جزئیات جریمه میلیونی علی کریمی در تراکتور / کریمی: آقایان دهان‌تان را ببندید

دبیر کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی تبریز با تشریح جزئیات جریمه میلیونی علی کریمی و کسر قرارداد این بازیکن، گفت: کریمی بیش از 300 میلیون تومان از باشگاه تراکتور طلب داشت ولی به خاطر انجام یک مصاحبه، کسر 15 درصد قرارداد و همچنین پرداخت مالیات و مواردی دیگر، مبلغ 129 میلیون تومان بدهکار شده است!

قاسم حیدرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعتراض علی کریمی به اقدام باشگاه تراکتورسازی مبنی بر کسر قراردادش با بیان مطلب فوق اظهار کرد: علی کریمی اوایل سال جدید در مصاحبه‌ای که روی یکی از وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته بود، با اهانت به مدیرعامل باشگاه موجب تشویش افکار عمومی شده بود. این در حالی است که ماده 27 آیین نامه انضباطی باشگاه می‌گوید بازیکنان باید برای انجام مصاحبه با روابط عمومی باشگاه هماهنگ کنند و یا از کلماتی استفاده نکنند که موجب تشویش اذهان عمومی شود و یا اهانت به دیگران باشد.

وی افزود: با استناد به این آئین‌نامه، 20 درصد از کل قرارداد علی کریمی را کسر کردیم. حتی این رای را در نامه‌ای به علی کریمی ابلاغ کردیم. طبق آئین‌نامه کریمی می‌توانست تا 48 ساعت نسبت به این رای در شواری عالی انضباطی باشگاه اعتراض کند ولی این اقدام را انجام نداد.

دبیر کمیته انضباطی تراکتورسازی تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مبلغ 15 درصد از قرارداد کل بازیکنان هم به خاطر عملکرد ضعیف در لیگ برتر کسر شد. این مبلغ از کل بازیکنان کسر شد که کریمی هم شامل آنها بود.

وی درباره اینکه کریمی گفته بود مبلغ 370 میلیون تومان از تراکتورسازی طلب داشته، یادآور شد: اینطور نیست. هر بازیکن صورت وضعیت پرداختی دارد. علاوه بر مسائلی که ذکر شد، پرداخت سه درصد مالیات قرارداد بر عهده خود بازیکن است. همچنین کسر حق عضویت و سایر موارد هم در رای کمیته انضباطی باشگاه دیده شده است. کریمی تا 48 ساعت فرصت داشت که اعتراض کند ولی این کار را نکرد.

حیدرنژاد در پاسخ به این پرسش که "با این حساب کریمی چقدر به تراکتورسازی بدهکار شده"؟ تصریح کرد: ما صورت وضعیت پرداختی به علاوه میزان کسری‌ها را به کریمی ابلاغ کردیم. او حدود 300 و خرده‌ای میلیون تومان از تراکتورسازی طلب داشت ولی بعد از جریمه‌های صورت گرفته، 129 میلیون تومان به باشگاه بدهکار شد! ما ریز هزینه‌ها را هم داریم و هر موقع که کریمی یا نماینده‌اش بخواهد، اسناد را در اختیارشان می‌گذاریم.

وی افزود: این رای در تاریخ اول اردیبهشت‌ماه 93 صادر شده بود. کریمی هم به آن اعتراضی نکرد ولی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت نامه‌ای به دستمان رسید که امضای کریمی زیر آن بود. در این شکایت نامه کریمی از باشگاه تراکتورسازی خواسته تا به تعهدات خود نسبت به مسائل مالی و مالیاتی اقدام کند. ما هم در روز 20 مردادماه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شده بودیم ولی لایحه کامل به همراه دفاعیات را در 8 بند به فدراسیون فرستادیم.

دبیر کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی در پایان درباره اینکه سرانجام این پرونده چه خواهد شد، گفت: یا کمیته انضباطی بر اساس مستندات طرفین رای صادر می‌کند و یا مجددا بررسی آن به زمان دیگری موکول خواهد شد. همانطور که گفتم مستندات کاملی از صحبت‌هایمان داریم و اگر نیاز باشد آن را به خود کریمی هم می‌دهیم.

 

کریمی: آقایان دهان‌تان را ببندید!/ آرای کمیته انضباطی تراکتورسازی در دنیای فوتبال بی‌سابقه است



هافبک سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: آقایان لطفاً به جای مصاحبه کذب، دهان‌تان را ببندید بهتر است.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،اظهار داشت: من عمر خودم را در این فوتبال گذرانده‌ام و بهتر است هر کسی به خود اجازه ندهد درباره تبصره و برخی مسائل فوتبال حرف بزند.

وی افزود: همین‌طور از دبیر کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی می‌خواهم دهن خودش را ببندد و این بار حرف‌هایی را که می‌خواهد بزند هماهنگ کند.

