دبیر مرجع ملی حقوق کودک؛ تمامی موارد تعرض ناظم به دانش‌آموزان، به زور نبوده است!

تابناک : دبیر مرجع ملی حقوق کودک ۱۶سال که پس از پیوستن مشروط ایران به پیمان نامه جهانی حقوق کودک، برای اجرای مفاد این پیمان نامه، در وزارت دادگستری تشکیل شده است، در بخشی از گفت‌و‌گو‌ خود با یک خبرگزاری، تفسیر عجیب و پرابهامی از پرونده تعرض یک ناظم به چند دانش‌آموز ارائه کرده است.

به گزارش «تابناک»، مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش‌هایی از گفت‌و‌گو‌ خود با ‌ایلنا، به برخی چالش‌های موجود در حوزه کودکان مانند کودک آزاری و تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان پرداخته و از جمله گفته: من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد، گرایشی دو طرفه بوده‌ است.

الوندی در مورد یکی از موارد اخیر کودک آزاری که مربوط به تعرض یک ناظم به دانش آموزان مدرسه است، گفته: متأسفانه در هر مکانی که به صورت متمرکز از کودکان نگهداری می‌شود، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نیز وجود دارد و این یک مسأله جهانی است. میزان فراگیری این گونه موارد در کشور برای ما مشخص نیست، ولی برای پیشگیری از وقوع آزار‌های جنسی مواردی همچون نظارت‌های درونی در مدراس، کنترل رفت و آمد‌ها و گزینش معلم می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: از نظر علمی نیز برخی بر این باورند که ‌این کشش‌ها و گرایش‌ها‌ در برخی مقاطع سنی دو طرفه است. من نیز بر این باورم، همه این موارد به زور نبوده و گاه این گرایش، دو طرفه بوده است؛ بنابراین، باید زمینه این گونه گرایش‌ها از بین برود؛ فضاهای مجازی و ماهواره ‌روی کودکان تأثیر می‌گذارند‌ و به نظر می‌آید ‌کارهای فرهنگی و آموزش می‌تواند کارآمدتر از اقدامات قضایی در این زمینه باشد.

گفتنی است که حدود سه ماه پیش، والدین دو دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری مراجعه و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند. آن‌ها در شکایتشان گفتند، متوجه شده‌اند که ناظم مدرسه، پسرشان را آزار و اذیت جنسی کرده است. پس از آن معاون این مدرسه بازداشت شد و پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری تهران در جریان است.

پیش از این، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در‌باره روند رسیدگی به این پرونده ضمن تأیید ضمنی تعرض به حداقل شش دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با روزنامه شهروند گفته بود: «حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند، به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده ۲۰ یا ۳۰ مورد. در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در ‌یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست‌».

