یک قاضی زن ایرانی‌الاصل از وزارت دادگستری آمریکا شکایت کرد

اشلی تبدّور، قاضی دادگاه مهاجرت آمریکا

صدای آمریکا : یک قاضی زن ایرانی‌الاصل دادگاه مهاجرت آمریکا، وزارت دادگستری ایالات متحده را به چالش گرفته است و می‌گوید دستور وزارت دادگستری مبنی بر منع وی از قضاوت پروند‌ه‌های مربوط به شهروندان ایرانی با اصل اول متمم قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.

قاضی اشلی تبدّور در شکایتنامه خود گفته است دستور  وزارت دادگستری ناقض حق وی به آزادی سخن و آزادی انجمن بوده، و تحت ماده ۷ قانون حقوق مدنی آمریکا مصوبه سال ۱۹۶۴ میلادی، مبتنی بر تبعیض نژادی است.

ادعانامه خانم مدوّر، با عنوان «تبدّور علیه هولدر» حاکی است که وزارت دادگستری دستور رد صلاحیت وی را بر اساس معیارهای نژادی با انگیزه‌های تبعیض آمیز، به‌ویژه به دلیل میراث ایرانی و ایفای نقش وی در جامعه ایرانی‌تباران آمریکا قرار داده است.

اریک هولدر ۸۲امین دادستان کل ایالات متحده، در سال ۲۰۰۹ از سوی رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، به این مقام منصوب گردید. وی نخستین آمریکایی آفریقایی‌تباری است که به مقام دادستانی کل آمریکا نایل آمده است.

قاضی تبدّور مدعی است که دستور وزارت دادگستری پس از آن صادر شد که او به طور فعال در تعدادی از طرح‌های دولت فدرال مربوط به جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار  شرکت جست و حتی در جلسه‌ای که در سال ۲۰۱۲ با هدف رسیدگی به وضعیت جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار در کاخ سفید برگزار شد حضور داشت.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید فعالان جوامع اقلیت ممکن است قضات مهاجرت بی‌طرفی نباشند، در حالی که تبدّور می‌گوید به نظر می‌رسد که این محدودیت بر حوزه قضاوت وی وضع شده در صورتی‌که سایر اقوام این چنین محدودیتیهایی را ندارند.

+124
رأی دهید
-14

ali.reza.london - لندن - انگلستان
چون قاضی هست، شده ایرانی‌ الاصل وگر نه بهش می‌گفتیم ۲ رگهٔ ایرانی‌ آمریکائی،
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 18:42
Realman - ارواین - امریکا
خوشم میاد کسی جرات نداره سر به سر ایرانیا بزاره .
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 19:18
karaji - گتنبرگ - سوئد
ایرانی‌ تو دنیا تکه، فقط حیف که .....!!!
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 20:58
paksan - آمریکا - آمریکا
سربه سر چیه همین خانوم برای کمترین حقوق انسانی در ایران نفس نمیکشه ولی اینجا واسه ما آزادی خواه میشوند؟! یکی از نشانه های عدالت اینه که گرایش های سیاسی و مذهبی و قومیتی و نژادی خودت رو کنترل کنی و اگر قرار باشه شما به عنوان قاضی بخوای در تمام مراسمها و مسائل قومیت خودت دخالت کنی و نشون بدی تعصب داری نسبت بهش خوب عقل میگه شما نخواهی توانست عدالت رو برقرار کنی وقتی یکی از طرفهای قضاوت شما ایرانی باشه! پس عقل میگه بخاطر هرگونه شبه و شکی نسبت به دستگاه قضایی شما در دادگاهی که یک طرفش ایرانی وجود داره نباشی ! حتما سخنرانی و حرفهایی زده که اینها به این نتیجه رسیدن. اگر غیر از این باشه میشه سیستم قضائی ایران که قاضی کاملاً وابسته به سپاه و اطلاعات هستش و خودش رو نماینده حکومت میدونه بعد میخواد قضاوت کنه مابین حکومت و مخالفان حکومت؟!خوب رای این قاضی کاملاً مشخصه که به سمت حکومت و دستگاههای نظامی خواهد بود و اصلاً عدالت مفهوم نداره .یک نگاه به قاضی های دستگاه جور و ستم قضائی خامنه ای بیاندازید بعد اعتراض کنید.
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 21:18
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
Realman - ارواین - امریکا ببخشید من متوجهٔ چیزی که نوشتید نشدم، منظورتون ایرانیها همه جا حقشونو گرفتند و کسی هم نمیتونه چیزی ازشون پایمال کنه؟
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 21:00
kambizian - تهران - ایران
به قول اسلامیها: دیدید زنها نمیتونن قاضی بیطرف باشن؟ دیدید
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 21:42
new idea - لندن - انگلستان
کاملا منطقی‌ و عادلانه هست..مسلما احساسات جانبدارانه مانع از قضاوت درست میشه،حتا بطور ناخوداگاه
جمعه 24 مرداد 1393 - 08:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.