علی دایی گران‌ترین مرد نقل و انتقالات فوتبال ایران

مهدی رستم پور

اغلب باشگاه‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را برای حضور در فصل جدید لیگ بر‌تر منتشر کرده‌اند.

در فهرست پرسپولیس، تمام بازیکنان با مبلغی کمتر از یک میلیارد تومان به این تیم پیوسته‌اند اما علی دایی با قرارداد دو میلیارد و صد میلیون تومان، گران‌ترین عضو تیم فوتبال این باشگاه است. دایی بین تمام تیم‌ها نیز گران‌ترین رقم قرارداد بازیکنان و مربیان را به خود اختصاص داده است.

دایی فصل قبل هم در دوران مدیریت محمد رویانیان با یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بیشترین رقم قرارداد پرسپولیس را به خود اختصاص داده بود.

محسن بنگر، رضا حقیقی، رضا نوروزی و پیام صادقیان با قرارداد ۹۵۰ میلیون تومانی، گران‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند. محمد نوری کاپیتان این تیم هم ۹۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

سیدجلال حسینی از بازیکنان شاخص تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ قراردادش را با پرسپولیس تمدید نکرد و با باشگاه الاهلی قطر به توافق رسید تا همبازی مجتبی جباری شود. الاهلی فصل گذشته با سرمربیگری میلان ماچالا نتایج خوبی کسب کرد.

اما در تیم استقلال پنج بازیکن با رقم دریافتی یک میلیارد تومان حضور دارند که عبارتند از امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، جاسم کرار و امید ابراهیمی.

با این حال، طبق اعلام مهدی تاج در قراردادهایی که سازمان لیگ به ثبت رسانده احمد آل نعمه از تراکتورسازی تبریز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت تا گران‌ترین بازیکن فصل چهاردهم باشد.

رتبه دوم به مهدی رحمتی دروازه‌بان پیکان اختصاص دارد که یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از تیم جدیدش دریافت خواهد کرد. طبق اعلام مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه سپاهان، قرارداد محمدرضا خلعتبری با این تیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

حسین ماهینی مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی و علیرضا نورمحمدی از مدافعین میانی پرسپولیس هر کدام ۸۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

رقم قرارداد سوشا مکانی سنگربان جدید پرسپولیس که از فولاد به این تیم پیوسته ۷۰۰ میلیون تومان است، بیست میلیون تومان کمتر از امید عالیشاه. نیلسون کوریا سنگربان اصلی سرخپوشان در فصل گذشته ۶۶۰ میلیون تومان خواهد گرفت.

در قرارداد هادی نوروزی مهاجم این تیم ۶۵۰ میلیون تومان درج شده اما محمد عباس‌زاده که مهاجمی موثر برای پرسپولیس بوده ۳۳۰ میلیون دریافت خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس توضیحی درباره علت تفاوت چشمگیر رقم قرارداد برخی بازیکنان هم تراز، نداده است.

انتشار ارقام پرداختی به بازیکنان و کادر فنی تیم‌های مختلف به خاطر درخواست‌ وزیر ورزش بوده است. وزارت صنایع در نامه‌ای به باشگاه‌های صنعتی اعلام کرد که مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را منتشر کنند.

میثم حسینی ۶۸۴ میلیون تومان و محمدرضا خانزاده که فصل قبل به ذوب آهن رفته بود هم ۶۰۰ میلیون تومان می‌گیرند. رقم پرداختی به مهرداد کفشگری و حمیدرضا علی عسگر نیز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

پرسپولیس در فصل جدید باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند و بر این اساس، بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته است. مهدی دغاغله با قراردادی به مبلغ ۴۷۵ میلیون تومان، یکی از این بازیکنان است.

دستیاران علی دایی در فصل جدید عبارتند از جواد منافی، بهزاد غلامپور، رضا فروزانی و محمدرضا مولایی که رقم دریافتی یکسانی خواهند داشت. در این بین، مولایی که از متهمین پرونده محسن قهرمانی داور محروم شده در فصل قبل است، مدتی را از هر گونه فعالیت در این رشته ورزشی محروم بود.

فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر هم رقم قرارداد بازیکنانش را منتشر کرده. البته رقم قرارداد بختیار رحمانی کاپیتان فولاد در این فهرست نیامده و دلیل آن هم ذکر نشده.

بکلیس برایان از هندوراس با یک میلیارد تومان گران‌ترین بازیکن اهوازی‌هاست.

اسماعیل شریفات ۸۰۰ میلیون، چاگو دنگو از کامرون ۸۱۰ میلیون، آرش افشین ۷۰۰ میلیون، ایمان موسوی و ایوب والی هر کدام با ۶۰۰ میلیون تومان در رده‌های بعدی هستند.

