حماس با تمدید آتش‌بس موافقت نکرد

حماس خواهان آتش‌بس کامل و رفع محاصره غزه است


پیکارجویان حماس می‌گویند همزمان با به پایان رسیدن آتش بس ۱۲ ساعته در عصر روز شنبه، چندین راکت و موشک به سوی اسرائیل شلیک کرده‌اند.

حماس خواستار توقف کامل درگیری‌هاست و می‌گوید اسرائیل از زمان آتش‌بس برای تجدید قوا و تشدید حملات استفاده می‌کند.

ساعتی پیش یک سخنگوی حماس به بی‌بی‌سی گفت موافقتی درباره تمدید آتش‌بس موقت غزه نشده است.

شمار کشته شدگان در غزه که اکثرا غیرنظامی‌اند روز شنبه از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت. اسرائیل هم اعلام کرده از زمان آغاز درگیری‌ها ۴۲ نیروی نظامی و دو شهروند این کشور کشته شده‌اند. در همین مدت زمان، حدود شش هزار نفر از ساکنان غزه مجروح و دهها هزار نفر از آنها هم ناچار به ترک محل سکونت خود شده‌اند.

گردان‌ عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس هم اعلام کرده پنج راکت کوتاه‌برد و دو راکت با برد بیشتر به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

در همین حال دولت اسرائیل اعلام کرده درخواست سازمان ملل متحد برای یک آتش بس ۲۴ ساعته را مورد توجه قرار داده است.

حماس و اسرائیل دیشب بر سر آتش‌بسی ۱۲ ساعته توافق کردند. البته در طول این آتش‌بس اسرائیل همچنان به عملیات تخریب تونل‌ها ادامه داد و به مردم غزه هشدار داده بود که به مناطق تخلیه‌شده بازنگردند.

پیش‌تر اسرائیل اعلام کرده بود که حاضر است این آتش‌بس را به مدت چهار ساعت دیگر تمدید کند. اما حماس می‌گوید موافقتی در این باره نشده است.

حماس می‌گوید شکستن محاصره غزه باید بخشی از هر طرح آتش‌بس بلندمدت باشد.

مهلت آتش بس ۱۲ ساعته در روز شنبه (۲۶ ژوئیه - چهارم مرداد) ساعت ۸ عصر به وقت محلی به اتمام رسید. حماس از این ۱۲ ساعت برای جمع آوری اجساد و تهیه آذوقه و تدارکات استفاده کرد.

همزمان یک مقام اسرائیلی به بی‌بی‌سی گفته سازمان ملل متحد درخواست تمدید زمان آتش بس برای ۲۴ ساعت دیگر شده است.

این مقام اسرائیلی گفته: "در ابتدا کابینه با تمدید زمان آتش‌بس برای چهار ساعت دیگر - یعنی تا نیمه شب شنبه - موافقت کرد تا در این مدت زمان در مورد درخواست سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری کند. ارتش اسرائیل (آی.دی.اف) به آتش‌بس انسان‌دوستانه ادامه خواهد داد اما همزمان به خنثی‌سازی تونل‌های حماس ادامه خواهد داد."

اما یکی از سخنگویان حماس به بی‌بی‌سی گفت حماس به چند علت درخواست برای تمدید زمان آتش بس را رد کرده است.

او گفت حماس خواهان توقف کامل درگیری‌ها به همراه پایان بخشیدن به محاصره غزه است. به گفته این سخنگوی حماس، اسرائیل از آتش بس برای تدارک حملات بیشتر استفاده می‌کند.

در همین حال، وزاری خارجه کشورهای اروپایی به همراه جان کری، وزیر خارجه آمریکا و همتای قطری او که در پاریس گرد هم آمده بودند از دو طرف درگیر خواستند با تمدید زمان آتش‌بس موافقت کنند.

