یک محموله نفت صادراتی کردستان عراق در آمریکا توقیف شد

تصویری از نفتکش «یونایتد کالاوروتا» که حامل یک میلیون بشکه نفت اقلیم کردستان عراق است.

دادگاهی در آمریکا در پی درخواست دولت مرکزی عراق دستور توقیف یک محموله نفتی صادراتی اقلیم کردستان عراق را در سواحل تگزاس صادر کرد.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه هفتم مرداد گزارش داد که نفتکش «یونایتد کالاوروتا» حامل یک میلیون بشکه نفت اقلیم کردستان به ارزش تقریبی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است. این نفتکش بزرگ روز شنبه در نزدیکی بندر گاوستون در نزدیکی تگزاس پهلو گرفت، اما هنوز موفق به تخلیه محموله خود نشده است.

این نفتکش غول پیکر به علت بزرگی قادر به پهلو گرفتن در اسکله نبوده است ولی با اجازه گارد ساحلی ایالات متحده می‌تواند محموله خود را به کشتی‌های کوچک‌تر بارگیری کند تا در ‌‌نهایت محموله به خاک این کشور منتقل شود.

دولت مرکزی عراق با تسلیم دادخواستی به دادگاه آمریکایی خواستار مالکیت این محموله نفتی شده است.

هویت خریدار نهایی این محموله نفتی همچنان نامشخص است. شرکت خدمات فراساحلی «اِی‌ای تی» که از سوی خریدار موظف به تخلیه بار نفتکش شده بود، در درخواستی جداگانه از دادگاه خواسته است تا در خصوص ادعای مالکیت دولت عراق تصمیم گیری کند.

بر اساس حکم قاضی، نفتکش «یونایتد کالاوروتا» می‌تواند پس از تخلیه بار خود آزادانه به سفرش ادامه دهد.

به گزارش سی ان بی‌سی نیوز، خریدار این محوله نفتی یک شرکت بریتانیایی به نام «تالمای تریدینگ» است که پیش از این نفت روسیه را خرید و فروش می‌کرد. صحت و سقم این گزارش همچان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام این نکته که این محموله نفتی به تمام مردم عراق تعلق دارد، به خریداران احتمالی هشدار داده که معامله چنان محموله‌ای می‌تواند عواقب قضایی در پی داشته باشد. اما از سویی خاطرنشان کرده است که در یک معامله تجاری دخالت نخواهد کرد.

آمریکا چندی پیش نیز به شرکت‌ها و دولت‌های مختلف درباره خرید نفت از منطقه کردستان عراق هشدار داد، اما شرکت‌های آمریکایی را از این اقدام منع نکرده بود.

تصمیم دادگاه آمریکایی برگ دیگری از اختلافات دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بر سر فروش نفت این منطقه را ورق زده است.

سخنگوی وزارت منابع طبیعی کردستان از اظهار نظر در خصوص این اتفاق خودداری کرده است.

تحلیلگران، تصمیم اقلیم کردستان برای فروش مستقیم نفت به صورت مستقل از دولت مرکزی عراق را تلاشی در زمینه فراهم کردن زمینه برای استقلال هر چه بیشتر این اقلیم می‌دانند. این در حالی است که دولت عراق بار‌ها از فروش مستقیم نفت اقلیم کردستان با عنوان قاچاق یاد کرده است.

در پی اختلاف بغداد و دولت اقلیم کردستان بر سر فروش نفت، دولت مرکزی از ابتدای امسال جاری بودجه این اقلیم را قطع کرده است.

اقلیم کردستان پیش از این نیز با استفاده از کامیون‌های نفتکش محموله‌هایی را به ترکیه و ایران صادر کرده بود که مخالفت دولت مرکزی عراق را در پی داشت. اما افتتاح یک خط لوله مشترک با ترکیه در ابتدای سال جاری که امکان صادرات نفت کردستان در حجم بالا‌تر را فراهم می‌کرد، مخالفت شدید بغداد را برانگیخت.

