دوقلوهای به هم چسبیده لامردی در شیراز جدا شدند

مسئول تیم جداسازی دو قلوهای به هم چسبیده، جزئیات جداسازی "محمد و رضا" دوقلوهای به هم چسبیده لامردی که در شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفتند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی بهادرپور صبح سه شنبه در حاشیه سنجش وضعیت دو قلوها با بیان اینکه حال نوزادان در شرایط مطلوبی است و نیازی به استفاده از دستگاه تنفسی برای آنها نیست، گفت: به این دلیل که پوست کمی داشته اند شکمشان هنوز کاملا بسته نشده و فعلا به وسیله چیزی به نام مش بسته شده است.

وی ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده با بستن شکم بچه ها قادر هستیم آن ها را از بیمارستان مرخص کنیم.

مسئول تیم جداسازی دوقلوها با اشاره به اینکه دوقلوهای به هم چسبیده دوقلوهای یک تخمکی هستند که به دلایل ناشناخته به هم متصل هستند و این حالت بیماری نادری محسوب می شود، اظهار کرد: هر جراح اطفالی ممکن است هر 30سال یکبار بتواند چنین چیزی را مشاهده کند اما ما ظرف دو سال گذشته دو مورد این چنینی در استان فارس داشته ایم.



بهادرپور با بیان اینکه جراحی جداسازی مورد قبلی در استان فارس چهار الی پنج ساعت به طول انجامیده بود، گفت: جراحی دیروز حدود سه ساعت طول کشید.

وی بیان کرد: این بچه ها از طریق دیافراگم، کبد و شکم به هم چسبیده بودند که ما با بررسی هایی که انجام دادیم فکر کردیم قادر به جداسازی آنها هستیم.

مسئول تیم جداسازی دوقلوها در اشاره به جداسازی کبد دوقلوها، افزود: با فرض اینکه قادر به جداسازی کبد آنها نباشیم، پدر و مادر را آماده کرده بودیم که هر کدام حاضر باشد، در صورتی که نتوانیم کبدها را از هم جدا کنیم کبد را به یکی از نوزادان بدهیم و برای دیگری یک تکه از کبد پدر یا مادرش را بگیریم و به او پیوند بزنیم.

بهادرپور گفت: خوش بختانه نیازی به این کار نشد و با موفقیت کبد، دیافراگم و جناغ سینه از هم جدا شد و هم اکنون وضعیت نوزادان خوب است.

وی بیان کرد: در ماه های آخر بارداری سونوگرافی قبل از زایمان مشخص کرده بود که دوقلوها به هم چسبیده هستند و با توجه به این که زایمان طبیعی امکان پذیر نبود، 6ماه پیش عمل سزارین تولد آنها در بیمارستان حافظ شیراز انجام شد و از آن زمان بررسی های مختلفی از لحاظ امکان جداسازی انجام شد که خوشبختانه این عمل با موفقیت به انجام رسید.

مسئول تیم جداسازی گفت: برای جداسازی چنین دوقلوهایی نیاز به یک تیم جراحی وجود دارد که در رشته های مختلف با هم همکاری کنند که با همکاری دکتر نیک اقبالیان، دکتر ملک حسینی، دکتر کاظمی، دکتر شمسایی، دکتر سهم الدینی، دکتر اقبال و دکتر خسروی هم این کار را انجام دادیم منتها هر کسی کار مربوط به خود را انجام داد.

بهادرپور افزود: درصورتی که نیاز می شد به یکی از نوزادان کبد پیوندی بدهیم، این امکان در شیراز وجود دارد.

+117
رأی دهید
-0

*Fanoos* - ایران - ایران
خدارو شکر که این عمل موفقیت آمیز بوده و حالشون خوب ِ ولی پدر و مادر عزیز اینهمه اسمهای زیبایی ایرانی چرا محمد و رضا !!!
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 17:45
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
خاک بر سرتون با این اسم انتخاب کردنتون انگار این مملکت ۱۴۰۰ سال بیشتر قدمت نداره , . یک عرب در مدینه که چون نامش ایرانی است از حقوق شهروندی محروم است.. خانواده محترم شفیق در شهر مدینه در کشور عربستان سعودی سکونت دارند این خانواده در یک حرکت بی سابقه در عربستان سعودی نام فرزند خود را یک نام ایرانی که داریوش میباشد گذاشتند که با انتقادات شدید از سوی مقامات عربستان سعودی روبرو شدند لازم به ذکر است که طی یک دستور از یک مقام فرهنگی این کشور این فرزند از تمام امتیازاتی که به یک شهروند عربستانی علق میگیرد محروم کرده است مقامات عربستان سعودی گفته اند در یک صورت داریوش شفیق از حقوق شهروندی برخوردار میباشد که نام خود را تغییر ویک نام عربی برای خود انتخاب کند
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 21:32
parastooeshge - توکیو - ژاپن
خدا شکر و خسته نباشید
‌پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 06:16
shayan_mehran - تهران - ایران
به امیدروزی که گذاشتن اسمهای عربی معجول روی فرزندان ایران زمین جرم محسوب شده و غیرقانونی باشه زنده باد ایرانی
شنبه 25 مرداد 1393 - 09:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.