گوگل بازی «غزه را بمباران کن» را از پلی‌استور حذف کرد

گوگل سه شنبه چهاردهم مرداد تایید کرد، بازی جدیدی که با نام «غزه را بمباران کن» در صفحه بازی‌های آنلاین خود قرار داده بود، درپی اعتراض‌های زیاد حذف کرده است.

اپلیکیشن بازی «غزه را بمباران کن»، به بازیکنان آن امکان می‌داد «حمله محتاطانه»ای به مواضع حماس در باریکه فلسطینی نشین غزه را تمرین کنند.

اپلیکشین تاکید داشت که بازیکنان باید «حملات» به قرارگاه‌های حماس را به گونه‌ای انجام دهند که غیرنظامی‌ها در آن «کشته نشوند».

این بازی در یک هفته قبل در دسترس قرار گرفته بود.

اپلیکیشن بازی جنجالی در اوج عملیات نظامی اسرائیل در غزه، که تلفات غیرنظامی زیادی برجای نهاده است، طراحی و راه اندازی شد.

شرکت  PlayFTW  طراح این بازی است.

براساس گزارش‌ها، درهمین حال، اپلیکشین این بازی در روزهای گذشته تنها توسط حدود هزارنفر از صفحه «گوگل پلی» دانلود شده بود.

مسئولان گوگل سه شنبه چهاردهم مرداد در گفت‌و‌گو با رویترز حذف این بازی و سایر بازی‌های کامپیوتری که بحران نظامی اخیر غزه را تداعی می‌کرد، تایید کردند.

در همین حال، معترضین ناخشنود هستند که چرا فیس‌بوک به اقدام مشابه در حذف این بازی رایانه‌ای دست نزده است.

اما تنها اپلیکیشن «غزه را بمباران کن» از صفحه بازی‌های آنلاین گوگل حذف نشده است؛ وب‌سایت «تایم» می‌گوید بازی‌هایی دیگری مانند Whack the Hamas «حماس را کتک بزن» نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده است.

در این بازی، شبه نظامیان حماس از درون تونل بیرون می‌جهند و بازیگر باید تا می‌تواند آن‌ها را سریع‌تر بزند.

رویترز می‌گوید فیس‌بوک هنوز به درخواست‌ها برای حذف بازی «غزه را بمباران کن» پاسخی نداده و شرکت PlayFTW نیز برای پاسخگویی در دسترس نبوده است.

+12
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.