هشدار پنتاگون در مورد عواقب سرنگونی حماس

ژنرال مایکل فلین، مدیر آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا - عکس از آرشیو

صدای آمریکا : به گفته ژنرال مایکل فلین، مدیر آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا، عاقبت سرنگون کردن حماس، ظهور یک گروه خطرناک تر از آن در منطقه، مثل داعش خواهد بود.


ژنرال مایکل فلین، مدیر آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع ایالات متحده هشدار داده است که تنها نتیجه از بین بردن حماس این خواهد بود که گروهی افراطی‌تر و خطرناک‌تر جایگزین آن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز ژنرال فلین، که به زودی دوران ریاستش به پایان می‌رسد، در سخنانی در جریان یک میزگرد امنیتی در شهر اسپِن ایالت کلرادو این سخنان را بیان کرد.

همزمان با اظهار نظر روز شنبه او، وزیران کابینه اسرائیل اشاره کردند که معلوم نیست حملات ارتش آن کشور به غزه چه زمانی به پایان می‌رسد.

از آغاز جنگ اسرائیل با حماس در غزه تا کنون ۲۰ روز می‌گذرد. شمار کشته‌شدگان فلسطینی – که بیشتر انها غیرنظامی بوده‌اند – از ۱،۰۵۰ نفر فراتر رفته و بنا به آخرین آمار ازائه شده، دست کم ۴۲ سرباز اسرائیلی و ۳ غیرنظامی آن کشور هم کشته شده‌اند.

ژنرال فلین حماس را برای صرف منابع و دانش محدود فلسطینی‌ها، جهت ساخت تونل‌های زیرزمینی که منجر به کشته شدن شماری از مردم اسرائیل شده است، سرزنش کرد؛ اما با این حال گفت راه چاره، نابود کردن حماس نیست.

وی در ادامه گفت «اگر حماس نابود شود و از بین برود، احتمالاً چیزی بسیار بدتر جای آن را می‌گیرد. در نهایت کل منطقه خاورمیانه با تهدید بسیار بدتری روبرو خواهد شد ... چیزی مثل داعش.»

نوار غزه، در سواحل دریای مدیترانه، با تراکم جمعیت بالا، بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. میزان فقر بسیار بالا و بیکاری نیز حدود ۴۰ درصد است. ساکنان غزه امیدوارند این جنگ به رفع محاصره‌ای که از جانب اسرائیل و مصر به آنها تحمیل شده است بیانجامد.

به گزارش رویترز، مقام‌های اسرائیل می‌گویند هرگونه آتش‌بسی باید حق آن کشور در جستجو و از بین بردن شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل را محفوظ نگه دارد.

ژنرال فلین در اظهاراتش با بی‌پروایی این پرسش را مطرح کرد که «آیا صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد؟ به عمر من که قد نخواهد داد.»

باجود تلاش‌های فراوان بین‌المللی، درگیری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس کماکان ادامه دارد و هنوز آتش‌بسی که مورد قبول دو طرف باشد و به آن پایبند بمانند، ارائه نشده است.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده که در تلاش فراوانی برای ادامه گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها کرده بود، از هفته گذشته تا کنون در خاورمیانه بسر می‌برد تا  با رایزنی با شرکای منطقه‌ای آمریکا و کشورهای صاحب‌نفوذ بر دو طرف، آتش‌بسی هر چند موقت را جاری کند.

گفتگوهای صلح پس از آن که دو گروه فلسطینی فتح و حماس اعلام کردند بر سر تشکیل یک دولت وحدت ملی به توافق رسیده‌اند، متوقف شد. اسرائیل می‌گوید حماس باید از این توافق کنار گذاشته شود، چرا که با یک گروه «تروریستی» گفتگو نخواهد کرد.

اسرائیل و ایالات متحده حماس را گروهی «تروریستی» می‌دانند.

+44
رأی دهید
-6

تورج - لندن - انگلیس
خودشون آتیش رو بپا میکنن انوقت میگن کسی خاموش نکنه بنزین میریزم روش.... طلبان رفتند القاعده امد و حالا داعش. کسی هم نمی پرسه اینها دوره دیده کدام پادگان های نظامی هستند؟ و طراحان و چه کسانی؟ مردم هر دو طرف خسته شدن از جنگ ولی واقعیت اینکه سیاست های کثیف رهبران با پیدا شدن منابع عظیم نفت و گاز در نواز غزه و اسرییل و لبنان دیگر تغییر کرده و باید اتش در ان منطقه و خاورمیانه همچنان شعله ور باشد.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 05:43
دریای پارس - ایران - ایران
نه داداش معلومه تو هم مثل رحیم صفوی و فیروزآبادی با جای دیگت فکر میکنی.هدف اصلی اسراییل از نابودی حماس کثیف قطع کردن یکی از بازوهای تروریستی ایرانه. بعدش هم ان شا.. نوبت نابودی پاسدارها وبسیجی های زبون نفهمه
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 10:58
Azadikhah - تكسل - هلند
حماس بره پس کی‌ سلاح بده به اسرائیل و حماس که بزنن به هم!؟
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 11:41
malekIT - ایران - ایران
دریای پارس عزیز من از آخوند جماعت متنفرم ولی اسرائیل نمی تونه موفشو بکشه بالا بخواد با ایران در بیافته؟ شک نکن چیز زیادی تا نابودی این رژیم کودک کش نمونده
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 13:13
Azadikhah - تكسل - هلند
malekIT - ایران - ایران:این حرفها مصرف داخلی داره.جوگیر حرفهای رهبری دزدان جهان نشو عزیز!
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 14:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.