واکنش مردم به قرارداد فوتبالیست‌ها؛ قرارداد دایی هزار برابر حقوق یک دکترای فیزیک

خبرگزاری مهر : انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌های لیگ برتر واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. برخی اعتقاد دارند مبلغی که به این بازیکنان و مربیان پرداخت می‌شود با "آورده" آنها برای فوتبال همخوانی ندارد. یک دکترای فیزیک هم عنوان کرده که مبلغ قرارداد علی دایی هزار برابر حقوق ماهانه او است!

مهر نوشت: پس از آنکه قانون سقف قرارداد برای بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم های حاضر در لیگ برتر منتفی شد، این بار سازمان لیگ حرفه ای برای فصل چهاردهم قانون سقف بودجه برای باشگاه ها را در دستور کارش قرار داد و به آنها تاکید کرد باید لیست رقم قراردادهایشان را هم منتشر کنند.

براساس تصمیم سازمان لیگ برتر تیم هایی که به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت می توانند تا سقف 18 میلیارد تومان برای کادر فنی و بازیکنان خود هزینه کنند. این رقم برای تیم هایی که در لیگ قهرمانان حضور ندارند 15 میلیارد تومان خواهد بود. این در حالی است که به نظر می رسد برخی تیم ها از سقف تعیین شده بیشتر هزینه کرده اند.

با این حال طی روزهای گذشته برخی باشگاه ها از جمله استقلال و پرسپولیس رقم قراردادهای کادر فنی و بازیکنان خود را منتشر کرده اند( البته استقلال هنوز رقم کادر فنی اش را اعلام نکرده است). اتشار فهرست دریافتی بازیکنان و کادر فنی تیم های مختلف، واکنش مخاطبان و کاربران را به دنبال داشته است.

برخی پیام هایی که مخاطبان خبرگزاری مهر در مورد مبلغ قرارداد فوتبالیست ها نوشته اند به شرح زیر است:

* نعمت:
- این رقم‌ها رو باور نکنید اگه حقیقت داشت تیم های استقلال و پرسپولیس بدهی 100 میلیارد تومانی بالا نمی‌آوردن.

* موسوی:
- این ارقام نجومی چیست که از بیت المال خرج می کنید؟ واقعا"شرم آوراست. اگر بابت پرداخت این مبالغ حتی یک ریال از بیت المال باشد نادرست است. این مبالغ باید در رشته های مختلف ورزشی و به صورت عادلانه با تمامی شرایطی که کارشناسان تعیین می کنند، صرف شود.

* ناشناس:
- غیرت و تعصب علی دایی واقعا مثال زدنیه تنها چیزی که برای دایی مهم نیست پوله.

* علی
- سلام. من یک استاد دانشگاه و دکترای فیزیک هستم. پولی که دایی میگیره حدودا 1000 برابر حقوق ماهانه منه. آیا این عدالته؟

* فرشید:
با عرض سلام خدمت آقای وزیر
شفاف سازی، رعایت سقف، تنبیه بازیکن ، تنبیه هوادار، بی پولی و... همش مال پرسپولیسه. تو را به وحدانیت خداوند متعال، پرسپولیس را به خود ما هواداران بدهید تا حداقل از لحاظ مالی بسازیمش. شما استقلال رو ببینید چطور بازیکن گرفتن و الان اومدن با شعور ما بازی می کنن. من که دیگه تا این وضعیت هست وقتم را برای تماشا کردن این فوتبال کثیف تلف نمی کنم.

* بیژن :
- حالا این رقمها رو باور کنیم؟! خودتی!

* ساغشکی:
- به عنوان یک ایرانی راضی نیستم میلیونها دلار پول بیت المال را به اجنبی و داخلی‌ها بدهید واسه توپ بازی چند نفر.

* میلاد:
- چقدر راحت به مردم دروغ میگن. خجالت نمی کشی. واقعا فوتبال با این وضعیتش جایگاه مناسبی برای امثال شماهاست. به چه صورت حساب کردی که شد 15 میلیارد؟

* محمدعلی:
- پولی که به فوتبالیست ها می دهند در مقابل حقوق ماهانه یک کارمند واقعا رویاییه. مشکل اینجاست که اینا یه قرون هم فوتبال بازی نمی کنند!

* شیرین:
- متاسفانه هیچ نظارتی بر پرداخت به فوتبالیست ها وجود نداره و هر بازیکن درجه سومی هم به کمتر از 500 میلیون تومان راضی نیست. این واقعا خجالت آور است.

* حمید:
- هیچکدام از این فوتبالیست ها شایسته دریافت این مبالغ نیستند. این رو میشه از لیگ پارسال بهش رسید. اینا فوتبال بازی نمی کنند و فقط منتظرند لیگ تموم شه و پولاشون رو بگیرن.

* کرمانی:
- به نظرم این یه بی عدالتی کامله که داره اتفاق می افته. مگه اینا چیکار می کنند که باید این همه پول برای چندماه بگیرن. واقعا آدم رو از فوتبال زده می کنن.

* زیوری:
پرسپولیس و استقلال این همه هزینه می کنند اما دست آخر هم نمی تونن هواداراشون رو راضی کنند. خدایی منصفانه نیست این همه پول به اینا میدن.

