علم‌الهدی: لامذهبی در کشور غوغا می‌کند

خودنویس: احمد علم‌الهدی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری می‌گوید «لامذهبی» در ایران غوغا می‌کند. در همین‌حال منشور اخلاقی دانشگاه علم و صنعت با هدف محدودیت بیشتر برای پوشش دانشجویان منتشر شد.

احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد گفت: «روز به‌روز در این مملکت در مساله ترویج فحشا و منکرات با یک وضع نابسامان‌تر و فجیع‌تر روبه‌رو می‌شویم و مظاهر بی‌دینی و لامذهبی بر در و دیوار کشور این‌جور غوغا می‌کند.»

به گزارش «صبح توس» علم‌الهدی همچنین گفت: «آن‌چه در اولویت یک این مردم هست، مسائل دینی و دین مردم است و اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی است.»

این عضو مجلس خبرگان با انتقاد از مسوولان اجرایی کشور گفت: «اگر بنا شد یک آقایی بیاید و مسوولیت اجرایی، قضایی امنیتی را به دست بگیرد و نسبت به توسعه دین بی‌تفاوت باشد، این مدیون پیغمبر اکرم است و از نظر رسول‌الله خائن است.»

خانم‌ها فقط مانتو شلوار، آقایان فقط پیراهن و کت و شلوار

در همین حال منشور اخلاقی دانشگاه علم و صنعت با هدف محدودیت پوشش دانشجویان منتشر شد.

به گزارش «دانشجو نیوز» این منشوراز منع پارگی لباس تا ممنوعیت استفاده از عطر و ادکلن را در بر می‌گیرد.

 بر اساس قوانین این آیین‌نامه، مواردی هم‌چون ممنوعیت هر نوع پارگی لباس تا ممنوعیت استفاده از عطر و ادکلن ذکر شده است.

بر اساس این منشور، پوشش مناسب خانم‌ها تنها می‌تواند یکی از موارد «مانتو، شلوار، مقنعه، چادر و جوراب» یا «مانتو، شلوار، مقنعه و جوراب» را شامل شود.

در این آیین‌نامه هر نوع پارگی یا بلندی لباس (به گونه‌ای که برروی زمین کشیده شود)، استفاده از روسری گره‌زده به جای مقنعه، مانتو کوتاه‌تر از حد زانو و آستین آن کوتاه‌تر از مچ دست، شلوار کوتاه‌تر از مچ پا، استفاده از هرگونه لباس با زینت آلات که نشان‌دهنده بی‌حرمتی و یا در برگیرنده عبارت و نمادهای نامناسب است، پوشیدن کفش‌های صدا‌‌دار یا با پاشنه بیش از ۵ سانتی م‌تر، پوتین‌های ساق بلند، صندل، دمپایی و استفاده از انواع گل سر‌ها و سار برای خانم‌ها ممنوع اعلام شده است.

پوشش آقایان نیز به سه مورد «پیراهن، کت و شلوار و جوراب»، «پیراهن، کاپشن، شلوار و جوراب» و «پیراهن یا بلوز مردانه و شلوار جوراب» محدود می‌شود.

موارد غیر مجاز پوشش برای آقایان، استفاده از شلوار ورزشی، پوشیدن پیراهن کوتاه‌تر از خط کمر، آستین کوتاه‌تر از آرنج، شلوار کوتاه‌تر از مچ پا، استفاده از کمربندهای تزئینی بر روی شلوار و استفاده از پاپییون است.

هم‌چنین استفاده از هر گونه عطر و ادکلن تند، کفش با پاشنه غیر متعارف و یا دمپایی، مدل نامتعارف و زننده در پیراهن یا آرایش مو‌ها، رنگ کردن مو‌ها، قد مو‌ها بلند‌تر از روی شانه و پیرایش محاسن به شیوه‌های غیرمتعارف و زننده ممنوع اعلام شده است.

