دعوت رهبر ایران به مسلح‌کردن کرانه باختری برای مقابله با اسرائیل

رهبران ایران در سال‌های گذشته از حماس حمایت کرده‌اند و فتح را 'سازش‌کار' خوانده‌اند



آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواستار مقاومت مسلحانه فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل شده. او گفته است مناطق فلسطینی کرانه باختری رود اردن هم باید مانند غزه مسلح شوند و 'کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند، در این زمینه فعالیت کنند'.

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به آن‌چه در ۱۶ روز اخیر در غزه گذشته است، اسرائیل را یک "رژیم وحشی" خواند که تنها علاج این وضعیت، نابودی آن است.

حملات اسرائیل تاکنون ۶۴۹ کشته بر جای گذاشته است که اکثر آنان غیرنظامی بوده‌اند؛ از جمله ١٠٠ کودک و نوجوان فلسطینی.

در سوی دیگر هم ٢٩ سرباز اسرائیلی پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل و دو شهروند اسرائیلی غیرنظامی در حملات راکتی کشته شده‌اند.

آقای خامنه‌ای گفته است که رژیم حاکم در مناطق اسرائیلی و فلسطینی باید در همه‌پرسی انتخاب شود و این، "راه‌کار از بین رفتن رژیم صهیونیستی است".

در روزهای گذشته در ایران اعتراض به حمله اسرائیل به غزه محدود به مقام‌های حکومتی نبوده است و از جمله گروهی از کنش‌گران مدنی و سیاسی و همچنین شماری از زندانیان سیاسی به این حملات اعتراض کرده‌اند.



در روزهای گذشته و پس از بالاگرفتن خون‌ریزی‌ها در غزه، تصویر خالد مشعل از رهبران حماس در صدر صفحه توییتر آقای خامنه‌ای گذاشته شده است



رهبران ایران در سال‌های پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، همواره با به‌رسمیت‌شناخته‌شدن دولت اسرائیل مخالفت کرده‌اند.

رهبر ایران شام‌گاه سه‌شنبه اول مرداد / ۲۳ ژوئیه در حضور گروهی از دانشجویان گفت: "از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند. منطق دنیا هم این را می‌فهمد."

پیش از این محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، در آبان ۱۳۷۹ و در اجلاس سران کشورهای اسلامی در دوحه قطر، خواستار آن شده بود که برای تعیین نظام حاکم در این مناطق، در کل مناطق در اختیار اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی همه‌پرسی برگزار شود.

مناطق فلسطینی در کرانه باختری رود اردن در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس است که خواستار ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به صلح با اسرائیل است.

باریکه غزه در اختیار گروه حماس است که از دید آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای دیگر، یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

این گروه رقیب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (فتح) است که تشکیلات خودگردان را در کرانه باختری در دست دارد.

ایران در سال‌های گذشته از حماس حمایت کرده است.

در همین حال آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های گذشته بارها از سیاست سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان در پی‌گیری روند صلح با اسرائیل انتقاد کرده است و از جمله یاسر عرفات، رهبر پیشین این تشکیلات را "احمق" و "خائن" خوانده بود. بشنوید از سخنرانی ٨ آبان ١٣٧٧ در نمازجمعه تهران >

در ماه‌های گذشته حماس و فتح اعلام کردند که در پی ائتلاف و تشکیل دولت وحدت ملی هستند.

ساعاتی پس از آن دولت اسرائیل اعلام کرد که در اعتراض به این ائتلاف، مذاکرات مورد حمایت آمریکا برای رسیدن به صلح بین اسرائیل و فلسطینیان را متوقف می‌کند.


حمایت آمریکا از اسرائیل و تاثیر آن در سیاست ایران

آقای خامنه‌ای در سخنان خود از "حمایت وقیحانه آمریکا" از اسرائیل انتقاد کرده و گفته است این رفتار واشنگتن، باید در "شناخت و برخورد" ایرانی‌ها تاثیر بگذارد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و‌ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، به خاورمیانه سفر کرده‌اند و اکنون در اسرائیل به سر می‌برند تا برای برقراری آتش‌بس با مقام‌های اسرائیلی مذاکره کنند.



نصب این تابلوهای 'ضدآمریکایی' انتقاد مذاکره‌کنندگان ارشد ایرانی را برانگیخت



رهبر ایران با اشاره به منتقدان شعارهای ضد آمریکایی و ضد غربی که آنها را "تعصب‌آمیز و بدون منطق فکری" می‌دانند، از حمایت آمریکا از اسرائیل نتیجه گرفته است که نگاه ضد امریکایی و ضدغربی در ایران، "یک نگاه عقلانی و متکی بر تجربه و محاسبه صحیح" است.

