وزیر دادگستری: جدا کردن محل کار زنان و مردان بهره‌وری را بالا می‌برد

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی، جدا کردن محل کار زنان و مردان را «همخوان با ارزش‌ها» در ایران خواند و گفت که جداسازی جنسیتی بهره‌وری کارمندان و کارگران را بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای پورمحمدی روز اول مردادماه گفت: «جدا کردن محل کار خانم‌ها با ارزش‌ها همخوان است و بهره‌وری را بالا می‌برد.»

در هفته‌های گذشته موضوع جدا کردن محل کار زنان از مردان در شهرداری تهران واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

نزدیک به ۲۰۰ نماینده در مجلس ایران امروز در بیانیه‌ای از این اقدام شهرداری تهران حمایت کردند.

وب‌سایت خبری جام جم پیشتر خبر داده بود که امضاهای این بیانیه توسط روح‌الله حسینیان، از نمایندگان تندرو و عضو جبهه پایداری، جمع‌آوری شده است.

شهرداری تهران به مدیریت محمدباقر قالیباف روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه گذشته در صورت‌جلسه‌ای از مدیران خود خواست تا «حتی‌المقدور» محل استقرار زنان و مردان جدا از یکدیگر طراحی شود.

بر اساس این صورت‌جلسه همچنین دستور این است که تمامی مدیران ارشد و میانی در شهرداری تهران تنها از کارمندان مرد در دفتر خود استفاده کنند.

آقای قالیباف، شهردار تهران،‌ روز جمعه، ۲۷ تیرماه، ضمن دفاع از طرح جداسازی زنان و مردان در شهرداری گفت بود که نباید اجازه داد زنان بیشتر از «محرمان» خود با «نامحرمان» معاشرت داشته باشند.

در همین حال ‌روزنامه اعتماد در شماره ۲۵ خردادماه خود از «یک تصمیم جنسیتی دیگر در شهرداری تهران» خبر داده و از قول معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نوشت که «دختران و پسران با فاصله بر نیکمت پارک‌ها بنشینند».

در همین زمینه عبدالحسین مختاباد، عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با «اظهار تعجب از بیان چنین مسئله‌‌ای از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران» به روزنامه اعتماد گفته بود: «واقعا جای بسی تاسف و تعجب دارد. نمی‌دانم به تازگی این سخنان تفکیک جنسیتی چرا تا این حد در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.»

در مقابل برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله علی صابری و معصومه آباد از طرح جداسازی زنان و مردان در شهرداری تهران حمایت کرده‌اند.

پیش از این نیز در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، اقداماتی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها انجام شده بود.

رضا فرجی دانا، وزیر علوم در دولت حسن روحانی، در جلسه رای اعتماد خود گفته بود که «در سند دانشگاه اسلامی لفظی به نام تفکیک جنسیتی وجود ندارد».

+5
رأی دهید
-26

azadeh11 - آمستردام - هلند
دروغ که حناق نیست..
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 20:09
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
تمام حرفهای این شارلاتان ها دیمی و شکمی (و البته بیشتر زیر شکمی) است. حالا اگر بیای بگی آخوندک آماری هم داری که اثبات بکنه اینو، میگه تو صدر اسلام اینجوری بوده چون زنهای پیغمبر خونه بودن و پیغمبر خیلی بهره وری اش بیشتر بوده.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 22:25
arian1 - ابادان - ايران
واقعا چه چیزی در نظام خونخوار اسلامی به بهره وری رسیده است که حالا موجود جنایتکار وقاتل جوانان ایران درتابستان سال ۶۷ پورمحمدی بگوید که جدایی زنان و مردان باعث بهره وری می شود. مگراو بجز تجربه کشتن وشکنجه در امور زنان هم تخصصی دارند. لعنت بر مذهب این شیاطین لعنت بر خمینی ولعنت بر نظام اسلامی.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 23:17
امیر فلاح - یزد - ایران
یک مشت احمق بی شعور و خونخوار به جای این که به فکر بدبختی ملت باشن توی این موقعیتی که مردم هزاران فشار اقتصادی رو دارن تحمل میکنن.. تازه حالا میخوان تفکیک جنسیتی بدن.. یعنی عملا زن و مرد میانسال رو مثل یه حیوونی که نمیتونه خودش رو از لحاظ جنسی کنترل کنه میپندارن.. وای بر شما وای
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 01:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.