+27
رأی دهید
-85

سربازایران - زاهدان - ایران
بهتره خانم ها قبل از پوشیدن لباس اول بروند پیش حضرت اقا وok بگیرند واگر ok دادند بپوشند
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:29
star44 - یوتبوری - سوئد
خواب باشی خیرت , شماها باعث این بی دینی شدید پس اینم بدون.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:29
nimaaa - نیویورک - امریکا
مذهب اگر چیز خوبی بود الان حال روز مردم ایران این نبود به امید روزی که ریشه دین از این مملکت برچیده شود
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:31
cobalt3 - کرج - ایران
یعنی این شلاق و وعده حوری بلوری هم کاری نشد ؟ عجب ملتین هر گبر و کافری پای صحبت تو و احمد چارچش بشینه مگه میشه اسلام نیاره ؟کبلائی
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:36
shahab46 - هانوفر - المان
شکر تو آن مذهبی‌ که تو از آن دم میزنی‌
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:38
amir-amir - تورنتو - كانادا
از خودت هرگز سئوال کردى که چرا در زمان پهلوى مردم مذهبى بودند و کسى از حد و حدود خودش تجاوز نمى کرد ولى در جمهورى اسلامى به رغم ٣٥ سال تبلیغات و ضرب و جرح و فشار و باتون و بازداشت و حبس و جریمه و شلاق و هجوم لباس شخصى هاى اراذل موتور سوار امروز به این نتیجه رسیدى اکٽر مردم لامذهب شده اند!.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:56
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
برین بمیرین بابا.. فقط بلدن زر زر زیادی کنن! یعنی واقعا همین پشم الدوله نمی فهمد که عامل اصلی لامذهبی مردم وجود خود این مفتخوران است؟ اگر میداند که پس چرا زرزر زیادی میکند و اگر نمیداند، خاک بر سرش که هنوز مطلبی به این سادگی را درک نکرده!
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:59
zavareh - رودسر - ایران
بعد از هشتاد سال مزخرف گویی و موعظه دین پلید تازی، بالاخره این اهریمن فرومایه یک حرف درست از دهانش در آمد.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:56
ekman - شیراز - ‫ایران
نمره تان در شناساندن و معرفی اسلام واقعی بیست است!!! و این است نتیجه کارتان و کسانیکه هنوز لامذهب و آگاه نشده اند مشکل هوشی دارند.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 18:15
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
حق ملت ایران همین چیزهاست...خلایق هرچه لایق
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 18:29
arian1 - ابادان - ايران
واقعا این اخوند روضه خوان دلیل تنفرمردم از مذهب را نمی داند یا خود را به خریت زده است یعنی نمی داند که خود احمق او ودیگر اخوندهای شارلاتان وفاسد دلیل بزرگ لامذهبی مردم ایران هستند یعنی نمی داند که از اغاز نظام منفور اسلامی گروهی دزد وجنایتکار به نام روحانی ورهبران مذهبی حکومت را قبضه کرده اند وهزاران هزار ایرانی را به نام دین اسلام در کشتارگاها بی گناه قتل عام کردند وکشورمان را غارت کردند. اما ما می دانیم که او می داند و مثل همیشه دروغ می گوید.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 18:47
mammal - لندن - انگلیس
خوب این مردم به اسلام خیلی‌ علاقه دارند چون میخواهند با این کارها ظهور امام زمان را هر چه سریعتر نزدیک کنند، اگر مردم به این قانون‌هایی‌ که اینها می‌گویند و رعایت کنند آنوقت امام زمان هیچ وقت نمیاد.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 19:23
new idea - لندن - انگلستان
حالا آقایون فقط با کت و پیرهن و جوراب نمیشه؟! قشنگتره ها...!!
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 20:08
فراوانی - قطر - قطر
35 سال هرچه زور داشتند زدند که همه چیز را مذهبی ودینی کنند واز در ودیوار مملکت دین میبارد ولی مردم دین زده شده اند آقا مردم دین را بالا اوردن باور کنید ول کنید کسی دین زوری دوست نداره
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 21:29
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
چرا نمی‌گی مال مفت خوری پیش آخوندا ی زبان باز که روزی نصف گوسفند را میکشند به سیخ و نان لوا ششو ن از تبریز با وانت نیسان میاد،کوفت میکنند قطر شکمتو نگاه کن.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 21:07
paksan - آمریکا - آمریکا