در ماه‌های گذشته با از سر گیری مذاکرات اتمی ایران و کشورهای ۱+۵ و کاهش لحن خصمانه در میان دولت‌مردان ایرانی نسبت به آمریکا، برخی از چهره‌ها و گروه‌های تندرو در ایران از دولت به خاطر "سازش‌کاری" با آمریکا انتقاد کرده‌اند.

از جمله در اوج مذاکراتی که نهایتا در آذرماه سال گذشته به توافق اولیه در ژنو منجر شد، تابلوهایی در تهران "با عنوان "صداقت آمریکایی" نصب شد که انتقاد مقام‌های دولتی و از جمله انتقاد صریح عباس عراقچی، رئیس هیات مذاکره‌کننده ایرانی را برانگیخت.

این تابلوها کمی بعد جمع شد اما تندروها در تهران در این باره از دولت انتقاد کردند.

آقای خامنه‌ای در ماه‌های گذشته همواره به طور علنی از دولت ایران و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حمایت کرده و در عین حال درباره "هدف دشمن برای ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان" هشدار داده است.

+41
رأی دهید
-84

مژگان سازگار - لندن - انگلیس
حکومت و نظام اسرائیل هم دست کمی از نظام و حکومت کثیف آخوندی نداره فقط به واسطه آمریکا و چند کشور اروپای بال پر گرفته واعلا سرانش منفورترین و جنایتکارترین ادم های روی زمین هستند و هیچ وقت دوست نداشتن پیشرفت و توسعه و ارتباطات جهانی ایران با دنیا غرب و شرق!!!. الان نیاید اینجا دوباره یک جنگ روانی کامنتی شروع کنید، بگید همسر من بی اف من پارتنر من برادر من پدر مادر من نشنالیتی اسرائیلی داره یا جویش @@@من سران حکومت و نظام اسرائیل رو گفتم نه ملت شریف اسراییل و جویش رو خوب توجه کن ...
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 01:51
Imod.barbekan - منامه - بحرین
کسی نیست از آقای خامنه‌ای تریاکی بپرسد چرا روزی که ده‌ها جوان ایرانی به دست عوامل خونخوار تو به خاک و خون کشیده شدند اشک بر دیدگانت جاری نشد
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 02:46
Imod.barbekan - منامه - بحرین
آدمکش‌های حاکم بر ایران از مسأله اختلافات اسرائیل و فلسطین به سود خود بهره‌برداری سیاسی می‌کنند و کوچک‌ترین علاقه‌ای به گسترش تفاهم و صلح در منطقه ندارند،اشک تمساح آقای خامنه‌ای برای مردم فلسطین جز بدنامی و آبروریزی بیشتر برای این نظام چیزی عاید نمی‌کند. زمانی که حقایق در اختیار ناظران بین‌المللی قرار گیرد و دامنۀ نفوذ جمهوری اسلامی در حماس و حزب‌الله بیشتر و بیشتر آشکار شود همه خواهند دانست که مانع و مشکل اساسی صلح خاورمیانه در کجا یافت می‌شود؛ تا زمانی که در ایران نظام جمهوری اسلامی حکم‌فرماست نه در فلسطین، نه در عراق و نه در افغانستان امکان ایجاد صلح و بهبود زندگی مردم وجود نخواهد داشت.جمهوری اسلامی نمی‌تواند در منطقه‌ای که آرامش برقرار است تداوم یابد. ایجاد شرایط غیرعادی در منطقه به ویژه در میان کشورهای همسایه یگانه روش حکومتی است که این جماعت در آن تخصص دارند و اگر روزی نتوانند در گسترش فضای متشنج و خشونت‌بار موفق شدند شیشه عمرشان به سنگ خواهد خورد. بقای آنها به تداوم خشونت و هرج و مرج در ایران و منطقه وابسته است
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 02:51
mountainman - استکهلم - سوئد
غزه رو که به فنا دادین حالا کرانه باختری مونده
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 03:19
خلیج همیشه فارس - ایران - ایران
این خامنه ایی پست فطرت فقط در فکر کشتن جوانان ایران است نه نابودی اسراییل.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 07:25
xavii - لندن - بریتانیا
بسیار نظر عالى، دو تا کروه تروریستى دارن از بین میرن ، هم حماس هم اسرائیل خیلى عالیه
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 07:46
greentree - تهران - ایران
ببینید کی‌ داره حرف از رفراندوم میزنه، ضحاک ماردوش با ثروت ۹۵ میلیاردی مردم ایران
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 09:41
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