+31
رأی دهید
-7

behzad1900 - استکهلم - سوئد
به درک که موافقت نکرد،همشون باید کشته بشن
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 01:27
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
من که گفتم کرم از درخته. اینجا معلوم میشه که حماس واسه مردم غزه پشیزی هم ارزش قائل نیست.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 01:28
باور عمیق - قم - ایران
اگر شما موشهای کثیف تنها حربه تان کشتار زنان و کودکان بیگناه و بی دفاع نبود .. اگر شما زبون تر از خوکهای قوت روزانه تان در پناه پیشرفته ترین سلاحها نبودید ، مردان مسلمان میبایست شما را از کمدهای رختخواب خانه تان بیرون میکشیدند .. خاک بر سرتان که اینقدر بزدلید .. خاک بر سر (کل جهان عرب سنی) که به اندازه یک جو از غیرت گروههای تحت حمایت ایران ، جربزه نداشتند .. 6 روز؟ خاک بر سر فاسدتان .. غیرت را از حزب الله و حماس بیاموزید . غیرت را از مردم فلسطین بیاموزید که حاضر به پا پس کشیدن از حق خود نیستند .. (حمید جان این مطالب مال شما نیست . شما گوشت خوک بزن با شراب عزیزم .. این حرفا با شاکله خونی شما سازگاری نداره)
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:46
ghormeh sabzi - تهران - ایران
این حماس هر چی‌ سرش بیاد حقشه ،وقت آتش بس رو قبول نمیکنن ،باید یه جوری بزننشون که نسلشون نابود بشه .
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 02:08
cobalt3 - کرج - ایران
خوب معلوم شد اینم جنگ رو نعمت میدونه اگه کل نوار غزه هم خاک بشه و مردمش کشته بشن این قاطر همچنان جلوی اون یابو ایستاده و به چیزشم نیست کبلائی.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 04:00
گذشته میرزا - ایران - ایران
همون بهتر که قبول نکردند مثل اینکه پرونده حماس میخواهد برای همیشه شود
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 04:28
ghormeh sabzi - تهران - ایران
غیرت سران حماس هم دیدیم ،تو جتهای خصوصی و هتلهای لوکس که داشتن برای مردم غزه میجنگیدن ،باور عمیق: تو که اینقدر دلت برای این عربها می‌سوزه چرا اینجا فقط کامنت میذ‌اری؟؟؟ غیرتتو نشون بده و برو با اسرائیل بجنگ .نشستی کنار گود میگی‌ لنگش کن ،اون خوکی که تو میگی‌ شرفش و استفادش از اون عربی‌ که تو ازش دم می‌زنی بیشتره ،ما عاب پرستو عرب نیستیم ،خاک بر سر هر کی‌ طرفدار یه مشت عربه گشنه گدا و آخونده مفت خورن .
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 07:48
خروس - دبی - امارات
باور عمیق - قم - ایران. دوست عزیز. شما و امثال شما فقط بلدین قایم بشین شعار بدین. چرا نمیرید بجنگید؟ در ضمن همه این بدختی ها زیر سر ایرانه. یه سر بیا دبی ببین هزاران فلسطینی مقیم دبی چی میگن؟ روزی هزار بار لعنت به ایران میفرستن . همه معتقدن که ایران با تحریک حماس سعی در منحرف کردن افکار عمومی در مورد سوریه و عراق داره. فعلا که کل جهان شیعه شده عامل بدبختی همه دنیا. شما هم کمی غیرت داشته باش به جای هارت و پورت کردن برو بجنگ
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 09:12
زنده بادايران من - لرستان - ایران
ملتی که سرزمینش اشغال،جوانانش دربند،کودکانش قتل عام، هستیش به یغما رفته،به چی دلخوش باشه،این آتش بس برای تجدیدقوای رژیم جعلی کودک کشه .حالا که تمام فرودگاههایشان تعطیل شده،مردمشان ازترس رفتند توی سوراخ موش وصهیونیستها باموج مخالفت مردمش ومردم دنیامواجهه شده ،حالا میخوان آتش بس بدهند. دنیا دنیای ظلم وجفاست دنیایی که سردمدارانش جای حق وباطل راعوض کرده ودنیایی که کمپانیهای استثمارگر باداشتن رسانه ذهن وباورهای مردم و عده ای خودفروخته داخلی را عوض کرده باید هم درقبال این وحشیگریها سکوت کنند. ماازعرب دفاع نمیکنیم ما ملت ایران ازشرافت وکرامت انسانیت از آزدایخواهی ملل دنیا که تحت ستم یک مشت آدم کش قرارگرفته اند دفاع میکنیم حالاهرکس باشد.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 14:44
