عضو مجلس نمایندگان آمریکا: دارایی‌های آزادشده ایران خرج حماس می‌شود

مایک راجرز (نفر سمت چپ) از دولت اوباما به خاطر آزادسازی دارایی‌های ایران انتقاد کرده است.

رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز یک‌شنبه، پنجم مرداد ماه، از دولت باراک اوباما به‌خاطر آزادسازی ۲.۸ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران انتقاد کرد و ادعا کرد که این پول صرف حمایت مالی از حماس می‌شود.

مایک راجرز که از اعضای حزب جمهوریخواه و نماینده ایالت میشیگان است همچنین گفت که ایران «آشکارا در روزنامه‌های خودش با صدای بلند جار می‌زند که به حماس در نوار غزه کمک نظامی می‌کند».

راجرز که در برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه «سی‌بی‌اس» صحبت می‌کرد، افزود: «آنها [ایرانی‌ها] در جنگ سوریه از حزب‌الله حمایت می‌کنند و در نوار غزه برای حماس تسلیحات نظامی می‌فرستند».

دولت آمریکا هفته پیش اعلام کرد که به منظور ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای تا ماه نوامبر دسترسی ایران به دارایی‌هایش را فراهم می‌کند. در پی این اقدام روز یک‌شنبه راجرز با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا، دسترسی ایران به این نقدینگی را به رویارویی اسرائیل و فلسطین مرتبط دانست.

راجرز در ادامه سخنانش تصریح کرد: «نمی‌توانید فقط روی یک بخش انگشت بگذارید. همه کارها باید هماهنگ باشد. به همین دلیل وقتی ۲.۸ میلیارد دلار را در شرایطی برای ایران آزاد می‌کنید که این کشور در نتیجه تحریم‌ها بی‌پول شده، این اقدام به معنای ادامه اعمال بد ایران در نوار غزه است».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از سه هفته پیش که بحران غزه آغاز شده است در اظهارنظرهای خود اذعان کردند که ایران دانش ساخت راکت را به گروه حماس داده‌اند و بر ارائه کمک‌های مختلف به این گروه برای مقابله با اسرائیل تاکید کردند.

اوج این اظهارنظر‌ها زمانی بود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز اول مرداد خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائیل تا پیش از نابودی آن شد و گفت که فلسطینی‌ها باید کرانه باختری را مثل غزه، «مسلح» کنند.

وی اظهار داشت: «ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند، در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین، در پرتو دست قدرتمند آن‌ها، و ضعف دشمن صهیونیست، کاهش یابد».

به دنبال این سخنان، بسیج اصناف و بازاریان حساب بانکی برای واریز کردن پول از سوی مردم به منظور خرید سلاح و مهمات برای فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری اعلام کرد.

از سوی دیگر، بیش از ۴۰ فرمانده فعلی و پیشین سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای، گفتند که اسرائیل «اشتباه بزرگی مرتکب شده است» و «صهیونیست‌ها دست به قمار بزرگی زده‌اند که قطعا با شکست مواجه خواهد شد».

+22
رأی دهید
-7

Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
تیم روحانی کار میکنه حماس میخوره! یعنی کار کردن خر و خوردن یابو!!
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 01:41
amir-amir - تورنتو - كانادا
براى جمهورى اسلامى تنها مسئله اى که اهمیت ندارد همان دارائى هاى مردم ایران است که اینگونه بى محابا دارد تلف مى شود به عنوان مٽال روزى ٦٠٠ هزار بشگه نفت به چین مى رود بدون انکه دلارى از پول آن به ایران برگردد تا مادامیکه تحریم ها بر قرار است وضع به همین صورت باقى مى ماند حالا شما تصورش را بکنید که چند تا آدم نفهم بى شعور که در جمهورى اسلامى کاره اى هستند بدون توجه به منافع مملکت بر طبل جنگ مى کو بند و هل من مبارز مى طلبند
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 02:03
هستیا - شیراز - ایران
ایشالله که تو گلوشون گیر کنه
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 06:55
nassau - مالاگا - اسپانیا
مملکت وقتی‌ صاحب نداره اینطوری میشه، همه میان میخورند و میبرند
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 11:32
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
پس فکر می‌کردین خرج رفاه مردم می‌کنن. نه داداش ۳۵ ساله خرج این گروه‌های تروریستی می‌کنن. یاد اوایل انقلاب افتادم که خمینی میگفت پول نفتو رو سفر مردم میاریم.
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 11:20
biparva-jan - تهران - ایران
یعنی از نظر این صهیونیست کثیف کشتار کودکان غزه توسط اسرائیل جزو اعمال بد حساب نمیشه؟ و حمایت مالی و تسلیحاتی امریکا از داعشیان خونخوار در سوریه و عراق؟
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 15:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.