باتلاق دود سفید : زورگیری‌های جوان افیونی با پای پیاده

باتلاق افیون این جوان تبهکار را در خود فرو برده‌است و انگار راه نجات نمانده و هر بار که از زندان آزاد می‌شود باز در پاتوق دود‌آلود دوستانش تسلیم سرنوشت سیاه می‌شود.



زورگیریهای خشن


روز 13 تیرماه سال جاری چند مرد جوان با مراجعه به پلیس آگاهی شرق تهران ادعا کردند در دام زورگیر چاقوکش گرفتار شدهاند. طعمه های این زورگیر جوان گفتند در منطقه «خورین» ورامین زمانیکه قصد داشتند به خانه هایشان بروند جوانی چاقوکش آنها را تهدید و با گرفتن پول و گوشی موبایل با پای پیاده فرار کرده است. با توجه به تعداد زیاد این زورگیریهای خیابانی، بازپرس خرازانی از شعبه سوم دادسرای ورامین دستور داد تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی زورگیر جوان وارد عمل شوند. کارآگاهان در گام نخست به منطقه خورین رفته و در تجسسهای پلیسی از دو جوان افغان پی پردند دزد پولهایشان یکی از بچه محلهایشان بهنام «علی اصغر» است.
همین سرنخ کافی بود تا مأموران در اقدامی غافلگیرانه جوان زورگیر را در همان روز 13 تیرماه در مخفیگاهش دستگیر کنند.
علی اصغر که دو بار به خاطر سرقت و آدم ربایی به زندان افتاده است اصرار بر بیگناهی کرد اما در جلسه مواجهه حضوری با طعمه هایش چارهای جز اعتراف به واقعیت ندید. این زورگیر جوان به تیم تحقیق گفت: به خاطر تأمین هزینه اعتیادم زورگیری میکردم و فکر نمیکردم اینقدر زود دستگیر شوم.


گفتگو با زورگیر جوان:


علی اصغر که 21 سال دارد ادعا میکند پس از آزادی چارهای ندارد جز اینکه باز مواد بکشد چرا که جایی جز پاتوق دوستان افیونی اش ندارد.
چرا زورگیری میکردی؟
چون خانواده ام به مسافرت رفته بودند و پول موادم را نداشتم به همین خاطر زورگیری میکردم.


به چه موادی اعتیاد داری؟
مواد «سفید» که همان هروئین است.


خانواده ات از اعتیادت خبر دارند؟
بله، پدرم هر روز پول موادم را میپردازد.


با پدرت مواد میکشی؟
 نه، فقط من اعتیاد دارم و پدرم چون نمیخواهد برای تأمین هزینه اعتیادم دزدی کنم، پولش را میدهد.


بیکاری؟
نه در دامداری پدرم کار میکنم.


چند سال داشتی که با مواد آشنا شدی؟
یکسال پیش یعنی زمانی که برادرزاده ام درگذشت، خیلی به هم ریخته بودم و وقتی پیش دوستانم رفتم با پیشنهاد آنها شروع به کشیدن مواد کردم.


پس از آزادی دوباره خلاف میکنی؟
نه، اگر پدرم برایم پول گذاشته بود زورگیری نمیکردم، دیگر خلاف نمیکنم چون زندان را دوست ندارم.


مواد را کنار میگذاری؟
نه، چون میدانم دوباره پیش دوستانم میروم و در کنارشان باز شروع به کشیدن مواد میکنم؛ اگر دوستانم نبودند اعتیاد پیدا نمیکردم.


یعنی فقط دوستان بد باعث مواد کشیدن تو هستند؟
دوستانم که بد هستند ولی خودم هم دوست دارم مواد بکشم.


فکر میکردی دستگیر شوی؟
بله ولی چون به پول مواد نیاز داشتم به هیچ چیز دیگری فکر نمیکردم.


چطور زورگیری میکردی؟
به سراغ جوانهای افغان میرفتم و با چاقو یا دست خالی آنها را تهدید میکردم و پس از گرفتن پول و گوشی موبایلشان پا به فرار میگذاشتم.


جای چاقو روی سرت چیست؟
به خاطر دعوا و درگیری است.


بنا بر این گزارش، بازپرس خرازانی با توجه به گسترده بودن این زورگیریها با تقاضای چاپ عکس «علی اصغر» خواست کسانی که هدف این جوان زورگیر شده اند به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای ورامین مراجعه کنند.

+24
رأی دهید
-5

oghab - هلسینکی - فنلاند
ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﻳﻲ ﺷﺮﻑ ﻧﺪاﺭﻩ اﮔﺮ اﻳﻦ اﻧﮕﻠﻬﺎ. ﺭا اﻋﺪاﻡ ﻧﻜﻨﻪ..ﺳﺮﻳﻊ اﺻﻼ ﻣﺤﺎﻛﻤﻪ ﻻﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﻫﻴﻜﻞ ﻟﺶ ﻧﺠﺴﺖ ﺁﻭﻳﺰﻭﻥ
جمعه 3 مرداد 1393 - 16:04
ali.reza.london - لندن - انگلستان
زور گیری ، پس اگر هر کس خر عملی کرد و کار کرد یه زندگی‌ راحت داشته باشه، نکبتهای چون این آقا از روی حسادت و شرارت باید زور گیری کنه، حالا اگر طرف غیرتی‌ باشه و با زور گیر در گیر شود و به قتل برساند شخص زور گیر را می‌گویند باید قصاص بشود ، ایران به ..کشیده شده تو دست اینطور توله سگها
جمعه 3 مرداد 1393 - 16:12
خانه کجاست - لندن - انگلیس
تیکه تیکه کنید این جانوران روانی رو...
جمعه 3 مرداد 1393 - 20:53
goosfand - نیویورک - آمریکا
آشغال نجس آویزون برداشته میگه دیگر خلاف نمیکنم چون زندان را دوست ندارم! چون زندان رو دوست نداره، دیگه خلاف نمیکنه، نه اینکه از خلاف بدش بیاد یا خلاف رو بد بدونه! یعنی این انگل اجتماعی رو هر چه سریعتر حذفش کنند، بیشتر به سود جامعه است. این آشغال مثل یک ویروسه که زندگی انسانهای سالم جامعه رو خراب میکنه؛ ویروس رو از جامعه پاک کنید
جمعه 3 مرداد 1393 - 23:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.