. در مورد محمد رضا شاه صحبت بسیار است ولی آنچه در یک جمله میتوان گفت این است بسیاری از فضایل پدر را نداشت ولی دیکتاتوری را خوب یاد گرفت و با سرکوب آزادیخواهان وایجاد قحط الرجال ، زمینه نابودی پادشاهی مشروطه و افتادن حکومت بدست آخوند اهریمنی را فراهم آورد. رجوع کنید به کتاب شاه نوشته دکتر عباس میلانی
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 09:27
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
نه آقا جون آدرس درسته ولی‌ آقای صداقت در خانه نیست...از اون ۸ ستاره هم خبری نیست.من اون رژیم رو ندیدم ولی‌ خیلی‌ چیزها رو شاهدم و زخم‌های این رژیم فعلی رو روی تن‌ و پوستم دارم.به هر حال..روز خوبی‌ داشته باشی‌ آقای سبز
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 10:06
sarang6 - ژنو - سوئیس
سگحی تر از این نمشد دو تا عصر تاریخی رو مقایسه کرد. اگه مقایسه اینطوری درست باشه که الان ایران خیلی روبراهه.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:58
mihanesabz - تورنتو - کانادا
رضا شاه به هنگام سفر به ترکیه، گنجینه‌ای از تحفه ها و هدایای گرانبها به اتاترک پیشکش کرد. به هنگام بازگشت به ایران، اتاترک یک تابلو نقاشی ارزن قیمت ولی‌ زیبا از غروب آفتاب در بوسفور، به رضا شاه تقدیم کرد. رضا شاه مکدّر شد ولی‌ هیچ نگفت. اتا ترک موضوع را دریافت و آرام بدو گفت اعلیحضرت من را ببخشند، این تابو را با کلّ پس اندازم خریداری کرده‌ام و بیش از این در وسعم نبود!!! دو زمامدار معاصر در دو کشور همسایه، یکی‌ میشه اتاترک که ارتش انگلستان رو در جنگ تریپولی در هم میکوبه و خوراک کوسه‌های مدیترانه میکنه و یکی‌ میشه رضا خان که قرارداد دارسی رو ۴۰ سال تمدید میکنه ،خط راه آهن رو به دستور انگلیسیها به شکل شمال - جنوب ایجاد میکنه. یکی‌ میشه اتاترک که حقوق ماهیانه میگیره و یکی‌ می‌شه رضا قلدر که زمینهای مردم رو به زور دگنک به نام خود ثبت میکنه.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:46
kamran631 - لیون - فرانسه
mihanesabz - تورنتو - کانادا- شما روشن فکر‌های گند دماغ کی‌ میخواین به خودتون بیاین !؟ اگه رضا شاه و پسرش نبودند تو الان سواد خوندن و نوشتن هم نداشتی‌ ! بی‌ سوادی در آخر حکومت قاجار در حدود ۹۵ در صد بود، بماند که این پدر و پسر اشتباه هم زیاد داشتند، مخصوصاً پهلوی دوم.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 16:00
منطق محض - مازندران - ایران
اون دوست عزیزی که از ارتش پوشالی و پفکی حرف زد ، حتما نمیدونه تو 8 سال جنگ ایران عراق همین ارتش پفکی و ارتشیایی که تو همون نظام آموزش دیده بودن مقابل حمله عراق از کشور دفاع کردن....اونم با دست خالی.... خوبه که همیشه آدم قبل حرف زدن کمی هم فکر کنه . وگرنه شکمی حرف زدن رو همه بلدن...
جمعه 31 مرداد 1393 - 11:42
highlight - کرج - ایران
روح رضاشاه شاد که پوشش ایکبیری ایرانیان رو رو تغییر داد گرچه یه عده خر بودن یونجه رو زیاد دیدن جفتک انداختن نتیجه اش هم این شد که به زور گونی سرشون کنن و تا تو شورتشون هم براشون تعیین تکلیف بشه.
شنبه 1 شهريور 1393 - 01:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.