اردوغان جایزه کنگره جهانی یهودیان را پس داد

آقای اردوغان به شدت منتقد سیاست‌های اسرائیل در غزه است


رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه جایزه‌ای را که در سال ۲۰۰۴ از کنگره یهودیان آمریکا، یکی از معروف‌ترین سازمان‌های یهودی این کشور دریافت کرده بود، پس داده است.

کنگره یهودیان آمریکا، نخست‌وزیر ترکیه را متهم کرده که "لحنی خطرناک" علیه اسرائیل به کار گرفته است.

هفته پیش این سازمان یهودی مستقر در نیویورک در بیانیه‌ای گفت که آقای اردوغان، "مردم ترکیه را به خشونت علیه یهودیان تحریک می‌کند."

کنگره یهودیان آمریکا از آقای اردوغان خواست تا جایزه‌ای را که به خاطر تلاش‌هایش برای صلح خاورمیانه به او اهدا شده بود، برگرداند.

سفیر ترکیه در آمریکا گفته است که آقای اردوغان از بازگرداندن این جایزه "خوشحال" خواهد شد.

سردار قلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا گفته است که نباید انتظار داشت آقای اردوغان اقدامات اسرائیل در غزه و کرانه غربی را نادیده بگیرد.

جک روزن، رئیس کنگره یهودیان آمریکا هفته پیش در نامه سرگشاده‌ای، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را یکی از "ضد اسرائیلی‌ترین" رهبران جهان خواند. آقای اردوغان به شدت منتقد سیاست‌های اسرائیل در غزه است و این کشور را به "نسل‌کشی" متهم کرده است.

+89
رأی دهید
-35

hossein+87= - ایران - ایران
مرتیکه یه بام و دو هوا!! گند زدی به خودت با این کارات. حسابی زده به سرش. اون از حمایتت از تروریستای سوریه و عراق.اینم از این کارت
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 21:01
senator x - تهران - ایران
مشخص شد خط و نشان جمهری اسلامی برای اسرائیل تواین35سال,شوخی ولاس زدن بوده,زیرا رئیس کنگره جهودها درآمریکا,آقای اردوغان را خطرناکترین دشمن اسرائیل خوانده بااینکه تابحال آقای اردوغان نگوفته(اسرائیل باید از کره زمین حذف شود)
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 22:36
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
حالا اگه راست میگی و اینا ژست نیست ، تو عمل یه کاری بکن. از اون کارا که تو سوریه وعراق کردی.مردش هستی؟
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 22:32
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
اوردو غان ‌ای والا داری
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 23:08
عاشق تبریز - تبریز - ایران
اخه تو لایق این چیزها نیستی ..عثمانی .تو فقط دزدی بهت حال میده حرام خوار...!
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 23:38
ali.reza.london - لندن - انگلستان
وقتی‌ که ایران، ترکیه، سوریه و عراق مشکلات کشورشان عاقلانه حل نمیکنند خوب سگی‌ مثل اسرائیل هم از فرصت استفاده میکنه و اینطور به جونه مردم میفته، اگر کشورهای آسیا، و آفریقا با هم کنار بیند اسرائیل اون وقت چیکار میتونه انجام بده ، عیب از خود ما هست، آقای رجب طیب اردوغان ناراحت پشتیبانی‌ اسرائیل از کردها هست نه مسلمانهای فلسطین
‌چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 00:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.