+35
رأی دهید
-6

samuk66 - قطر - قطر
حیف پول به مردکِ بی‌ شخصیت!
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 02:16
ghormeh sabzi - تهران - ایران
بی‌ تلبیتها.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 02:26
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
بنظر من اصلا مقایسه کردن فوتبالیستها با دیگران درست نیست. یک فوتبالیست ۶ روز تمرین میکنه و روز هفتم بازی، حدالقل روزی ۲ بار تمرین، در سرما و گرما، اگر فرض بزاریم یک هفته میزبان و یک هفته میهمان پس در نتیجه ۲۰ تا سفر میکنند که خطرات خودش رو داره، همین علی دایی ۲ سال پیش داشت میمرد، زن و بچه بدبختشون ببین چه عذابی میکشند، هر غذایی رو نمیتونند بخورن، هر وقت که دلشون بخواد نمیتونند سکس کنند ولی آیا استاد دکترای فیزیک هم اینجوری زندگی میکنه!! من خودم فوتبال بازی میکردم پس میدونم چی میکشند. البته کلا حیف حتی ۱ تومن که به علی دایی بدن، بعنوان یک پرسپولیسی.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 03:01
paksan - آمریکا - آمریکا
خدایش اگر این مبلغ رو یک نفر تو آمریکا یا اروپا بگیره رقمی که بعنوان مالیات میده بصورت صعودی بالا میره ولی تو ایران چه یک میلیون تومان بگیری چه دو میلیارد تومان همون 5درصد هستش؟!! اینطوری اختلاف طبفاتی بوجود میاد. دایی باید حداقل 50 تا 60 درصد مالیات به درآمدش بسته بشه چون او علاوه برای این درآمد هنگفت از طریق سایر بیزینس هاش هم میلیاردها تومان درآمد داره که باید وظیفه اداره مالیات و دولت هستش که با اعمال قدرت و قانون حق عمومی رو از درآمدهای این افراد بگیره. ولی فساد اداری و مالیاتی بخصوص در قوه قضائیه و دارایی بزرگترین معضل جمهوری معاویه اس و چون مراکز زیر نظر معاویه و دامنه فاسدش مالیات نمی دن برای همین اصراری بر اجرای قانون ندارن چون پای خودشون هم گیره
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 03:06
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
اینجولی نگید من نون سفلم حلاله .
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 05:20
cobalt3 - کرج - ایران
آخه اونم برای هیچ
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 06:11
koorosh2500 - تهران - ايران
این مسئله در تمام دنیا صادق است و ورزشکارها خیلی بیشتر از آدم های تحصیل کرده پول میگیرند ،چون فوتبال الان یک صنعته .ولی در ایران این صنعت تاثیری در اقتصاد کشور و ملت دارد .با یک حساب 2x2تا متوجه میشیم که نه تنها مرهمی به زخم های جامعه نیست بلکه باعث تورم در جامعه شده .پس با نرفتن به ورزشگاه ها و بی اهمیت دانستن ورزش سرمایه داری اعتراض خود را نشان دهیم.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 08:04
ghonghol - تهران - ایران
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا-باسلام. شما فقط می گی زندگی شون سخته وزندگی استاده سخت نیست سوال دارم که خروجی زندگی یه فوتبالیست واستاد دانشگاه یکیه. الان مثلا آمریکا که کشور شماره یک دنیا به هرلحاظی هست چقدر بازیکناش تواین موضوع تاثیر داشتن و چقدراساتید دانشگاهی و بزرگان علمیش تاثیر داشتن. دلیل عقب موندگی ما ایرانی ها همینه که نمی دونیم باید از کجا شروع کنیم.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 08:50
داماهی - بندرعباس - ایران
تاسف آوراینه که اینها نه فوتبال بلدندو نه مربیگری.ازورزشگاهها معلومه که هرسال خالی ترمیشه.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 12:27
mosafer60 - لندن - انگلیس
همه‌جای دنیا اینجوریه تنها تو ایران نیست که به زود به در آمده مردم گیر میدید.تواین موضوع که تو این دنیا عدالت وجود نداره شاکی‌ نیست ولی‌ مقایسه کردن هم درست نیست .
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 13:35
kimiaa - تهران - ایران
پولی که اینا میگیرن از جیب مردم و بودجه دولته اونم بدون مالیات نه مثل کشورهای خارجی که فوتبالیستها از درامد خود باشگاه حقوق میگیرن و مالیاتشونم سرجاشه.واقعا خجالت اوره مفت خورهای بی خاصیت.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 13:52
Behdin - آمستردام - هلند
اگر مردم واقعا ناراضی هستند از این موضوع، ورزشگاه را تحریم کنند، نه نون شب است که بگوییم جواب خانواده را باید بدهند نه راهپیمایی اجباری روز قدس یا ۲۲ بهمن است که بگوییم از کار بیکار میشوند. البته این را پیشنهاد دادم چون تمام دخل و خرج این مملکت رو حساب و قانون است و رشوه و فساد و اختلاس و بی‌ عدالتی و این جور حرف‌ها اصلا و مطلقا نداریم.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 14:11
amsterdam2014 - آمستردام - هلند
آخه مشکل اینجاست که کیفیته بازیهاشون در حد فوتباله محلات هم نیست ولی پوله حرفه ای میگیرن,, ادعاشون هم ..... میکنه بعدشم کشتیگیرامون میرن قهرمان المپیک میشن وزنه برداریمون و رشته های دیگمون پول که نمیگیرن هیچ ,, بازم این فوتبالیستامونن که زبونشون درازه که ما که پولی نمیگیریم,, طرف تاحالا تو خونه باباش ٢ میلیون پول یکجا ندیده بود حالا اومده ٢ میلیارد قرارداد میبنده ,, همشونم که اواخواهر,, از صبح تا شب به فکر ابرو برداشتنو,, مو درست کردن ,, قلیون کشیدن دنبال خواهر مادر مردم رفتن.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 17:33
اردشیر یکم - خوزستان - ایران
قرار بود با این دلارهای نفتی ، یکی از سه سکوی جهانی برای خامنه ای بدست بیاد. ....فسادی که آخوندا تو ایران راه انداختن صدها سال باقی میماند.
دوشنبه 6 مرداد 1393 - 15:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.