داعش کلیسای ۱۸۰۰ ساله در موصل را به آتش کشید

داعش که اخیرا خود را حکومت اسلامی و رهبرش را خلیفه مسلمانان جهان نامیده، کنترل خود بر موصل، دومین شهر عراق مستحکمتر کرده است. این گروه از زمان تصرف شهر موصل با اجرای سختگیرانه قوانین شریعت مسیحیان را وادار به پذیرش اسلام و یا ترک شهر کرده است.

سایت «وایر» در گزارشی می‌نویسد برای اولین بار پس از ۱۸۰۰ سال، عشای ربانی در آخرین یکشنبه ماه ژوئن در کلیسای شهر موصل برگزار نشد و زنگ کلیسای شهر به صدا درنیامد.

از روز دهم ژوئن که موصل به تصرف شبه نظامیان داعش درآمد مسیحیان برای حفظ جانشان از شهر فرار کردند.

سایت «دیلی بیست» با انتشار گزارشی از موصل در آن زمان نوشته بود: «روز جمعه ظهر آخرین مهلت مسیحیان برای پذیرش شرایط داعش بود: گرویدن به اسلام، پرداخت جزیه، ترک شهر موصل و یا مرگ. اما درست یک روز مانده به سر رسیدن این مهلت، جزیه از گزینه‌های داعش برداشته شد. فرمان دولت اسلامی عراق و شام برای مسیحیان خیلی خلاصه بود: «گرویدن به اسلام، ترک شهر یا مرگ.»

بنا به گزارش‌ها، هفته گذشته ۱۵ هزار خانواده از مسیحییان موصل از مرز مناطق تحت کنترل داعش عبور کردند و در اولین جمعه پس از این مهلت، داعش کلیسای شهر موصل را که ۱۸۰۰ سال قدمت داشت به آتش کشید.

حمله ماه گذشته داعش و تصرف ناگهانی موصل دنیا را متعجب کرد. با کنترل موصل بخش‌های عمده‌ای از شمال و غرب عراق به دست داعش افتاد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز جنگجویان داعش با ایجاد وحشت روانی و کاربرد خشونت شدید توانستند مردم این نواحی را مرعوب کنند. رویترز در گزارشی از شهرک العلم تکریت می‌نویسد پس از اینکه حمله به این شهر با ۱۳ روز مقاومت مسلحانه ساکنان آن روبرو شد، داعش اعضای سی خانواده را به گروگان گرفت و در پیامی کوتاه به مقامات و افراد شناخته شده شهرک نوشت «اگر شهرک را واگذار نکنید می‌دانید چه بلایی سر این افراد می‌آید.»

بنا به گزارش‌ها در چند هفته پس از تصرف شهرک العلم تکریت در استان صلاح‌الدین  شب‌ها فقط چند شبه نظامی مسلح در شهر گشت می‌زنند. داعش با ایجاد رعب و وحشت شهر را به راحتی دراختیار خود گرفته است.

کنترل موصل و مناطق شمالی و غربی عراق، موقیعت داعش را بشدت تقویت کرد. شمار نیروهای داعش که هدف آن تصرف بغداد است، از آن زمان تا به حال از چند هزار به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

