"بیل گیتس" به دعوت "مارک زاکربرگ" پاسخ مثبت داده و یک سطل آب یخ بر روی خود ریخت

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک  دیروز با ریختن سطل آب یخ بر روی خود به کمپین اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری لوگریگ یا‌ ای.ال.اس (ALS) پیوست.

شرکت‌کنندگان در این کمپین که خود توسط افراد دیگری به چالش کشیده شده‌اند، بعد از ریختن آب یخ بر روی خود، نام سه نفر دیگر را اعلام می‌کنند تا یا ظرف ۲۴ ساعت بر روی خود آب بریزند و یا دست‌کم ۱۰۰ دلار برای مبارزه با بیماری لوگریگ کمک کنند.

 سه نفری که مارک زاکربرگ در این کمپین به چالش کشید عبارت بودند از: بیل گیتس (مالک و بنیان‌گذار مایکروسافت)، رید هستینگ (مدیرعامل نتفلکس)، و شریل سندبرگ (مدیر عملیات فیسبوک). زاکربرگ, خود توسط «کریس کریستی»، فرماندار نیوجرسی به این چالش دعوت شده بود.

امروز بیل گیتس نیز با ریختن یک سطل آب یخ به دعوت مارک زاکر برگ پاسخ مثبت داد . البته آقای گیتس به روش خود و با طراحی یک وسیله کمکی آب را بر روی خود ریخت .

«لوگریگ» یا «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک»، یک بیماری «موتور نورون‌های حرکتی» است که موجب تباهی و تخریب پیش‌رونده و غیر قابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود. این بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است.

«کمپین سطل آب یخ» را نخستین بار «پیت فریتز»، بازیکن سابق تیم بیس‌بال «کالج بوستن» کلید زد. او که خود به‌ ای.ال.اس دچار شده، روز ۳۱ ماه جولای در فیسبوکش نوشت که با هدف بالا بردن آگاهی در خصوص این بیماری بر روی سر خود یک سطل آب یخ می‌ریزد.

+132
رأی دهید
-6

ghormeh sabzi - تهران - ایران
واقعا این بیل گیتس یه مرد بزرگ و بخشنده هست ،نصف ثروتش رو چند سال بخشید به محرومان .
شنبه 25 مرداد 1393 - 12:48
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
خدا این نامسلمانها را همیشه شاد و موفق داشته باشه
شنبه 25 مرداد 1393 - 21:34
تورج - لندن - انگلیس
حالا مدل ایرانیش میشه خود زنی رگ میزنن
یکشنبه 26 مرداد 1393 - 07:29
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.