اولین کلینیک دولتی ترک الکل در ایران راه‌اندازی شد

تولید، معامله و مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع است

خبرگزاری ایسنا از راه‌اندازی اولین کلینیک دولتی ترک اعتیاد به الکل در ایران خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا در این کلینیک یک روانپزشک و یک رزیدنت، دوشنبه‌ها به ارائه خدمات مشاوره فردی، مددکاری، گروه‌درمانی و خانواده‌درمانی می‌پردازند.

این کلینیک در مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است.

دکتر محمدرضا سرگلزایی، روانپزشک این کلینیک به ایسنا گفت:‌ "چندی پیش با توجه به بالا رفتن مصرف الکل در ایران و افزایش شدت وابستگی به آن، وزارت بهداشت به چند کلینیک خصوصی اجازه پذیرش و انجام مداخلات درمانی برای بیماران معتاد به الکل را داد؛ ولی این اولین بار است که مرکز دولتی، خدمات ترک الکل را به مراجعان خود ارائه می‌دهد."

تولید، معامله و مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع است و مجازات‌ حبس و شلاق در پی دارد.

با این حال دکتر رضا افشاری رئیس کنگره بین‌المللی سوءمصرف الکل، که اردیبهشت امسال در مشهد برگزار شد، اعلام کرده: "در سال ۹۱ سند ملی الکل در کشور معرفی شد که بر اساس آن بیش از یک میلیون نفر در کشور الکل مصرف می‌کنند."

به گفته او "مصرف‌کنندگان الکل در ایران ۳۰ درصد زن و ۷۰ درصد مرد هستند."

+14
رأی دهید
-6

میو میو - تهران - ایران
خوبه...خوشحال شدم...
شنبه 11 مرداد 1393 - 12:24
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
ما علاوه بر این‌که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند این‌ها. دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم، اتوبوس را مجانی می‌کنیم.دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دیم. شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. این‌ها شما را منحط کردند. این‌قدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است. ما هم دنیا را می آباد می‌کنیم و هم آخرت را. ...........
شنبه 11 مرداد 1393 - 13:28
goosfand - نیویورک - آمریکا
جوووووووووووووون! شیشه مشروب! بچه محل-ها جمع شند با هم عرق-سگی بخورند، چون آبجو رو ممنوع کردند و در میکده-های کشور پهلوی رو بستند! بگو مرگ بر شاه!
یکشنبه 12 مرداد 1393 - 04:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.