از یک جهت باید خوشحال بود از یک جهت ناراحت . از این جهت که برخلاف ادعای حکومت اسلامی امروز دین و ایمون مردم از 40 سال قبل بدتر هستش و پایبندی مردم به اخلاق بشدت آسیب دیده و این بیشتر نشانه تاثیر رفتار حاکمان بر مردم هستش .در هر کشوری که حاکمان دروغ بگویند و دزدی کنند و فاسد باشند چیزی جز فساد و بی دینی و بی اخلاقی رو گسترش نمیدهند هرچقدر هم فریاد بزنند و اسلام اسلام و مذهب و دین کنند . این تکرار تاریخه و ما همه این مسائل رو در زمان امیرالمومنین معاویه و یزد دیده بودیم و این دفعه دومی هستش که معاویه ای همچون خامنه ای با تمام مشخصات رفتاری و اخلاقی همون دوره بروز میکنه. چاپلوسی شدید دینی و مذهبی و ظاهر پرستی و ظاهرسازی و در عمل دروغ و تزویر و ریا و فساد . برای همینه که میگن دین از سیاست جداست و این کمترین نشانه هاست که نسل ها بیشتر و بیشتر از دین دور میشوند و فقط ظواهر باقی می مونه که عده ای با ظواهر خشن سعی در برقراری دین میکنند ولی در اصل دارن بیزینس میکنند و این میشه شغل یک عده ظاهر بین
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 21:44
dara20 - تهران - ايران
چقدر جالبه که خودشون دارند به دین ستیزی مردم ایران اعتراف میکنند، این یعنی شکست واقعی حکومت مذهبی‌ و مرگ آرمان‌های پوچ و ریاکارانه رژیم فاسد آخوندی. بنام اسلام مردم را از دین و خدا بیزار کردید. دست شما درد نکند چرا که اگر تمامی دشمنان اسلام هم با هم متعهد می‌‌شدند اینگونه نمیتوانستند مردم را نسبت به دین منزجر کنند. شما قبر اسلام را در ایران با دست خودتان حسابی‌ و خیلی عمیق حفر کردید.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 22:00
rds128 - لندن - انگلیس
خوب این گندیه که خودتون زدید
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 22:59
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
واقعا مژده خوبی بود!!! دلم روشن شد!
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 05:55
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
اتفاقا لامذهبی خیلی خوبه. اولا دست واسطه دین و کاسبان دینی مثل آخوندها کوتاه میشه دوما ریشه بسیاری از معظلات خشک میشه. من خدا رو قبول دارم ولی دین ندارم.
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 11:17
delmorde - یوتوبوری - سوئد
ستار۴۴ - یوتبوری - سوئددقیقا. ...وقتی‌ مردم رفتار و گفتار شما رهبران دینی را میبینند پی به محتوای این دین میبرند آنوقت طبیعی است که دینرا کنار گذارند. دروغ‌ گویی، دزدی، چپاول بیت المال،تجاوزِ نوامیس مردم در زندان‌ها به نام خدا. و .. وقتی‌ دزدی پسر رهبر برملا می‌شه و رهبر ازدزدان حمایت می‌کنه. همه اینها را ملت درک میکنند شما مانند کبک سر در برف فرو بردید فکر می‌کنید ملت مانند خودتان احمقند. آنقدر بی حیا و بیشرم تید در موارد بالا که خجالت از ان لباسی که پوشید اید و خدا نمی کشید انگار انچدر قران و کتب اسمانی امده تماما کذب محض است. البته شما اخوندها اینطور ثابت کردید، که مردم از دین برگشند. کورید نمی بینید فساد در کشور چه میکند؟! مسولین، رهبر. از بالا به پایین.
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 12:07
goosfand - نیویورک - آمریکا
خاندان پهلوی، بویژه رضا‌شاه بزرگ، حیف این ملت نمک‌نشناس ناسپاس بودند و هنوز هم هستند؛ هنوز این ملت نمک‌نشناسه و هستند کسانی‌ که (به هر دلیلی‌) کورند و آبادگری و کارنامه پهلوی یکم و دوم رو نمی‌بینند؛ جوووووون!
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 12:24
goosfand - نیویورک - آمریکا
جووووووووون! خلایق، آنچه لایق! روشنفکران، دانشجویان، مهندسان، دکترها، و ملت احمق، همه با هم پشت سر هم با مشت‌های گره‌کرده، محکم... داد بزنید و بگید مرگ بر شاه؛ بگو مرگ بر شاه! جوووووون! از آن روزی که دنیا را نهادند --- خلایق آنچه لایق بود دادند! جوووووون!
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 12:22
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
از ثمرات شوم انقلاب 57هست هرچند که لامذهب ترین مردم شما هستید
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 22:35
Imod.barbekan - منامه - بحرین
حسن روحانی(روباه مکار) چهره دیگر خمینی، خلخالی، خامنه ای جنایتکار است. آخوند ها همه شان مثل همدیگر هستند. همه شان عقب مانده و دشمن آزادی برابری. حسن روحانی لباس عربی برتن کرده است. این لباس مدافع بی حقوقی و تحجر است. تا زمانی که جمهوری اسلامی بر سر قدرت باشد هیچ امید و روزنه ای برای آزادی و داشتن یک زندگی انسانی نیست. زنده باد سرنگونی جمهوری اسلامی
جمعه 10 مرداد 1393 - 06:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.