اسرائیل با تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس موافقت کرد

اسرائیل می‌گوید به درخواست سازمان ملل متحد با تمدید زمان آتش‌بس برای یک شبانه روز کامل موافقت کرده است


با وجود اعلام مخالفت حماس با تمدید آتش‌بس ۱۲ ساعته در روز شنبه، اسرائیل اعلام کرد با درخواست سازمان ملل متحد برای تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس موافق است و آن را رعایت خواهد کرد.
 

حماس و اسرائیل دیشب بر سر آتش‌بسی ۱۲ ساعته توافق کردند. البته در طول این آتش‌بس اسرائیل همچنان به عملیات تخریب تونل‌ها ادامه داد و به مردم غزه هشدار داده بود که به مناطق تخلیه‌شده بازنگردند.

پیش‌تر اسرائیل اعلام کرده بود که حاضر است این آتش‌بس را به مدت چهار ساعت دیگر تمدید کند. اما حماس اعلام کرده موافقتی در این باره نشده است.

حماس هنوز به تصمیم اسرائیل برای تمدید زمان آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت واکنشی نشان نداده است.

اما یکی از سخنگویان این گروه گفته است: "هر آتش‌بسی که شامل عقب‌کشیدن نیروهای نظامی اسرائیل از داخل غزه، اعلام بازگشت تمامی ساکنان غزه به خانه‌هایشان و رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان نباشد، مورد قبول حماس نیست."

مهلت آتش بس ۱۲ ساعته در روز شنبه (۲۶ ژوئیه) ساعت ۸ عصر به وقت محلی به اتمام رسید. حماس از این ۱۲ ساعت برای جمع آوری اجساد و تهیه آذوقه و تدارکات استفاده کرد.

همزمان امروز و پیش از اعلام رسمی موافقت اسرائیل با تمدید زمان آتش‌بس یک مقام اسرائیلی به بی‌بی‌سی گفته بود سازمان ملل متحد خواستار تمدید زمان آتش بس برای ۲۴ ساعت دیگر شده است.

این مقام اسرائیلی گفت: "در ابتدا کابینه با تمدید زمان آتش‌بس برای چهار ساعت دیگر - یعنی تا نیمه شب شنبه - موافقت کرد تا در این مدت زمان در مورد درخواست سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری کند. ارتش اسرائیل (آی.دی.اف) به آتش‌بس انسان‌دوستانه ادامه خواهد داد اما همزمان به خنثی‌سازی تونل‌های حماس ادامه خواهد داد."



حماس خواستار آتش‌بس کامل و رفع محاصره غزه است



با وجود این، پیکارجویان حماس می‌گویند با به پایان رسیدن زمان آتش‌بس ۱۲ ساعته در عصر روز شنبه، چندین راکت و موشک به سوی اسرائیل شلیک کرده‌اند.

حماس خواستار توقف کامل درگیری‌هاست و می‌گوید اسرائیل از زمان آتش‌بس برای تجدید قوا و تشدید حملات استفاده می‌کند.

شمار کشته شدگان در غزه که اکثرا غیرنظامی‌اند روز شنبه از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت. اسرائیل هم اعلام کرده از زمان آغاز درگیری‌ها ۴۲ نیروی نظامی و دو شهروند این کشور کشته شده‌اند. در همین مدت زمان، حدود شش هزار نفر از ساکنان غزه مجروح و دهها هزار نفر از آنها هم ناچار به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

گردان‌ عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس هم اعلام کرده پنج راکت کوتاه‌برد و دو راکت با برد بیشتر به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

حماس می‌گوید شکستن محاصره غزه باید بخشی از هر طرح آتش‌بس بلندمدت باشد.

اما یکی از سخنگویان حماس به بی‌بی‌سی گفت حماس به چند علت درخواست برای تمدید زمان آتش بس را رد کرده است.

او گفت حماس خواهان توقف کامل درگیری‌ها به همراه پایان بخشیدن به محاصره غزه است. به گفته این سخنگوی حماس، اسرائیل از آتش بس برای تدارک حملات بیشتر استفاده می‌کند.

+4
رأی دهید
-2

greentree - تهران - ایران
اوباش‌های اسلامی بیت رهبر :برای فریب مردم سینه برای اسرائیل چاک نکنید برید جلوی غارت سرمایه‌ ملی‌ توسط باند مصباح یزدی و احمدی‌ نژاد را بگیرید ،. چرا بیت رهبری نباید مالیات بده ؟..بیت رهبری سرمایه ۹۵ میلیارد دلاری را از کجا آورده و در کدام بانک‌های خارجی‌ قرار داده؟.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 03:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.