آقا به من چه؟؟؟ آقا بتو چه؟؟؟.آخه ما چقدر باید برای این فلسطین لعنتی تقاص بدیم؟ گور پدر هر چی‌ فلسطینی هم کرده، لعنت بر هرچی‌ اسرائیلی، لعنت بر هر چی‌ عرب و مسلمان و یهودی و مسیحی‌. هیچ کس به فکر ملت ایران نیست. ملت آب نداره، ملت غذا نداره ملت دارو نداره. آخ بی‌ انصافها شما‌ها مسئول این ملت هستید یا دشمن این ملت. ای که بر پدر و مادرتان لعنت که باعث بوجود آمدن شما لعنتی‌ها شدند. به جای رسیدن به دردسرهای ملت دنبال راه انداختن یک مشت فضول به اسم موتور سوار هایی نهی منکر هستند. یا گیر دادن به شلوار خانمها. شما‌ها ب این کثافت کاری‌ها دیگه آبرو برای ایران نگذشتید.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 07:55
سيروس كمال - دبى - امارات
چرا خودت و بچه هات و فک و فامیلت پیشقدم نمیشین ؟ لجنهای بی شرف .
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 09:35
berahneh - پاریس - فرانسه
اگه فلسطینی‌ها نخوان، تو الدنگ شپشو واسشون تصمیم بگیری کی‌ رو باید ببینن ؟؟؟؟ اول برو ببین کسی‌ خود تو رو به رسمیت میشناسه !!! بعد بیا جفتک بنداز ،الاغ خامنه‌ای
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 10:23
Azadikhah - تكسل - هلند
عراق،سوریه ،حزب الله و حماس رو مسلح کردید داریم میبینیم چه جنایتهأی رو انجام می‌دهید.کرانه باختری رود اردن پیش کش!جمهوری اسلامی به خاطر دادن موشک به حماس و تشویق به تندروی حماس در ریخته شدن خون مردم غزه شریک است.حماس جان هموطنانش رو به خطر میندازه و در یک محیط کاملا شهری اقدام به ماجرا جویی نظامی میکنه. حماس اگر بیشتر از اسرائیل در خون فلسطینیها مقصر نباشه کمتر هم نیست. چرا از این ماجرا جویی ها در بخش دولت خودگردان فلسطین نمی بینیم؟
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 11:01
dara20 - تهران - ايران
مرتیکه الدنگ به تو چه که در امور دیگر کشور‌ها دخالت می‌کنی و ایران را با پرتگاه نابودی میکشانی. تو کی‌ میخواهی بمیری تا ملتی از دست تو راحت شوند؟ آخوندک بی‌ شرف تو از ایران یک ویرانه و کشویر منفر ساختی که نام ایران و ایرانی را همه جام با نفرت یاد میکنند. ننگ بر تو و دین و آن‌ خدای مجنون و ادمکشت.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 11:45
خلیج همیشه فارس - ایران - ایران
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین ... 100 درصد با شما موافق هستم. درود بر شما
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 11:57
باور عمیق - قم - ایران
سخنان بسیار سنجیده و صحیحی بود . انشالله نابودی اسراییل یقینا میسره . همین غده سرطانی در جنگ با تمام اعراب عادت به پیروزی کم تر از یک هفته ای داشت . اما با تدبیر حکیمانه مقامات ایران هم اکنون در اطراف مرزهای خودش ، در صورت ایجاد درگیری باید خدا خدا کنه که از درگیری بالاخره خلاص بشه . اسراییل وحشی رو باید در مرزهای خودش محصور کرد . درود بر جمهوری اسلامی ایران
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 13:07
fafa316 - تهران - ایران
راحت طلبانی که چسبیده اند به تشک نرم معلوم است با آیت الله خامنه ای مخالف باشند و نق بزنند و دلیل و استدلال بیاورند وگرنه مقاومت در برابر خونخواران زن و بچه و حتی نوزاد شیرخوار را بر خود واجب می دانستند
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 13:18
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
خدا لعنتت کنه ضحاک!هم ملت ایران رو خون به دل کردی هم بدبخت فلسطینی ها رو به کشتن میدی فقط برای اینکه رو قدرت بمونید.امیدوارم پسرانت به فجیع ترین شکل ممکن سلاخی بشن و کل خانوادت و نسلت از بین بره که امسال تو نمیذاره بشر زندگیش رو بکنه!تو خود شیطان مجسمی!‍ عاقبت دیکتاتورها در انتظار توست.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 14:45
janahi - دبی - امارات عربی
همیشه دعوت به جنگ و خونریزی ؟؟ چرا ؟؟
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 17:37
cobalt3 - کرج - ایران
این نقشه بلاد اسلام رو خوب نگاه کنید هر جا آرومه یه سیخی بزنید و آتیشی بر پا کنید اسلام بدون جنگ و آشوب اسلام آمریکائیه ..ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ./موجیم که گند زدن به دنیا هدف ماست...کبلائی
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 23:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.