نحوه عجیب سرو دسر در یکی از بهترین رستوران های آمریکا

شماره ۱۷۲۳ خیابان هالستد شمالی در شهر شیکاگو خانه ایست با آجرهای خاکستری تیره، بدون هیچ تابلو و یا نشانی دیگر. خانه ای که برای ورود به آن چیزی حدود ۶ ماه باید در صف انتظار باقی بمانید. اگر سرانجام بخت یار شما باشد و در جیب هایتان یکی دوهزار دلاری پیدا شود، و البته سر وقت به محل رسیده باشید، می توانید وارد شوید! ابتدا از راهروی تونل مانندی می گذرید و خود را درمقابل درهایی الکترونیکی می یابید که گذر از آنها شما را با رستورانی کوچک با دیوارهایی سفید و میزوصندلی هایی تیره مواجه می کند. فضایی بسیار ساده و تمیز.

 رستوران آلینیا در شیکاگو. رستورانی که با وجود سن کم (از 2005) برای سالهای متمادی در میان 20 رستوران اول جهان قرار گرفته است، و در سال 2010 به عنوان بهترین رستوران امریکا انتخاب شد (رده بندی مجله رستوران ). در آلینیا شما با تجربه جدیدی از غذا خوردن مواجه خواهید شد! تجربه ای که به نظر بسیاری نگاهی متفاوت به مفهوم لذت بردن از طعم و عطر غذاست، و در نگاه مخالفان مثل یک آزمایش تحقیقاتی!

تنها یک منوی ثابت برای همه مشتریان سرو می شود! و شما حق انتخاب چندانی ندارید! این منو در یک فرآیند 23 مرحله ای و به تدریج اجرا می شود! در هر مرحله مقدار بسیار کمی از غذا (در حد یک لقمه) که به صورت یک اثر هنری تزیین شده است برای شما آورده میشود! پس از اتمام لقمه اول بعدی و بعدی!

در طراحی هر لقمه ترکیب بسیار هنرمندانه ای از طعم و عطر و تصویر در مقابل دید و دهان مشتریان قرار می گیرد.

!البته لازم به ذکراست که محتوای این منو هر دوسه ماه یک بار به طور کامل عوض می شود و شما در دور بعدی با تجربه جدیدی مواجه خواهید شد

ترکیبی چنان هنرمندانه از عطر و طعم که به قول گزارشگر مجله تایم «تا حدود لقمه شانزدهم که کم کم شروع به سیر شدن می کنید، به نظر می رسد که غذا نمی خورید! بلکه به غذاهای مختلف فکر می کنید». این ترکیب عجیب و نوآورانه فقط بوها و طعم های خوراکی ر دربرنمی گیرد! مثلا این لقمه در منوی پاییز رستوران که سینه مرغ کباب شده است که در کنار برگ های بلوط در حال سوختن بر روی میز شما می آید که شما را به حال و هوای پاییز و کباب و آتش و هیزم ببرد

و یا دسر آخر که به عجیب ترین شکل ممکن سرو می شود! سر آشپز و یک همراه سر میز شما می آیند. یک سفره کوچک روی میز پهن می کنند! و این اثر هنری را جهت خوردن تحویل شما میدهند

با هم نحوه سرو دسر را ببینیم


 

+23
رأی دهید
-102

شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
مسخره و احمقانه
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 19:31
ekman - شیراز - ‫ایران
دیوانه ها!!!!
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 19:54
be_pa.khaste - هارلم - هلند
حالا اگه من این ایده رو داشتم همه می‌گفتن این دیوانس اما چون یه آمریکا ی این کارو می‌کنه .باید بگیم باه باه
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 19:59
humans win - فرایبورگ - سویسس
قرو فر الکی
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 20:15
juvel - اسلو - نروژ
من فکر می‌کنم اینا دیوانند یا من کلاسم خیلی‌ پایینه ؟
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 20:17
دنیای وحشی - تهران - ایران
دنیای کاملااااااااااااا مسخره ای شده !!! یک جای دنیا بخاطر عقاید مسخره ابلهانه و شیطانی خودشان همدیگر را می کشند و بعد می گویند برای رضای خداست و یک جای دیگه از گرسنگی و بیماری جان می دهند و جای دیگر نیز مانند آمریکا مواد غذایی را به نام هنر روی تخته طبق حرام می کنند که یک مشت احمق و خرمایه دار که نمیدانند چگونه پول یامفتی را که به دست آورده اند را خرج کنندرا برای اینگونه کارهای زاید و احمقانه پول های روی هم تلنبار شده شان را بدهند . چون از این همه موادی که روی میز چسباند و پخش و پلا کرد قطعا یک دهم آن نیز خورده نخواهد شد و مابقی حرام شده و دور ریخته خواهد شد .خلاصه اگر دنیا به این شکل جلو برود قطعا از این هفت میلیارد جمعیت جهان نه تنها چیزی باقی نخواهد ماند بلکه آن تعداد هم که باقی خواهند ماند مجنونی بیش نخواهند بودوقطعا مانند بنده بخاطر این همه ظلم و ستم و تناقض درجهان مجنون خواهند شد.
‌سه شنبه 21 مرداد 1393 - 23:29
bineshaan - لندن - انگلیس
این همه شده مثل بعضی ها که چون هنری ندارند و نمیتونند نقاشی بکشن با یه قلم مو روی بوم رنگ میپاشند و اسمش رو میزارن نقاشی و جالب اینکه یه عده بی خاصیت دیگه هم اون روتفسیرمیکنند. اگه هنر دسر واقعی میخواهی ببینی یه سر برو یکی رستوران معروف فرانسوی تا ببینم دلت میاد شکل دسر رو به هم بزنی و بخوریش یا دوست داری بیاریش خونه و قابش کنی.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 00:01
raha1984 - هامبورگ - المان
لوس بازی !!! خرده های اون ظرفهای شکسته جی میشه اونوقت توی اون دسر ؟؟!
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 08:39
جنگنده - تهران - ایران
یک مشت دزد که نمیدونند چطوری پولهی کثیفشون رو خرج کنند به این رستوران مزخرف میروند و برای یک مشت غذای من درآوردی، دوهزار دلار پول میدهند،‌ بعد در کشورهای جهان سوم،‌ مردم از گرسنگی میمیرند.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 11:13
جنگنده - تهران - ایران
raha1984 - هامبورگ - المان...................... به نظر میاد آن ظرف شکسته ، جنسش از شکلات باشد.
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 11:15
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
be_pa.khaste - هارلم - هلند درست همینه که گفتید
‌چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 20:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.