حسن روحانی برای سخنرانی نماز جمعه روز قدس 'دعوت شده بود اما نتوانست بیاید'

آقای روحانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود اما پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی نکرد.

رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ایران گفته است که از حسن روحانی، رئیس جمهور برای سخنرانی در پیش از خطبه نماز جمعه روز قدس دعوت شده بود اما "ایشان به علت گرفتاری و مشغله‌ای که داشتنند، نتوانستند برنامه‌های خود را تنظیم کنند."

برخلاف سال های اخیر، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) امسال رئیس جمهور ایران نبوده است. روز قدس امسال نخستین سالی بود که آقای روحانی رئیس جمهور ایران است.

آقای روحانی دیروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود اما پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی نکرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته "این مصوبه شورا نیست که حتما رئیس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه در روز راهپیمایی روز قدس باشد."

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه معمولا از میان مقام های حکومتی و بنابر مناسبت های روز برای توضیح مواضع یا مرور عملکرد سازمان های حکومتی انتخاب می شوند. سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس امسال، سفیر فلسطین در تهران و حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران بوده اند.

آقای تقوی گفته "تصمیم گیری در مورد سخنران پیش از خطبه نماز جمعه با ستاد نماز جمعه است گرچه در برخی از موارد نیز با امام جمعه هماهنگ می‌شود، بنابراین در ارتباط با این موارد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دخالت ندارد."

نماز جمعه روز قدس تهران به امامت احمد خاتمی از سیاستمداران محافظه کار برگزار شد.

امام جمعه دائم تهران آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی است که در مناسبت ها و موقعیت های خاص امامت نماز جمعه تهران را بر عهده می گیرد. تهران در حال حاضر ۵ امام جمعه موقت دارد که به نیابت از امام جمعه دائم این شهر، نماز جمعه را اقامه می کنند.

این پنج نفر، احمد جنتی، محمد امامی کاشانی، احمد خاتمی‌، محمدعلی موحدی کرمانی و ابوالقاسم صدیقی هستند.

پیش از این اکبر هاشمی رفسنجانی هم از امامان جمعه موقت تهران بود اما پس از شروع اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ و حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از معترضان و اعتراض او به سرکوب و دستگیری های گسترده، عملا از این مقام کنار گذاشته شد.

+21
رأی دهید
-1

perser68 - آلمان - آلمان
تبریک به همه ایرانی هایی که به اجبار داعشی ها تو ایران مجبور به گشنگی وتشنگی شده بودن! یه شیشه شرابه نابه قرمز به سلامتیه همه این دوستان و هموطنان زیر سلطه داعش ! نشه یه روزی که به طالبان پناه ببریم!!!
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:08
alborzi - کرج - ایران
حالا مثلا حرف میزد چی میخواست بگه جز لاطائلات دیکته شده در مورد قدس .
شنبه 4 مرداد 1393 - 23:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.