یک اعدام در آریزونا به مشکل بر خورد؛ محکوم دو ساعت جان می‌داد

اعدام این‌جا در فلورانس در آریزونا انجام شد



اعدام یک محکوم در آریزونای آمریکا به مشکل بر خورد و جان‌دادن او دو ساعت طول کشید.

جوزف وود که به خاطر قتل دوست‌دخترسابقش و پدر او در ۲۵ سال پیش محکوم شده بود، قرار بود با تزریق مواد سمی اعدام شود.

وقتی یک ساعت از اعدام این مرد آمریکایی گذشته بود و او هم‌چنان داشت با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و در سلول اعدام "نفس‌نفس می‌زد و خرناس می‌کشید"، وکیلش رسما درخواست توقف اضطراری اعدام داده بود.

جنیس بروور، فرماندار آریزونا، دستور داده است درباره این اعدام بررسی کامل انجام شود و البته تاکید کرده است که محکوم به اعدام "به شیوه‌ای قانونی مرده است".

وکلای ژوزف وود می‌گویند اعدام او که طول کشیده، حق او را در این باره نقض کرده است که دور از بی‌رحمی و مجازات نامعمول اعدام شود.

اما خانم بروور، فرماندار آریزونا، گفته است: "شاهدان و پزشکان حاضر می‌گویند او رنج نکشیده است. آن‌چه گذشت، کاملا قابل‌مقایسه با رنج وحشیانه و شریرانه‌ای است که او به دو قربانی‌اش و همچنین یک عمر رنجی است که به خانواده آن دو تحمیل کرده است."



این مرد ۵۵ ساله بابت قتل دوست‌دختر سابقش و پدر او به اعدام محکوم شده بود



وکیل ژوزف وود می‌گوید اعدام این محکوم باید ده دقیقه طول می‌کشید ولی این مرد ۵۵ ساله، بیش از ۶۰۰ بار پیش از جان‌دادن نفس‌نفس‌می‌زد.

این‌طور که گزارش شده، نحوه اجرای اعدام برای اعضای خانواده قربانیان اهمیتی نداشته است.

یکی از آنان گفته است: "این مرد، جنایت وحشتناکی اجام داده ولی شما الآن به فکر این هستید که داروها چه ایرادی داشته است. چرا با گلوله کارش را تمام نکردند؟"

وکلای این اعدامی جان‌به‌جان‌شده قصد دارند ایالت آریزونا را وادار کنند نام تولیدکنندگان داروهای استفاده‌شده در این اعدام را اعلام کنند.

مقام‌های این ایالت آمریکا پیش‌تر با استناد به قانون اسناد محرمانه این ایالت که تولیدکنندگان دارو را در این باره مصون می‌کند، حاضر نشده بودند این جزئیات را ارائه کنند.

در ماه‌های گذشته موارد دیگری از اعدام‌های مشابه در اعدام به مشکل بر خورده بودند و همین به بحث‌های کنش‌گران مخالف اعدام دامن زده است.

در سال‌های اخیر، برخی از کارخانه‌های داروسازی از جمله اروپایی در اعتراضی به ادامه اجرای احکام اعدام در آمریکا، دیگر محصولاتی که می‌تواند در اعدام محکومان کاربرد داشته باشد، به ایالت‌هایی که هنوز اعدام می‌کنند نمی‌فروشند.