حداقل یک محموله نفتی در ماه می‌ از کردستان عراق به خریدار نا‌شناسی در ایالات متحده آمریکا تحویل داده شد. همچنین چهار محموله نفتی دیگر نیز امسال از کردستان به اسراییل صادر شد.

+28
رأی دهید
-12

ali.reza.london - لندن - انگلستان
کردستان و کردها از ساله ۱۹۹۰ تو دنیا یکم امدن جلو چشم آن هم با داشتن گمرک مرزی با ترکیه که نفت عراق که تحریم بود به طور قاچاق از ترکیه می‌فروخت و کردها با همین پول تا به اینجا که امروز میبینیم رسیدند وگرنه کردی وجود نداشت، کردها اشتباه بزرگی‌ میکنند چون کرد قومیت اصیل ایرانی‌ هست و هیچ وقت ملت نبوده و بهتر هست به آغوش مادرش ایران بر گردد نه که زیر دست ترک یا عرب باشد
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 01:22
iran e azad - هورتن - نروژ
قاچاق و سوخت دزدی تو خونشون هست ! وقتی‌ طرف تو کردستان رئیس میشه، اینجوری قاچاق میکنه !. از کول بری شروع کرده، بعد به خر رسیده، بعد قاطر و .... تا حالا که سوپر تانکر اجاره‌ کرده ! به این میگن پیشرفت ! خودشون رئیس جمهور هستن و از خودشون می‌دزدند ! هیچ موجودی فکر این کرد‌های عراق را با رفتارشون را نمیتونه بفهمه ! حتما باید قاچاق و دزدی کنند که بهشون حال بده ! یا زور به کار ببرند !. نفتکش ! اینقدر هم بزرگش را کرایه میکنه که حتی نمیتونه پهلو بگیره !. همه بدبختی عراق و خود کردها ی عراق از همین نفته ! بازارش را هم که از قبل مشخص بود، ترکیه گرسنه و راه گیر یا !. پولش را هم سلاح میگیرن تا هیچ موجودی از جمله همون کرد‌ها هم نتونه دم بزنه !
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 02:12
paksan - آمریکا - آمریکا
کردها تمام مشخصات واقعی یک قوم اصیل سرزمین ایران رو داشته و دارند ولی این دلیل نمیشه که الان که می خواهند این سرزمین ایرانی رو که با حمله اعراب و سپس عثمانی دست بقیه افتاده بود رو آزاد کنند مانعش بشیم! کردها باید سرنوشتشون رو با جنگ با دولت عرب مشخص کنند من شخصاً چیزی بعنوان عراق قبول ندارم چون این کشور چیزی حدود 70سال پیش بدست انگلیسا و فرانسوی ها ساخته شد و ما در تاریخ چنین کشوری نداشته و نداریم و کشوری که همیشه تاریخ بوده و هست ایران یا فلات ایران بوده که هردوره ای یک قوم از این ملک کهن سردمدار آن بوده. کردها اگر ترسو باشند و سرنوشت عراق رو با مدارا با آمریکا و ایران بخواهند جلو ببرند بازنده خواهند بود چون آمریکایی ها همچون انگلیسا و فرانسوی ها میخواهند خودشون کننده کارها باشند و به نظر من حمله اساسی به بغداد و کنترل بغداد عراق رو نجات میده و با مستقر کردن یک حکومت درست در بغداد کردها می تونند کاملاً مستقل شوند و قطعاً سنی ها هم پشتیبان آنها خواهند بود.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 03:55
aram.01 - کردستان - ایران
ali.reza.london-. چرت نگو بابا...قوم چیه ملت چیه؟!. لابد تو ایران همه قوم هستند و فارسها ملت!. داستان این بازیها تموم از وقتی پای مذهب شیعه به ایران باز شد تموم شده. هر قومی که زبان و لباس و هویت و تاریخ مستقل داشته باشد ملت هست. کردها هم میتوانند به ظلمها و بی عدالتیهایی که در طول تاریخ بهشون شده پایان بدهند و ادعای کشور و ملیت کنند.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 04:30