کریمی تاکید کرد: او گفته‌ است که تاریخ صادر شدن حکم کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی مبنی کاهش مبلغ قراردادم اول اردیبهشت بوده و به من ابلاغ شده است. این را باید به این آقا بگویم من اول اردیبهشت در اردو بودم و خودم را برای بازی با استقلال آماده می‌کردم.پس بهتر است آقایان حرف‌هایی را که می‌خواهند بزنند یک بار آن را آنالیز کنند. باز هم می‌گویم در تاریخ یکم اردیبهشت در اردوی تهران بودیم و حرف آقایان در این باره کاملا کذب است.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران گفت: هیچ حکمی هم به من ابلاغ نشده تا آن را ببینم و شکایت کنم. البته اسمی از هیچ‌کس نمی‌برم اما منظور من کاملا مشخص است. دبیر کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی در یک سال گذشته جریمه‌ای 480 میلیونی برای کریمیان و میثم بائو و بازیکنان دیگر صادر کرده و اگر بررسی کنید متوجه خواهید شد این احکام در دنیای فوتبال اصلا بی‌سابقه است. من منتظر جلسه کمیته انضباطی دوم می مانم تا تکلیف همه چیز مشخص شود.

+42
رأی دهید
-6

جنگنده - تهران - ایران
چه خوب میشد درب این فوتبال احمقانه بسته میشد تا یک مشت تازه به دوران رسیده انقدر به سر و کله هم نپرن.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 13:04
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
جنگنده - تهران - ایران... با شما موافقم . یک مشت وحشیِ سیاسی نظامی در امور فوتبال هستند .
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 14:49
ensanam arezoost - خارگ - ایران
متاسفم برای این فوتبال اسطوره کش که نوابغ را همه جوره میزنند چرا که با محبوبیت و مردمی بودن این عزیزان مشکل دارند...اما زهی خیال باطل...جهان پهلوان علی کریمی در قلب ماست و همین ظلم ستیزی و حق طلبی اش ما رو شیفته خودش کرده جدا از جادوگری در مستطیل سبز...دوستش داریم
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 14:49
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
سلام بر برترین بازیکن اسیا علی‌ کریمی‌. مسئولین تراکتور سازی از طرف اطلاعات سپاه انتخاب میشوند ، و اهداف غیر فوتبالی دارند
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 16:27
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
کریمی, من بارها گفته ام که به خاطر پول به تبریز نرفته ام که الان حرص اش را بخورم ولی کجای دنیا تیمی را که قهرمانی آورده است جریمه می کنند ؟ اینها به فوتبال آذربایجان خیانت می کنند و باید جلوی این نامدیریتی ها را گرفت . وقتی با بازیکنان تیمی که قهرمان شده است چنین برخوردی را می کنند , فردا چگونه انتظار دارند که بازیکنان بزرگ را به تبریز ببرند ، هر چند من اعتقاد دارم تبریز و مردمان آن لایق بهترین ها هستند و حقشان قهرمانی و در اوج بودن است ولی عدم مدیریت فوتبالی در این شهر پتانسیل هواداران اش را بر باد می دهد.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 16:31
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظرم به فیفا باید شکایت کنه . چه ایراد داره مستنداتشون رو بفرستند فیفا. تراکتور سازی از قصد این کارها رو کرد تا بتونه مربی کوتوله ای بیاره که از همه نظر حتی از بازیکنای این تیم هم پایین تر هستش و برای اینکه مثلاً کسی مثل علی کریمی رو مجبور به ترک این تیم کنه با این جریمه ها سعی کردن هم پول ندهند و بگویند طلبکاری ندارند و هم تیم رو دست خودشون بگیرند. کریمی باید به فیفا شکایت کنه.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 18:11
ضدسرخابي - سانتا انا - امریکا
مگر شهر بی صحابه ساندیس خوردی و با خودت هم بُردی
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 22:30
ommolfesad - تهران - ایران
ضدسرخابی - سانتا انا - امریکا :عمو جون چطوری ؟ خوبی ؟ رفتی دکتر ؟ همون آدرسی که دادم ، یادت نمی آد ؟ . گفتم بخاطر دلخوشی پدر و مادرت هم که شده برو ! بخدا پشیمان نمیشی ؟؟
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 07:23
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
ommolfesad - تهران - ایران. دوست عزیز. سر به سر این ضد سرخابی نگذار، کمبود داره ناراحت میشه کار دست خودش میده. تو کل یک ماه جام جهانی تو سوراخ موش بود الان اجارش عقب افتاده بیرونش کردن دوباره قاط زده
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 11:56
sorena-ma - دیلمان - ایران
یه مشت سیاسی احمق که هیچی حلیشون نیست . علی کریمی سالار
جمعه 24 مرداد 1393 - 10:56
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
کریمی اسطوره تکرارنشدنی فوتبال ایران هست هم دراخلاق هم درمردمی بودن وبامردم بودن وهم در تخصص اصلی خودش یعنی همان بازی فوتبال ومحبوبیت کریمی را هیچ کدام از بازی کنان فوتبال ایران دارا نیستند البته نمیگم سایرین اصلا محبوب نیستند نه بلکه درحد علی کریمی طرفدار بین مردم ندارند من خودم اصلا فوتبالی یا طرفدار تیم ها نیستم اما ارادت ویژه ای به آقای کریمی دارم علی الخصوص بعداز اون قضیه دستبند سبزش ارادتمصدچندان شده براش آرزوی سلامتی وپیروزی درتمامی عرصه های زندگی دارم
جمعه 24 مرداد 1393 - 23:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.