+46
رأی دهید
-86

اميد بن - بن - آلمان
چرا نمیرن فلسطین را آزاد کنن هاهاها
جمعه 3 مرداد 1393 - 03:57
mountainman - استکهلم - سوئد
اینا که عشایر اهل سنت مظلوم بودن. چرا کلیسا اتیش میزنن؟
جمعه 3 مرداد 1393 - 04:37
hossein+87= - ایران - ایران
دقت کردین جز کشت و کشتار انسان و انسانیت ، این گروه های وحشی دستور تخریب آثار تمدن رو دارن؟ به نظرتون اسرائیل و سایر حامیان تروریست در این کار چه منافعی دارن؟ عاقلان فهمند..!
جمعه 3 مرداد 1393 - 05:27
castlehill - سیدنی - استرالیا
آمریکا و غرب بدون کمترین هزینه اهداف خودشونو در دنیا پیش میبرن از طرفی بدون هزینه به مردم کشورشون ماهیت مسلمون هارو نشون میدان ( که واقعا هم چنین ماهیتی دارن). ۲. سلاح هاش و تجهیزات جنگی به داعش میفروشن در غیر اینصورت فرانسه میخواد سلاح بخره یا برزیل یا اتریش یا.. ۳. ملت نادانِ خاور میانه همچنان در جنگ هستند تا نفت نتونه یه ساختار محکمی در این کشورها ایجاد کنه. خاک بر سر حاکمان ایران که از سر نادانی شون ایران هم طبقه کشورها عرب خاورمیانه قرار گرفته است.... بعد میگن همه اقوام و نژاد ها از نظر هوش با هم برابرند؟؟؟؟؟.
جمعه 3 مرداد 1393 - 05:04
بی خیال - کرمان - ایران
خوب دست پرورده اسرائیل و غرب اومده تا چهره مسلمونها رو بیشتر تخریب کنه و زمینه حضور اونها و بهره برداری اسرائیل رو جور کنه. پس چرا تعجب کنیم از این اقدامات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جمعه 3 مرداد 1393 - 06:07
davood63 - تهران - ایران
اینها روز به روز دارند زیاد میشند یکی‌ نیست این سرطان ‌ها رو ریشه کن کنه یکی‌ نیست بگه به کلیسا چکار دارید ،،خدا چقدر صبرش زیاد هست در مقابل این فجایع
جمعه 3 مرداد 1393 - 06:07
گذشته میرزا - ایران - ایران
اتفاقا کار بسیار خوبی کرده است حکومت اسلامی باید برقرار شود تا مردم دنیا بفهمند اسلام چه معجونی است و این جماعت مسلمان برای یک بار هم که شده طعم حکومت اسلامی به چشند برقرار باد حکومت اسلامی
جمعه 3 مرداد 1393 - 06:47
Dorssa - دورن - المان
بلای که عربهای ١٤٠٠ سال پیش سر ایران سرزمین ما اوردن و اسلام را به زور بخورد مردم دادند و با به غارت بردن زنها ( دختر یزدگرد سوم ) و تاراج کردن ما خود را به نوایی رساندن .....
جمعه 3 مرداد 1393 - 07:22
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مظلومیتِ مسیحیان ، پیروزیِ عیسی مسیح هست ! این سندِ جنایاتِ ترکانِ عثمانی در ۱۰۰ سالِ پیش است ! آنها نیز با تفکرِ اسلامی و نژادیِ خود ، دست به قتلِ عامِ مسیحیانِ آارمنی و آشوری زدند! با تشکر از سایت که بالاخره بد از ۴ روز این اخبار را پوشش داد ! برای صلح در جهان ، در نامِ عیسی مسیح که خداوندِ صلح هست دعا‌ٔ می‌کنیم ! برای عراق، غزّه و اوکراین !
جمعه 3 مرداد 1393 - 07:52
arian1 - ابادان - ايران
تنها مذهب شیعه نیست که ویرانی وقتل وغارت شیوه روحانیون ان است حالا باید ویرانی بقیه جاها را بدست سنی ها هم نظاره گر باشیم وقتی که اسلام در دست عده ایی قاتل ودزد و بی سواد افتاده باشد.
جمعه 3 مرداد 1393 - 09:43
homopersia - ملبورن - استرالیا
ای کسانی که خبرهای اینجا رو میخونین اگه مثبت بدین یعنی این خبر مهمههههه و اگه منفی بدین یعنی این خبر اهمیت نداره، آخه تا کی باید اینو تکرار کنیم
جمعه 3 مرداد 1393 - 10:17
dara20 - تهران - ايران
درست شبیه محمد عمل میکننند و با کشتار و جپاول ملل دیگر میخواهند اسلام را تحمیل کنند. اسلام بجز قتل و غارت و اعدام و آزار و اذیت بشر هیچ ارمغان دیگری برای بشریت ندارد.
جمعه 3 مرداد 1393 - 11:38
تیتو تیتو - تهران - ایران
هر کس خربزه میخورد پای ختنه اش هم مینشیند لول ای زنان و مردان موصل که انقلاب کردید لذت ببرید خود کرده را تدبیر نیست .
جمعه 3 مرداد 1393 - 11:52
Saaami - استکهلم - سوئد
خدا لعنطشون کنه، خدا نسل اسلامو ور بندازه که جز مرگ و جنگ و خونریزى چیزى از روز اول پیدایشش براى بشریت به ارمغان نیاورده...
جمعه 3 مرداد 1393 - 12:16
داماهی - بندرعباس - ایران
این وحشی ها دارندهمون کارهایی میکنندکه اسلام 1400سال پیش به خلافتی عمربامردم جهان وایران کردنداگرتاریخ بخونید شرایطآتهاهم مثل شرایط گروه تکفیری وتروریستی داعش بود.
جمعه 3 مرداد 1393 - 13:23
دژمن الله - روسیه - روسیه
حیف! کاش اطلاعات و عکس های دقیقی از این کلیسا وجود داشته باشه تا شاید بشه روزی بازسازی اش کرد! نابودی این کثافت ها برای نیروهای آمریکایی کاری نداره عین آب خوردنه اما نمی خوان کاری انجام بدن!
جمعه 3 مرداد 1393 - 14:39
zavareh - رودسر - ایران
mountainman - استکهلم - سوئد - با تایید نظرتان و در ادامه اینکه، البته نبایستی ناگفته بماند که این توصیف دهان پر کن در مورد داعش خونخوار، یعنی‌ پیکارگران مظلوم عشایر یکی‌ دیگر از کشفیات بزرگ سازمان مجاهدین به اصطلاح خلق می‌باشد.
جمعه 3 مرداد 1393 - 17:56
hamed0020 - قم - ایران
نمی دونم این اواخر این سلطنت طلب کجاست؟ فکر کنم رفته عراق داره جهاد می کنه ولی تو که اینهمه از حق ملت مظلوم اهل سنت حمایت می کردی و لاف می زدی که اسلام واقعی اسلامی واقعی الان کجایی ببینی که وحشی تر از شما سنی ها فقط خودتونید و بس!
شنبه 4 مرداد 1393 - 10:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.