واکنش دفتر احمدی‌نژاد به اتهام فساد علیه او و اطرافیانش

دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی خواسته تا دستور دهد نام افراد و بانک‌هایی را که ادعا می‌شود به آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش، تسهیلات و وام پرداخت کرده‌اند، منتشر شود.

به گزارش جمعه دهم مرداد خبرگزاری تسنیم، در نامه دفتر رئیس جمهور سابق به رئیس کل بانک مرکزی، اعلام شده که محمود احمدی‌نژاد نیز بر لزوم انتشار اسامی نزدیکانش که «هرگونه تسهیلات» از بانک‌ها گرفته باشند، تاکید دارد.

در این نامه از این که «تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی و ذیربط» واکنشی به انتشار فهرستی با عنوان «لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی» و ارقام هزاران میلیاردی مندرج در آن صورت نگرفته، انتقاد و افزوده شده که این مسئله بر «شبهات و سوء استفاده‌ها در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور» اضافه کرده است.

پیش از این، یک نماینده مجلس شورای اسلامی، لیستی را که گفته شده «فهرست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی» نام دارد تایید کرده بود.

به گفته احمد بخشایش اردستانی، حجم بدهی مندرج در این فهرست که در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی منتشر شده، حدود ۷۰ میلیارد دلار است.

در این فهرست نام افرادی مانند محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور سابق با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان٬ اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر و مشاور محمود احمدی‌نژاد با هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و حمید بقایی، معاون رئیس جمهور سابق با سه هزار و یکصد میلیارد تومان بدهی بانکی قرار داشت.

صادق محصولی و سعید مرتضوی دو تن دیگر از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد بودند که نامشان در این فهرست درج شده بود.

این در حالی است که در نامه دفتر رئیس جمهور سابق به رئیس کل بانک مرکزی، نوشته شده که از یکی از نمایندگان مطرح کننده «این اتهام» درخواست شده که «چنانچه در بیان اظهار نظر کذب خود مُصِر هستند نسبت به انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ این وام‌های کلان به تفکیک اسامی اطرافیان آقای احمدی‌نژاد اقدام نمایند» اما پاسخی دریافت نشده است.

مسئولان ارشد دولت حسن روحانی، رقم کل مطالبات معوقه بانکی در ایران را حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.

+22
رأی دهید
-7

toopetoop - سانتا کلارا - آمریکا
رییس جمهور عاشق و پرکار و باهوش ایران ..... همین چندتا آخوند دوزاری باید بیان تا فعاوتها احساس بشه
شنبه 11 مرداد 1393 - 00:40
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
مگر احمدی نژاد هنوز دفتر دارد ما که نفهمیدیم من خودم به احمدی نژاد رای دادم ولی بعداً خیلی پشیمان شدم کاری به چیزی ندارم فقط به خاطره گشتاری که انجام داد از او بدم امد.
شنبه 11 مرداد 1393 - 01:36
sharafYabi - بیمبه - انگولا
احمدی‌ نژاد خودش هم خودش رو آدم حساب نمیکنه. عجب فلسفه و حکایتی است؟ کسی‌ که هشت سال رئیس جمهور بوده و در تمام دنیا، یک دفتر میزنه به اسم خودش، دفتر رئیس جمهور سابق، یعنی‌ خودم هیچ!! ---دنیا، من هنوز رئیس جمهور سابقم! یک موقع منو اخراج نکنید ها؟ از طرف کبلایی ----
شنبه 11 مرداد 1393 - 02:16
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
toopetoop - سانتا کلارا - آمریکا - ببینم این طنز بود که نوشتی یا جدی بود؟ رییس جمهور عاشق و پرکار و باهوش ایران!!! منظورت احمقی نژاده؟
شنبه 11 مرداد 1393 - 06:40
souroosh - ساری - ایران
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن. با عرض پوزش از شما. باید از خودت هم به خاطر این رای دادنت با ایشان نیز بدت بیاید. من را عفو کن.
شنبه 11 مرداد 1393 - 10:06
بی خیال - کرمان - ایران
راست میگه بهش وام ندادن خودش رئیس دزدها است. دزد که وام نمیگیره بانک رو غارت میکنه از جیب ملت ایران مثل رهبر چلاقش
شنبه 11 مرداد 1393 - 10:53
goosfand - نیویورک - آمریکا
ماموتی عاشق باهوش پرکار، ای احمقی-نژاد، اجازه میدی برات بر...نیم؟! . با خوندن هر خبری از جمهوری اسلامی یاد بگو مرگ بر شاه میفتیم! بگو مرگ بر شاه! اگه چهل سال کم بود، باز هم بگو مرگ بر شاه تا چهل سا دیگه؛ د بگو دیگه! بگو مرگ بر شاه! بگو تا به زندگی نسلهای بعدی بیشتری بر...نی
یکشنبه 12 مرداد 1393 - 04:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.