matin jaf - آمستردام - آمستردام
با جود ظلم و ستم فراوان از جانب ،اعراب ،فارس ،ترک ،ما اون اصالت خودمون را حفظ کردیم و در ضمن قوم نیستیم ملت هستیم ،کورد اقوام ایرانی یا ترک یا عرب اقوام ایرانی نیست اینها هر کدام ملت های هستند کە در ایران زندگی می کنند. ما اقوام ایرانی نیستیم ملت های ایرانی هستیم.برای یک بچە ١٢ سالە امروز روشن است کە چرا و بە چە منظور این بە اص . روشن فکران بە این ملت ها میگویند اقوام. و اما در تعریف ملت چیست مجموعە انسان های نە با لهجە بلکە با زبان خاص بە خودشون صحبت میکنند علایق مشترک دارند زمین مشخصی دارندو تا الا.بە این آدم ها می گویند ملت این مسئلە ملت ها وقتی در ایران مفهوم پیدا کرد مسئلە انترناسیونال هم مفهوم پیدا می کند. شاید در ایرن فدرال کشوری بە اسم ایران باقی بماند در غیر این صورت مثل روسیە بزرگ تکە تکە می شود. هر چند من هیچ اتقادی هم بە تمام عرضی خاک ایران هم ندارم!. همین کە بە این ملت ها می گوید اقوام ایرانی و پا نگذاشتن بە این واقعیت کە ایران از ملت های گوناگون تشکیل شدە است، یعنی قبول نکردن حق و حقوق برابر و انسانی این ملت ها کە در ایران زندگی می کنند
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 08:10
matin jaf - آمستردام - آمستردام
جواب یک عرب الحوازی به توهین های فارسها و. ای که طلب دوزخ کرده ای زخدای عرب. وی که شعری تلخ سروده ای در جفای عرب. تو شعرت سراسر توهین و فحش و بی حیاییست. تو گویی که جدت خاطره ها دارد ز نیای عرب. تو که مدعی تاج ساسان و اشکان و جمی. انوشه ات لبها بگشوده در حمد و ثنای عرب. تو گویی نخوانده ای تاریخ قوم فرس و تاریخ عرب. شهشهانت، مردانگی میاموختند زیر قبای عرب. فیروز و بهرام و قباد و خسرو و شاه انوشه. درس سخن وشجاعت میاموختند زیر ردای عرب. کربلای عرب را حجت بی رحمی عرب کردی. فرس کربلاها بپا شد قبل از کربلای عرب. پرنیان بدست سخن از بوی جوی مولیان میکنی. به زبانی نیمش عرب و وزنش بود عطای عرب. هر آن شعری که سروده ای نیمش عربیست. چو بنگری، اینست معجزه زبان گویای عرب. گر توانی بنظر بی غرضی بنگر به نوشتارت. همه اش عربیست ولطف و مرحمت الفبای عرب. ز عرب منع شد ازدواج محارم در آیین فرس. ز دید تو اینست جواب نیکی و اینست جزای عرب. گر غصه خوار این منعی پس بکن آنچه خواهی. بکن خواسته ات و برت نیست باکی زسزای عرب. در نهایت تو که دم از جم میگویی در شعر و کلام. در اول اثبات کن نیستی ز تخم چنگیز عرب
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 08:26
matin jaf - آمستردام - آمستردام
. اگر کوردها، فارس ها، ترک ها، عرب ها، بلوچ ها، گیلک ها و.. هرکدام به زبان مادری خود تدریس کنند و در کنار آن، زبان انگلیسی را هم به عنوان زبان دوم بیاموزند، هم می توانند با دیگر ایرانیان ارتباط برقرار کنند هم با جوامع جهانی!. اصلا چه اصراری هست که این زبان مشترک حتما باید فارسی باشد؟!. فارسی زبانی است که بیشتر از دیگر زبان های داخل جغرافیای ایران اصالت خود را از دست داده است!. چرا باید زبان مشترک ایرانیان زبانی باشد که حداقل 70% از آن عربی است؟
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 08:31