تراکتورسازی تبریز هم فهرست خود را منتشر کرده. مهدی کیانی و محمد ایرانپوریان ۹۰۰ میلیون تومانی هستند و علا عبدالزهرا نیز ۳۰۰ هزار دلار. خالد شفیعی ۷۰۰ میلیون خواهد گرفت. رقم دریافتی برخی بازیکنان، با بازیکنان تیم ملی حاضر در جام جهانی برابری می‌کند.

باشگاه سایپا در فهرستی که منتشر کرده مقابل نام ابراهیم صادقی کاپیتان این تیم رقم ۳۰۰ میلیون تومان را درج کرده، در حالی که سیدصالحی ۶۵۰ میلیون، حامد فلاح‌زاده ۴۵۰ میلیون، ابراهیم شکوری ۴۲۰، شاه‌علیدوست، زینالی و میداودی هر کدام ۴۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

در تیم استقلال که نسبت به پرسپولیس هم بازیکنان بیشتری به خدمت گرفته و هم ستارگان فصل قبل خود را حفظ کرده است، محمد قاضی ۹۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد و حنیف عمران‌زاده هم ۸۰۰ میلیون تومان.

رافائل داسیلوا، پژمان نوری، آرش برهانی، مهدی کریمیان و میلاد فخرالدینی نیز بازیکنانی هستند که از ۷۰۰ میلیون به بالا در برگه قراردادشان ثبت شده است.

هرایر مکویان (ارمنستان)، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده و محسن فروزان نیز بازیکنان جدید این تیم هستند که هر کدام دست کم ۶۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

+20
رأی دهید
-58

behzad1900 - استکهلم - سوئد
حیف پول که به این آدم عشق پول بدهند،هیچی‌ از مربیگری حالیش نیست
جمعه 3 مرداد 1393 - 11:47
sheys - توکیو - ژابن
لنگیا این همه پول میگیرن بازم اس‌اس سولاخشون میکنه...همیشه سولاخ بودید تا آخر عمر هم سولاخ میمونید
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:23
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
پول مفت که متعلق به همه هست رو میریزند به پای اینها .
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:53
samuk66 - قطر - قطر
هم آدم آشغالی هم مربی آشغالی.
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:56
داماهی - بندرعباس - ایران
دایی مفتش هم گرونه مقصرفقط رویانیان است که قراردادترکمانچای علی دایی رابه باشگاه پرسپولیس تحمیل کردمدیرغیرفوتبالی تفکراتش بهترازاین نمیشود پرسپولیس اگردایی پول پرست راهم نخوادباید پول دوسال مانده قراردادش رابده دایی نسبت به پرسپولیس تعصبی هم نداره که تخفیف بده به این میگن قراداد تحمیلی ترکمانچای داییی.
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:55
dark night - تهران - ایران
عجب روی دارن این کیسه کشا لطفا در مورد تیم سوراخ و مافیای خودتون اظهار .... کنید.
جمعه 3 مرداد 1393 - 17:28
paksan - آمریکا - آمریکا
خرجش بالاست خوب این همه داور و فدراسیونی و تاج و دارو دسته اش رو هم باید ایشون چک بده دیگه! توجه کنید محمد دایی فقط برای وصول چک ها و کارت به کارت کردن سالی 170 میلیون تومان میگیره. باحاله نه...
جمعه 3 مرداد 1393 - 18:23
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
sheys - توکیو - ژابن- گویا اس‌ دق لالی‌ها بیشتر از پرسپولیس پول یامفت گرفتن اما در جام شیشتایی‌ها هم نتونستن موفق بشن و مثل همیشه زیر چرخهای تراکتور له‌ و لورده شدن
جمعه 3 مرداد 1393 - 22:56
yashainiran - ایران - ایران
حیف این همه پول مفت نیست که به این فوتبالیستها داده میشه؟ عوضش نتایج مسابقات آدم رو به گریه میندازه! میشه این پولها رو به تیمهای ورزشی دیگه هم اختصاص داد مانند تیمهای والیبال، کشتی و بسکتبال و ورزشهای رزمی که نام ایران را در دنیا بر سر زبانها می اندازند . بازیکنان فوتبال با ماشینهای میلیاردی سر تمرین می روند اما قهرمانان والیبال با موتور کمتر از یک میلیون تومان آیا این انصافه؟ که باید همه اعتبار ورزشی رو فقط به فوتبال اختصاص بدهند؟ چون فوتبال همانند سفره ای است که همه از آن بهره می برند (می دزدند)
شنبه 4 مرداد 1393 - 06:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.