خودروی خورشیدی ایران بهترین تیم مسابقات جهانی آمریکا شد

خودروی خورشیدی ایران بهترین تیم مسابقات جهانی آمریکا شد

 خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا، به عنوان بهترین تیم خارجی مسابقات انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در آمریکا برگزار شد، تیم "هاوین 2" به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، با کسب مقام هشتم در بین 33 تیم، به عنوان بهترین تیم مسابقات و تیم اول آسیا شناخته شد.

در این مسابقات که در دو بخش پیست و جاده برگزار شد، تیم‌ها ابتدا با رسیدن به حد نصاب مجاز بخش پیست به بخش جاده راه یافتند که تیم خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ثبت مقام دوم سرعت در پیست، چهارمین تیمی بود که مورد تایید قرار گرفت و راهی بخش جاده شد.

طولانی بودن و دشواری مسیر مسابقه باعث شد بسیاری از تیم‌ها در مراحل مختلف از دور مسابقات کنار بروند،‌ اما تیم "هاوین 2" با تلاش و پشتکار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست به عنوان یک تیم خارجی تا آخرین مرحله مسابقات پیش‌روی کند و به همین دلیل عنوان بهترین تیم را به خود اختصاص دهد.

تیم "هاوین 2"، رقابت خود را از شهر آستین در ایالت تگزاس آغاز کرد و با گذر از چند ایالت آمریکا در نهایت با طی 2 هزار و 80 کیلومتر به شهر "می‌نیاپولیس" در ایالت "مینه‌سوتا" و خط پایان رسید.

تیم‌های دانشگاه‌های میشیگان، مینه‌سوتا و آیووا مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند و تیم "هاوین 2" نیز موفق شد در بخش رقابت فنی، بهترین سیستم دینامیک و تعلیق خودرو را به خود اختصاص دهد.

حضور دانشگاه میشیگان به عنوان ثروتمندترین دانشگاه آمریکا و مینه‌سوتا با 67 هزار دانشجو به عنوان پرجمعیت‌ترین دانشگاه آمریکا نشان از سطح بالای این رقابت‌ها بود.

بر اساس این گزارش، خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حمایت‌های مالی بانک صادرات ایران، شرکت خودروسازی سایپا، شرکت گیتا باتری، شرکت حمل و نقل سریع هما اکسپرس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تنها نماینده‌ی ایران در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آمریکا شرکت کرده بود که در نهایت به عنوان بهترین تیم مسابقات شناخته شد.

+191
رأی دهید
-11

Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
افرین افتخاریست برای ملت و گشور ایران امیدوارم که بعضی از اخوندهای بی سواد و کله شاق این را ببینند و بفهمند که با جنگ و دعوا نمی شود دین خود را به دنیا معرفی کرد با علم و پیشرفت و امتیاز اوردن به چشم دنیا می توان وارد شد.
شنبه 11 مرداد 1393 - 01:46
senator x - تهران - ایران
آفرین بچه ها خسته نباشید,یا امید موفقیت های بیشتر جهانی.واقعا استعداد و نبوغ جوانان ایرانی حرف ندارد و دنیا بآن معترف هست فقط حیف که دولت پشتیبانی و رهبر دلسوز و وطنپرست نداریم.
شنبه 11 مرداد 1393 - 03:00
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
دمشون گرم!! سلول خورشیدی اگر بخواد بازدهی بالا داشته باشه، باید از نظر ساخت خیلی دقیق و با تلرانس پایین باشه. خیلی دوست دارم بدونم که سلول خورشدی ساخت کدوم کارخونه تو ایران بوده؟ کسی میدونه؟
شنبه 11 مرداد 1393 - 03:44
paksan - آمریکا - آمریکا
هشتم شدن .بهترین تیم آسیایی ها در این مسابقات شد. اخبار درپیت تابناک رو کپی نکنید . ای خدا انگار نه انگار که مسئولین این سایت رد انگلستان هستند و می تونند انگلیسی بخونن.
شنبه 11 مرداد 1393 - 00:00
ensanam arezoost - خارگ - ایران
خدا قوت و دستمریزاد دانشجویان هم میهن...به امید پیشرفت و موفقیتهای بهتر و بیشتر...زنده باشید و افتخارآفرین...
شنبه 11 مرداد 1393 - 13:57
kimiaa - تهران - ایران
افرین به دانشگاه ازاد قزوین!ثابت شد فقط صنعتی شریف نیست که مقام میاره
یکشنبه 12 مرداد 1393 - 09:43
راهجو - فریدونکنار - ایران
Hamid411- مگه کشور ما کارخونه هم داره؟!!!!! زدی تو خال! همه رو از جای دیگه سفارش دادن
یکشنبه 12 مرداد 1393 - 10:56
میو میو - تهران - ایران
راهجو - فریدونکنار - ایران-سلول خورشیدی توی ایران تولید شده و اطلاعات غلط به مردم تحویل نده....
یکشنبه 12 مرداد 1393 - 16:07
راهجو - فریدونکنار - ایران
میو میو -داداش،من که خبرگزای ایسنا نیستم که اطلاعات غلط ندم یا بدم!!! ما که تکنولوژی ساخت قطعات ساده کامپیوتر رو نداریم اینو از کجای تکنولوژیمون میسازیم!
دوشنبه 13 مرداد 1393 - 07:44
shady_sho - تهران - ایران
دانشگاه آزادقزوین درربوکاپ جهان هم چندین باراول شده خوشحالم چون دانشجوی اون دانشگاه بودم و باعث افتخارم هست
دوشنبه 13 مرداد 1393 - 16:31
میو میو - تهران - ایران
راهجو - فریدونکنار - ایران:اولا ساخت قطعات کامیپوتر با ساخت سلول خورشیدی فرق میکنه دوما:یه سرچ توی اینترنت بزن چندین شرکت ایرانی ساخت صفحات خورشیدی بالا میاره و هم چون توی تلویزیون کارخونه ساخت صفحات خورشیدی رو دیدم...
‌پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 00:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.