ebimicro - سینت ترویدن - بلژیک
ali.reza.london - لندن - انگلستان میشه لطف کنی‌ و خودت برگردی به همون آغوش مادرت ایران و ما رو ولن کنی‌ به حال خودمون؟ نمیدونم اگه آغوش ایرانت انقد گرمه چرا خودت به آغوش انگلیس پناه آوردی؟!
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 09:15
mohsen_oslo - اسلو - نروژ
اینا تو سابقهٔ قوم بودنشون جز قاچاق، آدم کشی، و خیانت به دولت مرکزی کار دیگم بلادن ؟ البته سیبیل گذاشتنو یادم رفت بگم
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 11:04
matin jaf - آمستردام - آمستردام
این نفت متعلق به کردستان بزرگ می‌باشد نه قاچاق نه دزدی ، شما معنی‌ دزدی و قاچاق را نفهمیدی رفتین دبی بازار دست خانم‌های فارس زبان که به صورت دزدی از کشور خروج کردن اومدن دبی با شیوخ عرب بصورت قاچاق معامله میکنند, - هورتن - نروژ
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 10:27
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻥ..اﻣﺮﻳﻜﺎ...اﮔﺮ ﻛﻤﻲ اﺯ ﺭﻭﻳﺎ ﻳﻲ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭاﻗﻌﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻴﺎﻧﺪﻳﺸﻲ. ﺧﻮاﻫﻲ ﺩﻳﺪ اﻣﻜﺎﻥ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻳﺎ ﺩﻭﻟﺖ ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﻩ ..ﭼﻮﻥ اﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ ﺑﺮاﻱ اﻳﺮاﻥ و ﺗﺮﻛﻴﻪ و ﻛﻞ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﺸﻮﺭﻱ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻛﺸﻮﺭ..ﻛﺮﺩ ﻫﺎ ﻓﻘﻄ ﺑﺎ ﺣﻔﻆ ﻓﺮﻫﻨﮓ و اﻧﺴﺠﺎﻡ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻗﻮﻣﻲ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ اﺯ ﻋﺮﺏ و ﺗﺮﻙ ﺑﺎﺷﻨﺪ ..ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﻛﺮﺩﻫﺎﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﻛﻪ ﻗﺮﻥ ﻫﺎ ﺳﺖ ﺗﺤﺖ ﻇﻠﻢ ﻋﺮﺏ و ﺗﺮﻙ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺑﺎﺷﻴﺪ.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 09:18
بی هوا - استکهلم - سوئد
Alireza. London. فقط بلغور می کنی و هیچی بارت نیست. Irane azad. اسمت یه چیز می گه کامنتت یه چیز دیگه. تو چی از کردها کشیدی که اینقدر درد داری؟
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 14:29
Shirvan - اربیل - عراق
اولآ نفت ما به یک شرکت امریکایی در ترکیه فروخته شد پولشم نوشه جان کردیم, دومآ الان نفت ریسید تگزاز اون غازى هم مسله بعضى از شما ها که ندانسته ...دستور توقیف داده بود وقتی مدارک دید فهمید مالکى نمک نشناس دروغ گفته ازادش کرد، امریکا نفت مارو میخره شما هم طبق عادتون تو توهمات زندگى کنید, امروز هم در تاریخ ٢٩/٧/٢٠١٤ موضوع استقلال کردستان رفت جزو برنامه کاخ سفید، بیچاره ها شما از چى خبر دارید وقتى تنها مرجع تون شبکه خبر!
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 15:13
romano - تهران - ایران
