دادستانی تهران: راه‌آهن فروخته نشده

بابک زنجانی

مهدی رستم پور

دادستانی تهران در اقدامی کم سابقه، نسبت به تیتر ورزشی در یک رسانه واکنش نشان داده و با ذکر نام و مخاطب قرار دادن‌‌ همان رسانه، بیانیه‌ای صادر کرده است.

دادستانی به مصاحبه خبرگزاری تسنیم با صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل باشگاه راه‌آهن و تیتر «راه آهن ملک زنجانی نبود که به مزایده گذاشته شود» اشاره کرده است. مدیرعامل راه‌آهن، تسریع در فروش باشگاه را ضرورتی برای شرکت در لیگ بر‌تر اعلام کرده بود.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه در زمینه فروش باشگاه راه‌آهن مذاکراتی صورت گرفته، یادآوری شده است: «دادستانی تهران با فروش باشگاه راه‌آهن به قیمت مذکور موافقت ننموده و لذا در حال حاضر مباحث مطرح شده در مورد این خبر منتفی است و خرید باشگاه پس از کار‌شناسی مجدد از طریق مزایده امکان‌پذیر خواهد بود.»

دادستانی در حالی به مطالب ورزشی رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهد که هنوز درباره تاریخ و نحوه محاکمه بابک زنجانی خبر دقیقی در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات وزیران گفته ۳۰۰۰ میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی شناسایی شده و قرار است در اختیار وزارت نفت قرار گیرد. او می‌گوید این مبلغ ممکن است در ادامه بررسی‌ها افزایش یابد.

دادستان کل کشور هم در نشست خبری گفت: «بابک زنجانی هیچ پولی در خارج از کشور ندارد. هیاتی به مالزی و کشورهای همسایه مراجعه کردند که مشخص شد هیچ پولی موجود نیست. به دولت پیشنهاد دادیم که اموال را جای پول بردارند. متهم نیز به صورت کتبی اعلام کرد تمام اموالش در داخل و خارج از کشور بابت طلب برداشته شود.»

طی روزهای اخیر چندین آگهی برای فروش اموال متعلق به بابک زنجانی در روزنامه‌های سراسری به چاپ رسیده. در این مزایده‌ها اموالی مانند ویلای پنج هزار متری در لواسان، آپارتمان ۴ میلیاردی در خیابان ولیعصر، مجتمع تجاری بیست و شش هزار متری در پارک‌وی به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان، مجتمع تجاری ۱۴۰ میلیارد تومانی در ونک، مجتمع مسکونی ۶۰ میلیارد تومانی در خیابان باهنر، سه هتل در جزیره کیش به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان و یک هتل در قشم به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان از جمله اموال بابک زنجانی است که به معرض فروش گذاشته شده است. باشگاه راه‌آهن هم به قیمت هشت میلیارد تومان به حمید استیلی فروخته شد.

در این بین، اظهارات مدیرعامل راه‌آهن متناقض است. فروردین امسال صادق رئیسی‌کیا با اعلام خبر موافقت بابک زنجانی با واگذاری باشگاه راه‌آهن سورینت، گفته بود: «پیرو موافقتی که دادستانی کل کشور برای واگذاری باشگاه اعلام کرده بود توانستیم موافقت بابک زنجانی مالک باشگاه را هم بگیریم.»

او درباره اینکه کجا و چگونه توانسته رضایت بابک زنجانی را جلب کند، توضیحی نداد. حالا با گذشت حدود چهار ماه، در اظهار نظری متفاوت به سایت تسنیم گفت: «باشگاه راه‌آهن ملک بابک زنجانی نیست که بخواهند سر وقت در مزایده بگذارند. اگر به موقع در لیگ شرکت نکنیم تیم از رقابت خارج می‌شود و ارزشش را از دست می‌دهد. بر اساس همین نگرش قرارداد واگذاری با آقای استیلی تنظیم و امضا شد و مراحل قانونی انتقال در حال طی شدن است.»

حمید استیلی است درباره خرید باشگاه راه‌آهن به ایسنا گفته بود: «چون این تیم در حال نابودی بود و حتی صحبت‌هایی مبنی بر سقوط به یک دسته پایین‌تر شد، نمی‌خواستیم بلایی که سر پاس آمد سر این تیم ۷۶ ساله پایتخت بیاید، بنابراین از دوستانم خواستم کمک کنند تا بتوانیم این تیم را بگیریم.»

 استیلی از دوستان مورد اشاره‌اش نام نبرده بود. رئیسی‌کیا هم درباره ابهامات دادستانی تهران پیرامون واگذاری باشگاه راه‌آهن گفته: «برای واگذاری سهام باشگاه، باید فرایند قانونی طی شود. این موضوعی است که بین مرجع قضایی و استیلی به عنوان خریدار مطرح خواهد شد.»

راه‌آهن تحت هدایت حمید استیلی به عنوان مدیر و مالک، در فصل جدید تغییر و تحول فراوانی داشته. این تیم بازیکنان زیادی از جمله غلامی، ایران‌نژاد، سبحانی، امیر عابدزاده، محمد آبشک، وحید طالب‌لو و شیث رضایی را به خدمت گرفته. متقابلاً بهادر عبدی، پیروز قربانی، ویکروم، علی حسینی و آقازمانی را از دست داده. آنها خواستار جذب علی کریمی هم بودند اما مرد سال ۲۰۰۴ فوتبال آسیا از فوتبال خداحافظی کرد.

راه‌آهن که سال گذشته در روزهای آخر موفق به ماندن در لیگ بر‌تر شد، امسال نیز دیر‌تر از سایر تیم‌ها تمرینات خود را آغاز کرد. تقابل حمید استیلی و عابدزاده به عنوان مربی با پرسپولیس و علی دایی یکی از خبرساز‌ترین بازی‌ها در فصل جدید خواهد بود اما آنها در هفته نخست، باید مقابل استقلال به میدان بروند.

+12
رأی دهید
-2

shahab46 - هانوفر - المان
این پفیوز مگه آدم به تله میده، از قبل نقشه کشیده بوده برای پول مردم بدبخت. پوهاش جای امنی‌ هست. میگه همه میچاپند چرا ما نچاپیم.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 10:16
karaji - گتنبرگ - سوئد
دم آخوند را ببین ، تو محراب مسجد میتونی‌ لواط کنی‌ !! حتی با خود آخونده !!!!
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 13:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.