پشت پرده تولد نوزاد مسافر تاکسی

روزنامه ایران : پدر شدن مسافر تاکسی بهانه‌ای بود تا سناریوی یک کلاهبرداری حرفه‌ای کلید بخورد.این مرد می‌گوید در شرایط مالی مناسبی قرار دارد و تنها می‌خواسته از این سرگرمی حیله‌گرانه لذت ببرد

ساعت 9 شب شش خردادماه سال جاری، راننده تاکسی ای با مراجعه به پلیس آگاهی شرق تهران از گرفتار شدن در دام فریبکاری مسافرش خبر داد. این مرد به مأموران گفت: نیم ساعت پیش جوانی شیک پوش را که کنار خیابان منتظر خودرو بود به صورت دربستی سوار کردم. وی افزود: مرد جوان پس از سوار شدن ادعا کرد قرار است بزودی پدر شود و خواست به سمت بیمارستان حرکت کنم. خیلی خوشحال بود و هنوز دقایقی نگذشته بود که زنگ گوشی موبایلش به صدا درآمد و از به دنیا آمدن دو دختر دوقلویش با خبر شد. پدر جوان با شنیدن این خبر بیقرار شده بود و خواست به سمت پاساژ گل نرگس بروم تا از آنجا برای بچه هایش خرید کند.
راننده جوان افزود: مسافر شیکپوش وقتی از خودرو پیاده شد خواست منتظر بمانم تا سپس به بیمارستان برویم، هنوز چند قدمی از خودرو فاصله نگرفته بود که دوباره به سمت خودرو برگشت و با چرب زبانی گفت پول نقد همراهش نیست و خواست 50 هزار تومان به وی بدهم تا پس از خریدهایش در برابر دستگاه عابربانک برویم تا پول بگیرد. وی ادامه داد: به حرفهای مرد جوان اطمینان پیدا کرده بودم و پول درخواستی را به وی دادم. پدر جوان داخل پاساژ شد و من نیز منتظر وی ماندم اما با گذشت یک ساعت وقتی دیدم خبری از مسافر نیست داخل پاساژ شدم و همانجا بود که فهمیدم وی از در دیگر پاساژ خارج شده و همه حرفهایش برای دزدیدن 50 هزار تومان بود. با این ادعاها تیم ویژه ای به دستور بازپرس «مسعودی» از شعبه اول دادسرای ورامین برای دستگیری مسافر فریبکار وارد عمل شدند.
خیلی زود مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ورامین پی بردند طعمه های دیگری بدین شیوه و شگرد در دام مسافر فریبکار گرفتار شده اند. باتوجه به افزایش این نوع سرقتها، فراخوانی به اتحادیه های تاکسیرانی ورامین و پیشوا داده شد تا راننده های دیگر نیز در جریان این سناریوی فریبکاری قرار گیرند. کارآگاهان در گام بعدی آلبوم مجرمان سابقهدار را پیش روی طعمه های پدر دروغین گذاشتند اما در این مرحله نیز سرنخی از مسافر شیکپوش بهدست نیامد. تجسسهای پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از راننده های تاکسی در تماس با پلیس ادعا کرد مسافر فریبکار را مقابل پاساژ گل نرگس شناسایی کرده است. همین سرنخ کافی بود تا مأموران در اقدامی غافلگیرانه و سریع خود را به این پاساژ برسانند و مسافر فریبکار را که بهدنبال سوژه دیگری بود دستگیر کردند. «حسین» که 23 سال دارد درگام نخست بازجوییها خود را بیگناه دانست اما وقتی طعمه هایش را پیش روی خود دید ناچار لب به اعتراف گشود. مسافر فریبکار گفت: از وضعیت مالی خوبی برخوردارم ولی از روی سرگرمی دست به اینکار میزدم و برایم جالب بود که مردم چه راحت فریب میخورند و یک بازی بود. وی افزود: زمانیکه سوار تاکسیها میشدم ادعا میکردم همسرم باردار است و با چربزبانی هایم اعتماد آنها را جلب میکردم سپس با گوشی موبایلم حرف میزدم و با نقشپردازی طوری وانمود میکردم که صاحب دو بچه شدهام.
این پدر دروغین ادامه داد: از راننده ها میخواستم به پاساژهایی که از قبل شناسایی کرده بودم بروند و پس از آن به بهانه اینکه پول نقد همراهم نیست از آنها میخواستم پولی بدهند تا پس از خرید همراه آنها به دستگاه عابربانک یا نزد پدرم برویم تا علاوه بر پول قرضشان کرایه خودرو را نیز به آنها بدهم. پسر جوان گفت: پس از گرفتن پول وارد پاساژهای مختلف میشدم و از در دیگر پاساژ خارج میشدم و نمیدانم طعمه هایم چند ساعتی را انتظار کشیده اند. بنابر این گزارش، در حالی که «حسین» بیشتر طعمه هایش را در پاساژهای گل نرگس، طلافروشان، پاساژ بزرگ و بیمارستان مفتح و 15 خرداد ورامین غافلگیر کرده است بازپرس پرونده خواست کسانی که به این شیوه و شگرد تحت دستبرد قرار گرفتهاند به شعبه اول بازپرسی دادسرای ورامین یا اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران مراجعه کنند.

+41
رأی دهید
-2

agha_ehsan - تهران - ایران
بابا این روزها جیچرکی کنار خیابون هم که دستگاه کارت خوان داره! اونوقت راننده ها نمی گفتن که مغازه های این پاساژ که خودشون کارت خوان دارن و اصلا نیازی به پول نقد نیس ؟!!
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 15:10
Yusof - کلن - آلمان
من هم تقریبا ۲۰ سال پیش تازه راننده تاکسی شده بودم یکی‌ همین بالا رو سرم آورد جلو دانشگاه تربیت معلم پیاده شد هنوزه که بیاد .از در پشت دانشگاه رفته بود.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 20:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.