matin jaf ، aram.01 بی هوا - استکهلم - سوئد ebimicro خوشم میاد تجزیه طلبا مثل قورباغه تو برکه می‌مونن! تنها تو شب غور غور می‌کنید و می‌دونید طرف هم زورش چقدره. ساکت شید بدونید ایرانی در تاریخ هیچ وقت دست به قتل نبرده ولی بخدا قسم بعد از جمهوری مهاباد و ماجرای پیشه وری در آذربایجان کینه‌ای در دل ملت ایران کاشته‌اید که موقش بشه از خونتون جوب درست می‌کنند دیگه دوران این دهاتی بازیها در این مملکت سر اومده. تا حالا تو این چند سال یک کدومتون رو تو همون مخفی خونه‌های اروپا ندیدم بیاد این وراجیها رو در یک فایل ویدیویی بکنید از بس بی اصل و ترسو هستید ایران یک خونه‌است هر کس ادعا داره سرشو بده یا گورشو گم کنه آنقدر پرو شده‌اید که یادتان رفته شما هم مانند تمام 70 میلیون مردم این مملکت مسئولید و باید بطور مثال یک پزشک به دهاتهای زاهدان بفرستید خیلی بابا خوش نشین شدید. دیگه قلدرتون صدام شیمیایی بود و پ ک ک تون و عبدالله اوجالان که به گریه کردن افتاد.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 15:49
Tehran iran - تهران - ایران
romano - تهران - ایران. تو باید آدم بسیار کینه دل و نژادپرستی باشی حالا به شما چی که کردها دارن چه کار میکنند . آخە چرا این قدر با آزادی انسان مخالفید این ... رااز کجا یاد گرفتی . من این را بهتون قول میدم که اگر سر عقل نیایند ایران آینده تنها تهران و چند شهر کوچک اطرافش خواهد بود
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:20
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﺳﻴﺮﻭاﻥ ...اﺭﺑﻴﻞ ...اﻣﺮﻭﺯ ﺭا ﺑﺨﺎﻃﺮ. ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ. اﮔﺮ اﺳﺘﻘﻼﻝ ﮔﺮﻓﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺏ ....ﻭﻟﻲ اﮔﺮ ﻧﮕﺮﻓﺘﻴﺪ ..ﻟﻂﻒ ﻛﻦ ﺩﻳﮕﻪ ﺗﻮ ﺳﺎﻳﺖ ﻓﺎﺭﺳﻲ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎ ﻧﻴﺎ ....و ﺗﻮ ﻫﻤﻮﻥ ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ ﻋﺸﻖ ﻛﻦ ...ﭼﻮﻥ اﻳﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻫﺎ ﻓﻘﻄ ﺭﻭﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﺑﺪ اﻧﺪﻳﺸﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪقﻗﻮﻡ ﻛﺮﺩ ﺩﺭ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻴﺎﻭﺭﺩ.
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 17:56
aram.01 - کردستان - ایران
romano-. ایران یک زمانی ایران بود اما از وقتی ... شما فارسها گل کرد و سال 57 شاخص پوچ تشیع را به خورد ایران دادید کردها هر روز پس زده شدند چون سنی هستند. من واقعا دوست دارم از این تار عنکبوت که آخوندهای لائیک بر ایران تنیده اند رهایی یابیم و مثل ملتهای دنیا کشور کردستان درست کنیم و با جان و دل برای پیشرفت و آبادانی اش بکوشیم. اگر روزش برسد ... مثل تو جلو دار من نخواهند بود یا مرگ یا رهایی...
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 19:02
بی هوا - استکهلم - سوئد
Romano. شما هنوز یک سرباز بدبخت رو نتونستید از بلوچها پس بگیرید بعد صحبت از جوی خون میکنی.؟! یکم یواشتر یاتاقان میزنی. تو هنوز یاد نگرفتی چه جوری حرف بزنی. هنوز یاد نگرفتی که خیلی غیر ایرانیهایی هستند که ایران رو، زبانش ، تاریخش، فرهنگش و اقوامش رو بهتر از ایرانیها میشناسند.تو توی همون دنیای کوچیک خودت بمون من ضمانت می کنم که هیچ آزاری از تو به هیچ کس نرسه. بیژی کورد و بیژی کوردستان
