حسن روحانی: در برابر تخریب‌گران سکوت نمی‌کنیم

آقای روحانی با تاکید بر اینکه "بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند" گفته است: "در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت"

حسن روحانی رئیس جمهور ایران با انتقاد از کسانی که به گفته وی "صرفاً به دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند" گفت: "بدانند که در برابر تخریب گران سکوت نمی کنیم".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای روحانی چهارشنبه ۲۲ مرداد (۱۳ اوت) افزود: "مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امور خارجه بیان کردم نقطه مقابل 'شیردل' بود، نه منتقدین و مخالفین."


اشاره رئیس جمهور، ظاهرا به ا ظهارات‌ دو روز پیش وی در جمع نمایندگان دولت در خارج کشور است که در جریان آن، برخی منتقدان مذاکرات هسته ای دولت را "بزدل سیاسی" نامیده بود. وی گفته بود: "یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند. هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند ما داریم می‌لرزیم. خب به جهنم! بروید یک جای گرم پیدا کنید برای خودتان."

حسن روحانی امروز با تاکید بر اینکه "بر اساس آموزه‌های قرآن، زیر بار ظلم و فشار نمی‌رویم" اظهار داشت: "آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت."

وی گفت: "بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم، اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد."

رئیس دولت یازدهم، توضیح بیشتری در مورد اقدامات مورد اشاره خود نداده است.


"هر چه در دل دارند بیرون بریزند"


آقای روحانی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفته است: "گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و طی ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی هستند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد."

وی با اشاره به اینکه "در یکی دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سر و صدا به راه انداختند" افزوده است: "به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت."

رئیس جمهور ایران از سوی دیگر گفته که از نقد استقبال می کند و تاکید کرده: "از دیدگاه دولت نه تنها منتقدین مخصوصاً منتقدین دلسوز، عزیز و مورد احترام ما هستند، بلکه حتی رقبای سیاسی که بعضاً انتقادشان به شکلی است که ممکن است تحمل آن سخت باشد، هم مورد احترام بوده و از آن استقبال می‌کنیم."

او همچنین با اشاره به طرح استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استیضاح وزرا را "حق قانونی" نمایندگان مجلس دانسته است.

رئیس دولت یازدهم، در عین حال با حمایت از آقای فرجی دانا افزوده که اکنون، پیش از زمان شروع به کار این عضو کابینه به او اعتماد دارد. طرح استیضاح وزیر علوم، دیروز تحویل هیات رئیسه مجلس ایران شد.

مجلس ایران، دیروز در اقدامی همزمان، برای بررسی اظهارات حسن روحانی تشکیل جلسه داد.

این جلسه، به درخواست حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان تشکیل شد که معتقد بودند لحن اظهارات حسن روحانی موجب "هتک حرمت جایگاه ریاست جمهوری" شده است.

اکثریت نمایندگان مجلس ایران، به جریان هایی سیاسی تعلق دارند که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، از رقبای آقای روحانی حمایت کرده اند.

+81
رأی دهید
-1

humans win - فرایبورگ - سویسس
جز شما ها مگه مخرب تر هم هست
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 20:56
از سرزمین شمالی - بیرمنگهام - انگلستان
جالبه، به نظر من روحانی در مقایسه با رهبر فرزانه ، ولی‌ قبیح که وقتی‌ عار عار می‌کنه همش از کلماتی‌ چون به درک یا سگ هار یا خیلی‌ چیزهای دیگه که باعث می‌شه سطح ادبیاتی گفتاری عامیانه پائین بیاد استفاده می‌کنه، واسه چی‌ نمایندگان عزیز به ایشون یه تذکر کوچک نمیدن، نا‌ن به نرخ روز خورها، کشور رو تو مدت ۳۵ سال، ۳۵۰ سال به عقب بردید، یه رضا شاه دیگه می‌خواد تا حساب همتون رو برسه، .
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 22:53
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون شیر مادرت حلالت باشه ، اگه به وعده‌هات جامه عمل بپوشونی مطمئن باش این ۱۹ میلیونی که بهت رای دادن حمایتت می‌کنن . این تفاله‌های از آنجا رانده و از اینجا مانده رو اصلا نباید روی خوش بهشون نشون بدی ، مگه دولت قبلی با منتقدان به اندازه دولت شما صبوری کرد !؟ اینها کسایی هستند که اصلا نقشی‌ در انقلاب و نظام نداشتن و بنا به دلایلی به این پست و منصب‌ها رسیدن . شما تمام منتقدین به امور دولتتون رو که ارزیابی کنی‌ می‌فهمی اکثر قریب به اتفاقشون از بزرگترین بدهکاران بانکی‌ هستن ، و اگر ترسی‌ وجودشون رو گرفته برا اینکه میدونن دولت روحانی باج به شغال نداده و نخواهد داد. حالا برن داییشونو دیونه کنن.
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 00:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.