مدرسه بدون کلاس درس در بوخوم آلمان

 یک مدرسه اینترنتی در بوخوم برای آن‌ها که نمی‌توانند به طورمنظم در کلاس‌های درس شرکت کنند، امکان تحصیل از راه دور فراهم کرده است. مدرسه اینترنتی در آلمان یک پدیده منحصر به فرد است.




مدرسه‌های آینده



این روزها آلمان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد، اما برای لیلی ۱۳ ساله که شهروند مونیخ است، تعطیلات تابستان معنایی ندارد. با وجود این که لیلی در مکانی رویایی برای تعطیلات به سر می‌برد، اما باید درس بخواند. این نوجوان سه ماه از سال را درتونگا سپری می‌کند.

لیلی به‌همراه والدین خود، که در این مجمع الجزایر اقیانوس آرام هتلی را اداره می‌کنند، به آنجا آمده است. با وجود اختلاف منطقه‌های زمانی، لیلی ساعت‌ها پشت لپ تاپ می‌نشیند و با معلمش در بوخوم ریاضی و گرامر انگلیسی کار می‌کند. معلمش بعد از ظهرها به وقت آلمان از طریق شبکه اسکایپ شاگردش را همراهی می‌کند.

علاوه بر این، لیلی در مونیخ هم به مدرسه می‌رود. ولی از آنجا که در تونگا به مطالب درسی دسترسی ندارد، او به کمک تنها مدرسه اینترنتی آلمان تحصیل از راه دور را انتخاب کرده‌است. لیلی می‌گوید: «ازسه سال پیش این شیوه تحصیل را شروع کرده‌ام و به نظرم فوق‌العاده ‌‌است.»

امکانات مدرسه اینترنتی بوخوم


در این مدرسه اینترنتی هفت معلم کارآمد به ۹۰ دانش آموز ۹ تا ۲۲ ساله آموزش می‌دهند.

مدرسه اینترنتی بوخوم ۱۲ سال پیش با هدف کمک به بچه‌ها و نوجوانانی که امکان حضور منظم در مدرسه را نداشتند‌، تاسیس شد.

مدرسه مزبور که برای آموزش از راه دور، مجوز رسمی دارد، اجازه امتحان گرفتن و نمره دادن به دانش‌آموزان را ندارد. برای پایان تحصیلات متوسطه شاگردان باید در مدارس دیگری در حضور کارکنان ”کمیسیون امتحانات دولتی“ امتحان بدهند.

تا کنون ۱۵۰ دانش‌آموز با موفقیت مدرسه اینترنتی را پشت سرگذرانده و دیپلم گرفته‌اند. تا کنون این مدرسه شاگرد رفوزه نداشته است.

+24
رأی دهید
-0

مهرداد2538 - تهران - ایران
این که چیز جدیدی نیست. آموزشگاههای و دانشگاههای اینترنتی توی ایران هم هستند.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 16:50
shayan96 - تهران - ایران
آموزش الکترونیکی یا مجازی در ایران 5 - 6 ساله راه افتاده و استقبال زیادی شده هم در دوره های کارشناسی ارشد و هم دوره کارشناسی
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 18:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.