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 19:10
Shirvan - اربیل - عراق
خیلى جالبه فقط کافیست به حرف هاى( romon) ..توجه کنید چه مردم توهم زده اى هستند بعضیها، ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست، یه چیزى بگو به سایزت بخوره ، خیلى دوست دارم بدونم چى باعث شده توهم خود بزرگ بینى داشته باشی. یه چیزى بهت میگم تا اخرش خودت فکر کن, کردستان سرزمینى هست که تا الان هیچ موتجاوزى نتونسته اشغالش کند نه مغولان نه افغان ها نه ترک ها نه عرب. سرزمین کردستان سرزمین مقدسى است .
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 20:51
ali.reza.london - لندن - انگلستان
بی هوا - استکهلم - سوئد: ...مشکل اصلی‌ کردهای عراق که الان با ترکیه هستند وجود آقای مسعود بارزانی دیکتاتور هست که ایران از احزاب دیگر کرد دفاع میکنه و آقای مسعود بارزانی با هر کس که به احزاب دیگر کرد کمک کنند دشمنی میکنند چون هوس دیکتاتوری در میام کردها دارد، اگر بیشتر از این هست بگویید تا همه بدانند، ما بارزانی را سگ هم حساب نمی‌کنیم و اینو خوب بدانید مسعود بارزانی اگر نگذارند که برای همیشه رهبر کردهای عراق باشد ۲ باره جنگ داخلی‌ شروع خواهد کرد، اگر زنده بودی میبینی‌
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 15:07
King2008 - لندن - بریتانیا
Tehran iran - تهران - ایران. بهتره که یکم فکر کنی و طرز حرف زدنت را عوض کنی ، بنده دوست کرد زیاد دارم و آدمهای بسیار با غیرت و وفاداریند، به نظر من حتی اگر که کردستان هم دولت بشه بدی به ما نمیرسه بگیر که ۱۰۰برار بهتر از داعش و حماس و رژیم الاسعد و حتی مالکی.... هستش
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 22:35
بی هوا - استکهلم - سوئد
Alireza. London. عجله نکن. بیشتر مطالعه کن .
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 08:40
romano - تهران - ایران
Shirvan - اربیل - عراق براستی نام شیروانت، اربیل و شعر سیمرغت حکایت از اسالتت دارد که چند مرده قومی و قبیله‌ای. در مورد اشغال فرمودید. عرب، اسکندر، عثمانی، صدام و خواجه حافظ شیرازی آنرا اشغالش کرده‌اند و بزور ایرانیها (همه یک قومند ایرانیها) آزاد شده و جان و مال و ناموسش حفظ شده اگر هم افتخار کوهستان دارید برادر کسی تا حالا تبت و افغانستان و بولیوی و پرو را فتح نکرده چون اصلا ارزشی ندارد همانطور که خاک سویس ارزش ندارد.
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 11:53
Shirvan - اربیل - عراق
افتخارم اینست که بگویم نامم کردیست، خون مغول در رگهاى ما نیست، مشکل تو اینجاست که فکر خود بزرگ بینى دارى. تاریخ خودت را بخوان ببین که اگر کرد ها نبودند در سال ١٥٠١ عثمانی ها به ناموستون تعرض میکردند, همین الان هم اگر ما کرد ها نباشیم که با تمام وجود در حال جنگیم با وحشى هاى داعش در خانقین که مرز ایران، ماییم که از ناموس شماهم مثل خودمون دفاع میکنیم, پس زیاد تراز ...، اتفاقا تنها جای که اسکندر نتونست بگزره وارد ایران بشود کردستان بود،
‌پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 14:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.