+43
رأی دهید
-6

shahab46 - هانوفر - المان
یارو عین آخوندها بوده، دل از دنیا نمی‌تونسته بکنه
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 10:06
Azadikhah - تكسل - هلند
اعدام در دنیا محکوم هست!
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 10:46
hossein+87= - ایران - ایران
بی پدر مادرای الدنگ. اینهمه آدم بیگناه رو تو دنیا بدبخت کردن و خونشون رو ریختن و عین خیالشون نیست، حالا ژست آدم خوبا رو میگیرن واسه یه قاتل! تف به ذات کثیفتون.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 11:40
biparva-jan - تهران - ایران
خب این صفحه رو باز کردم ببینم این بار چطور این موضوع رو به اخوندها ریط میدهید که کامنت shahab46 رو دیدم هاها
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 13:33
goosfand - نیویورک - آمریکا
چه دنیایی شده! طرف دو نفر رو کشته و معلوم نیست که چقدر طول کشید تا اون دو نفر جون بدند، اونوقت یه عده‌ از این شاکیند که این آدم جانی دو ساعت داشته با مرگ دست و پنجه نرم میکرده! مسخره‌تر از این منطق جز از روشنفکران بر نمیاد
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 15:59
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
حقش بود. دو نفر رو کشته باید با آرامش و بدون درد بمیره؟ پس خونواده اون بدبختا آدم نبودن؟.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 18:23
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
biparva-jan - تهران - ایران- تو چقدر حقیر هستی‌ که داری از موجود چندش آوری به اسم آخوند دفاع میکنی‌ و مشغول دستمال کشی‌ واسه آخوند هستی‌،،ها‌ها رو آب بخندی ,دستمال کش
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 19:24
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
هرکی‌ گفت این یارو عمامه بذاره شکل کدام آخوند میشه ؟
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 20:54
danial nabi - استكهلم - سوئد
آمریکای‌ها هر چه بیشتر بمیرند بنفع همه دنیاست. به قول معروف ۱ انگل کمتر...
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 21:53
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
shahab46 - هانوفر - المان. درود بر شما نه به خاطر اون کاسه لیسی که داره از آخوند جماعت یا بهتر بگیم دزد جماعت دفاع میکنه بلکه به خاطر اینکه دقیقا زدی وسط خال و واقعیت را گفتی؛ طوریکه که صدای یکی از دستمال کشان رژیم را درآوردی خخخخخخخخ داره زجه میزنه چرا این موضوع را به کثیف ترین موجود روی کره زمین ربط دادی ها ها ها ها ها.
جمعه 3 مرداد 1393 - 00:13
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
taghebostan - فرانکفورت - آلمان. رسماً جانی! ، البته سبیل هاش رو باید بزنه تا بیشتر شبیح اش بشه.
جمعه 3 مرداد 1393 - 00:16
biparva-jan - تهران - ایران
من دفاع نکردم. ولی حالم از این به هم میخوره که عادت کردید تمام شکست ها و ناکامی های زندگیتون رو بندازید گردن اخوند و خودتون رو تبرئه کنید.
جمعه 3 مرداد 1393 - 02:52
cobalt3 - کرج - ایران
چون همه چی در ید قدرت خداست و بی اذن اون برگی از درخت و موئی از کله تاس نمیافته . آخوند هم نماینده الله روی زمینه پس آخوند هم در هر خیر و شری دخیله یعنی خودش اینطور خواسته کبلائی.
جمعه 3 مرداد 1393 - 09:47
شاهین کردستان - سوێد - گوتنبرگ
taghebostan - فرانکفورت - آلمان. من فکر مکنم قیافە پدر ر احمد خاتمی یا جنتی میدهد
شنبه 4 مرداد 1393 - 00:29
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
biparva-jan - تهران - ایران. همانطور که اربابت خخخخ امنه ای چندین ساله تا اتفاقی میفته تو ایران میگه «مشکل ما آمریکاس!!!!!!(حتما بارها شنیدی)».// آخوند مایه بدبختی و عقب ماندگی تو ایرانه بالاخره مردم هم چشم دارن و هم درک و فهم و می بینند کشورهایی که زمانی عقب تر از ایران بودن کجا و ایران کجا، مگه نمیبینی تو تلوزیون دولتی ایران چندین ساله مردم را به صرفه جویی تو مصرف آب و برق و گاز و بنزین نان و ...... دعوت میکنند خب از این باید بفهمی که چقدر ایران عقب مانده و ضعیفه که همچین مشکلاتی داره! کووووو تا بخواد غوره بشه!. فکر کنم از اقوامت آخوند باشند که اینطوری دفاع میکنی! ناراحت نشو ما منظورمان در درجه اول آخوند سیاسیست که پدر این مملکت را درآورده بعد آخوندهای معمولی که در زمینه چهار لاخ موی دختر میشنن رو منبر و تا موتونن وِر مفت میزنند.
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 00:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.