'بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران'

روزنامه واشنگتن پست می‌گوید که "اطلاعات موثقی" دارد که جیسون رضائیان خبرنگار این نشریه در تهران به همراه همسرش، یگانه صالحی، بازداشت شده‌اند.

این روزنامه می‌گوید که این دو روز سه‌شنبه (۲۲ ژوییه) بازداشت شده‌اند. مشخص نیست که چه سازمان و یا افرادی آنها را بازداشت کرده‌اند.

به گفته این روزنامه دو تبعه آمریکایی دیگر که به عنوان عکاس-خبرنگار با آنها در ایران فعالیت داشته‌اند نیز در بازداشت هستند. نامی از این دو نفر برده نشده است

آقای رضائیان که ۳۸ سال سن دارد و از سال ۲۰۱۲ به عنوان خبرنگار این نشریه در تهران فعالیت می‌کرده، دارای تابعیت آمریکایی نیز هست. واشنگتن پست می‌گوید همسر او که تابعیت ایرانی دارد، خبرنگار روزنامه "نشنال" مستقر در امارات متحده عربی است.

در همین حال مری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است مقام‌های آمریکایی از بازداشت ۳ آمریکایی در ایران در طی هفته جاری آگاه هستند. او جزئیات بیشتری را ارایه نداده است.

روزنامه واشنگتن پست نوشته است که خانواده آقای رضائیان به آنها گفته‌اند در حال حاضر نمی‌خواهند در این‌باره اظهار نظر کنند.

همزمان این نشریه آمریکایی گفته است حمید بابایی، یکی از سخنگویان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در ایمیلی که به این روزنامه فرستاه گفته است که مقام‌های نمایندگی ایران در حال پیگری این موضوع هستند.

ایران و آمریکا به طور رسمی رابطه دیپلماتیک ندارند و تماسهای دو کشور از طریق کشورهای ثالث انجام می پذیرد.

+17
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.