زنده بادايران من - لرستان - ایران
ادامه:. این خصلت ایرانیهاست که ازاجدادشان که با شناخت وقبول دین مبین اسلام ،نه اسلام طالبانی،یاداعشی بلکه اسلام ناب به ارث برده اند. آنهائیکه شناخت ازاسلام ندارند نباید در مورد این دین اظهار نظرکنند. این قیل وقالی که دردنیا علیه اسلام راه افتاده فقط وفقط برای بدنام کردن وازبین بردن این دین حنیف است وبس.یکروز سلمان رشدی علم،یک روزباکشیدن کاریکاتور،یکروز باساختن فیلم توهین آمیز ویک روز هم با ساختن داعش بدنبال راهی هستند که فرجامی درآن نیست
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 14:45
باور عمیق - قم - ایران
خروس - دبی - امارات .. دوست عزیز .. واقعا فکر میکنی اگر روزی جنگ با یهود نیاز به حضور فیزیکی امثال من داشته باشه ماها کوتاهی میکنیم؟ جایی موند توی تمام دوره های قبلی واسه ثبت نام موقع فراخوان و بچه های با غیرت ایرانی ثبت نام نکرده باشن؟ آقا اصلا ما هارت و پورت .. تو چرا یه ذره غیرت از خودت نشون نمیدی ؟ جهان شیعه؟ آورین . القاعده و طالبان و داعش و بوکوحرام و دهها شاخه تروریستی سنی مذهب و وهابی مسلک شده اند جهان شیعه؟؟؟؟ عجب... هستید شماها
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 14:53
Azadikhah - تكسل - هلند
زنده بادایران من - لرستان - ایران:این مظلوم نمائی‌ها دیگه نخ نما شده حماس آتش بس رو هم را ردّ کرد! یعنی اینها نه غزه براشون مهم هست نه ملت غزه!دینی که با جنگ و خونریزی بر یک کشور مسلط بشه بهتر از اینم نباید نتیجه آن باشه.شناخت از اسلام رو جمهوری اسلامی حتما داره و هیچ کشور دیگه‌ی این شناخت رو نداره!میتونی‌ کشورهای اسلامی رو در یک بررسی ببینی‌ در چه حالی‌ هستند!
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 17:35
marineboy - لس انجلس - امریکا
فلسطینی‌هایی‌ هم که در غرب هستند و تحصیلکرده از شیعه متنفرند و ایرانیان را کافر می‌خوانند. هیچ ملت عربی‌ مانند فلسطینی از ایرانیان متنفر نیست. با خیلی‌ هاشان صحبت کرده اند علنی میگویند شیعه‌ها کافر هستند. جالب است تا سخن از عرب میشود همه فحش می‌دهند در حالیکه مردم سوریه و لبنان و مصر حتا عراق از ایرانیها به خوبی یاد میکنند و دوست دارند با آنها گفتگو کنند. اما هیچ ملتی مثل فلسطینی ندیدم که اینقدر پر از نفرت و کینه نسبت به ما باشد.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 20:19
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
زنده بادایران من - لرستان - ایران- اسم کاربریت را به زنده باد عربستان من تغییر بده،هر آنکس که گفته ایرانیها با آغوش‌ باز اسلام را قبول کرده اند بیجا و غلط کرده و شکر زیادی خورده،،طبق اسناد و نوشته‌های بیطرف مورخین و شاهدان آن‌زمان سپاه وحشی و ویرانگر اعراب در تمام ملک ایران‌زمین با وحشیگری حمله کردند و هیچ شهر و روستا و دهات ایران نبوده که در آن سپاه پاپتی و وحشی اعراب نهر خون جاری نکرده باشند،اعراب وحشی و بدوی و صحرا گرد به دستور عمر و علی‌ و فرماندهی حسن و حسین و دیگر اعراب همه شهر‌های ایران را غارت کردند زنان و دختران را به کنیزی و جوانان را به غلامی گرفتند و مردان را از دم تیغ گذراندند و اعرابی که همه عمر نه شهر دیده بودند و نه از تمدن بوی برده بودند وجب به وجب خاک پاک ایران را با خاک و خون کشیدند و این دین اهریمنی عربی را با شمشیر به مردمی که از این کشتار جان بدر برده بودند تحمیل کردند،درست مثل داعش که مو به مو اعمال و رفتار مسلمنهای آن‌زمان را دارند اجرا می‌کنند
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 22:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.