+18
رأی دهید
-68

mountainman - استکهلم - سوئد
یعنی اگه به زور نباشه جائزه؟
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 15:54
mountainman - استکهلم - سوئد
معلوم نیست خودش به چند تا تجاوز کرده که این حرفو میگه
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 15:54
star44 - یوتبوری - سوئد
امیدوارم به بچه ها و نوه های خودتن همینجوری تجاوز کنند تا ببینم باز هم نظرت همینه! آشغال.
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 16:22
shady_sho - تهران - ایران
ولش کنی میگه بچه ها به ناظم مدرسه تجاوز میکردن ...خدایا آخه اینا دیگه چه جونورایین؟
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 17:03
negeen - کلن - آلمان
آخه عوضی ، یه بچه چی‌ حالیش می‌شه ،، که میگی‌ دوجانبه بود، اون ناظم کثیف وقتی‌ چنین چیزی رو میبینه باید به نصیحت اون بچه بپردازه نه اینکه خود کثیفش به یه بچه تجاوز کنه،، خاک بر سر فرهنگ و علم کثیفت
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 17:20
کوروش مهری - یزد - ایران
نه بابا واقعا؟؟؟؟بچه 16 ساله رو اصلن نمیشه گول زد!!
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 18:06
shana - خ - ایران
دلم نمیاد بگم امیدوارم این بلا سر بچه خودت بیاد.ببینم بازم میگی دو طرف مایل به این کار بودن.بچه 8 ساله چه تمایلی به همخوابی با مرد 40 پنچاه ساله داره.
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 18:49
تیتو تیتو - تهران - ایران
احتمالا صیغه کرده بوده ! یا چون اسلحه نبوده مصداق زووور نیس !
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 17:36
Boogie Nights - لندن - انگلیس
البته ایشون سعی در ماستمالی قضیه داره،اما این حرف که در بعضی رده های سنی پسرها این کشش ها و گرایشات وجود داره (اکثرا گذرا و مقطعی ) حقیقت داره.البته این گرایشات اگه باشه در سنین ١٣-١٦ سال هست و برخی پسرهای این سن تمایلاتی عاطفی و جنسی به مردهای جوان ممکنه نشون بدن .البته اکثرا گذرا هست و با گرایش همجنسگرایانه کامل و دائم متفاوته.بهرحال در مورد حرف ایشون صدق نمیکنه چون اینها بچه های کم سن دبستانی بودن نه نوجوانهای ١٣-١٤ ساله که ممکنه این تمایلات رو نشون بدن.
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 18:03
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
این خودش اینکاره است و در بچگی هم تچربه با ناظم را داشته وگرنه همچین برداشتی نداشت.
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 19:28
sharafYabi - بیمبه - انگولا
حتما آنها ناظم را مجبور کرده‌اند، کبلایی.
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 19:28
Setarehhhhh - تهران - ایران
این آشغال خودش این کارست لابد . احمق عوضی
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 19:52
Setarehhhhh - تهران - ایران
یکی باید بره سراغ بچه این ببینم چه حالی به این پدر دست میده. لابد با کمال میل قبول میکنه پسرش ... هستش
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 19:54
مسافر غربت - کالمار - سوئد
خوک کثیف اینها 8ساله. تا 11 ساله بودن.یعنى زیر سن قانونى،چند نفر را تا حالا به همین کار اعدام کردین ،،چه فرقى بینشون هست،،،لعنت به اسلام شما کثافتها
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 20:01
فراوانی - قطر - قطر
مرتیکه پوفیوز یعنی چی بزور نبوده فرد زیر 18 سال بالغ نیست چه خودش بخواهد چه نخواهد این کار جرم است ارتباط جنسی افراد بلای سن قانونی با افراد زیر سن قانونی در تمام دنیا جرم است
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 19:48
فارسان - مرکزی - ایران
احتملا این جناب دوران کودکی خود را با چنین کششی سپری کرده اند!!!
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 21:04
datis - سن دیگو - امریکا
خوب دیگه گناه افتاد گردن ماهواره، این خودش اینکارست می‌خواد جریانو ماسمالی کنه....ناظم هم شغل بهتر پیدا کرد میفرستنش زندان رییس قسمت بازجویی کهریزکو..اوینو..میشه با مزایا بهتر، گور بابت خامنه‌ای با این اسلام که تو رهبرشی
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 20:28
azadeh11 - آمستردام - هلند
کامنت همه شما‌ها عزیزان بسیار عالی‌ هست. واقعا جالب نوشتید، . این مرتیکه حتماً از طرف بیت رهبری به این سمت رسیده. گوشت دست گربه،،،
‌سه شنبه 14 مرداد 1393 - 23:30
animallover - آکلند - نیو زیلند
Datis خیلی قشنگ گفتی انداختند تقصیر ماهوارهها و اسراییل ,, دشمنان قسم خورده نظام, پولتیک ,,بد حجابی ,,,,,!!!
‌چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 06:29
shayan_mehran - تهران - ایران
با این اوصاف چندگزینه بیشترنمیمونه یا کلا مسوولان این حکومت دیکتاتورهمگی بچه بازن یا اون ناظم کثافت از دارودسته خودشونه که طرف حتی یک کلمه درمورد کارکثیفش صحبت نمیکنه و درواقع داره اون کارشنیعشو توجیه میکنه حتی....آخه حیوون بچه ها میخواستن ناظم چراباید اجابت کنه باورکنین این موضوع آخرش به محکومیت بچه های بیگناه ختم میشه و البته درس بزررگی به قربانیان اینچنینی و خونواده هاشون میده اونم اینه که اصلا اینجورمواقع صداشو درنیارین
‌چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 06:33
romano - تهران - ایران
این کار قطعا تجاوزه حتی اگر بچه مایل باشه دلیلش محجوریت و تشخیص ندادن خوب و بد توسط کودکه. یکسری از وکلای اروپایی قصد داشتن لایحه‌ای رو بفرستن به مجلس اروپا برای تصویب اینکه اگر شما از یک بچه به هر نوعی سوء استفاده بکنید مثلا بفرستیدش مواد بفروشه نوعی تجاوز حساب بشه. دلیلشونم همین بود که گفتم کودک تشخیص بد و خوب و مضر رو نداره و امکان داره تن به چیزی بده که عقل مضر بودنش رو نداره ولی شما داری با تمام عقلت برای اغفال بچه استفاده می‌کنی. این مردک اگه بچه خودش مورد این سوء استفاده قرار بگیره همین طوری حرف می‌زنه؟
‌چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 08:19
raha1984 - هامبورگ - المان
این فکر کرده این بچه های معصوم هم مثل بچه گیهای امام گور به گوریش و خامنه ای هست در حوزه علمیه که خودشون با میل و رغبت دو طرفه اینکار رو میکردنند !!
‌چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 08:24
بورلنگه - بورلنگه - سوئد
مردک بیشعور یه بچه هشت یا ده ساله چی میفهمه که با رضایت دو طرفه بوده خاک بر سر عوضی میخوان یه جوری لا پوشونی کنن
‌چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 09:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.