دفتر نخست وزیر اسرائیل: آتش‌بس دیگر وجود ندارد

ارتش اسرائیل به ساکنان غزه هشدار داده به خانه هایشان بازگردند


اسرائیل گفته است که آتش بس در جنگ غزه شکسته شده و ارتش این کشور از ساکنان غزه خواست در خیابان ها نمانند و به خانه هایشان بازگردند.

روز جمعه، ١٠ مرداد (١ اوت)، ساعاتی پس از اعلام برقراری آتش‌بس هفتاد و دو ساعته‌ در درگیری بین ارتش اسرائیل و پیکارجویان فلسطینی، رادیو اسرائیل به نقل از یک منبع دفتر نخست وزیری این کشور خبر داد که "آتش‌بس دیگر آتش‌بس نیست و تمام شده است."

وی طرف فلسطینی را مسئول شکستن آتش‌بس معرفی کرده و گفته است که حماس و گروه‌های متحد آن "بار دیگر آتش‌بسی را که به آن متعهد بودند زیر پا گذاشته‌اند."

به گزارش کامبیز فتاحی، خبرنگار بخش فارسی در اسرائیل، ارتش این کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای، به ساکنان غزه هشدار داده است که عملیات نظامی خود را از سر می‌گیرد و از آنان خواسته به خانه هایشان بازگردند.

هدف از آتش‌بس هفتاد و دو ساعته، که به ابتکار مشترک آمریکا و سازمان ملل و با کسب توافق هر دو طرف جنگ برقرار شده، امدادرسانی به ساکنان غزه و همچنین، فراهم کردن فرصتی برای پیگیری مذاکرات دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ کنونی بوده است. در همانحال، نیروهای هردو طرف در حالت آمادگی کامل قرار داشتند.



اسرائیل حماس و گروههای فلسطینی را مسئول نقض آتش‌بس معرفی کرده است


ساعاتی بعد از آغاز آتش‌بس، گزارش شد که در غزه، دست کم چند نفر در اثر آتش نیروهای اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند. یک منبع دولت حماس گفته که ارتش اسرائیل شهر رفح در جنوب غزه را هدف آتش توپخانه قرار داده و بیست و هفت نفر را کشته و بیش از یکصد و پنجاه تن دیگر را زخمی کرده است.

همزمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع ارتش اسرائیل گفت که این موضوع در دست بررسی است در حالیکه برخی منابع اسرائیلی گزارش کردند که این حمله در واکنش به حمله پیکارجویان فلسطینی به داخل خاک اسرائیل صورت گرفته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در اسرائیل به نقل از ساکنان شهرک کرن شالوم در نزدیکی مرز جنوبی غزه گزارش کرده که این شهر هدف حمله حماس قرار گرفته است.

خبرنگار بی بی سی در غزه نیز گفته است که صدای سه انفجار را شنیده هر چند هنوز ساکنان غزه با استفاده از فرصتی که اعلام آتش‌بس ایجاد کرده، می‌کوشند به خرید اقلام مورد نیاز بپردازند.

براساس توافق آتش‌بس، پیکارجویان حماس و اسراییل حملات علیه یکدیگر را از ساعت ٨ صبح روز جمعه متوقف کردند در حالیکه در ساعات پیش از برقراری آتش‌بس، هر دو طرف از تحمل تلفات جدیدی خبر داده‌بودند.

قرار است همزمان با آغاز آتش‌بس، مذاکرات بین نمایندگان دو طرف در قاهره پایتخت مصر آغاز شود.

پیش از برقراری آتش بس موقت، خبرنگار بی بی سی به نقل از منابع حماس گزارش کرد که طی ساعات شب گذشته، چهارده تن دیگر در غزه کشته شدند و به این ترتیب، شمار تلفات عملیات اسرائیل در غزه از زمان آغاز در روز ٨ ژوئیه تا کنون تقریبا به یکهزار و چهارصد و شصت نفر رسیده است.

همزمان، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت که طی روز گذشته، پنج نظامی اسرائیلی در اثر اصابت گلوله خمپاره در منطقه عملیاتی مرز غزه کشته شدند. به این ترتیب، شمار تلفات نظامی اسرائیل به شصت و دو نفر و شمار تلفات غیرنظامیان در اثر حملات موشکی حماس به دو نفر رسیده است.

+32
رأی دهید
-7

قهوه تلخ - منجستر - انکلستان
اسرائیل که شرف نداره ،،،اکر داشت ،،،،به ضعیف کشی نمیکرد
جمعه 10 مرداد 1393 - 13:23
omid29 - برلین - آلمان
یه بمب میکروبی وجود نداره که نسل هرچی‌ فلسطین هست رو ریشه کن کنه؟؟. اسرائیل باید دنبال حملهٔ تمام عیار به حماس و فلسطین باشه. زنده باد اسرائیل
جمعه 10 مرداد 1393 - 15:00
kimiaa - تهران - ایران
گویا حماس میلی به اتش بس و صلح نداره....به نفعشون نیست گویا!اتش بس مال زمان ضعفشون بود حالا دیگه قوی شدن تونل دارن برای ادم دزدی و ادم کشی....موشک دارن....
جمعه 10 مرداد 1393 - 17:16
Daimond - لاهتى - فنلاند
جاوید باد اسرائیل با خشم الهى خود أین مزدوران أشغال ایرانى را تار و مار کنید تروریستى بأید نابود شود دست شما درد نکند تا همین الان فلسطین ١٠٠ سال به عقب برکشت حالا حکومت فاظلابى ایران باز جیب مردم را خالى میکنه میفرسته براى حماس بزدل
جمعه 10 مرداد 1393 - 18:58
zorro - استانبول - ترکیه
قهوه تلخ - منجستر - انکلستان- حماس هم که شرف نداره... اگر داشت... بین مردم عادی پنهان نمیشد.
جمعه 10 مرداد 1393 - 20:30
Daimond - لاهتى - فنلاند
متاسفانه اسرائیل خیلى مهربان و با وجدان هست و الا این سرزمین تروریستى را باید تبدیل به عصر حجر میکرد تا عبرتى بأشد براى حکومتهاى فاظلابى مثل ایران
جمعه 10 مرداد 1393 - 21:15
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
قهوه تلخ، اتفاقا برعکس، حماس بیوجدان شرف نداره، اگه داشت که مردم فلسطین را سپر قرار نمیداد
جمعه 10 مرداد 1393 - 23:40
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
مرک مرک است چه فلسطینی و چه إسرائیلی و چه هر گشور دیگر فرقی ندارد ان گسی که انسانهای بی گناه و بی پناه را می گشد خدا از او نگذرد همه انسان هستند تا زمانی که گینه و عقده و غرور از بین نرود تا هست همین خواهد بود.
شنبه 11 مرداد 1393 - 01:19
راهجو - فریدونکنار - ایران
Omidjaber بمبی که از هواپیما ول میشه پایین چشم و گوش نداره که به سر و کله کودک و زن و پیرزن نخوره تا حماس بتونه با قایم شدن پشت چادر اونا جون سالم بدر ببره! حماس باید گروه تروریستی شناخته بشه تا فلسطین با خاک یکسان نشه
شنبه 11 مرداد 1393 - 10:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.