"نهاد ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را پیروز انتخابات ۸۸ معرفی کرد"

معاون سابق خبر «ایرنا» پس از پنج سال فاش کرد: نهاد ریاست جمهوری در جریان رای‌گیری٬ احمدی‌نژاد را پیروز انتخابات سال ۸۸ معرفی کرده بود

دیگربان - روح‌الله جمعه‌ای٬ معاون سابق خبر «ایرنا» با گذشت پنج سال از انتخابات سال ۱۳۸۸ از تلاش‌های «غیرقانونی» نهاد ریاست جمهوری و تیم احمدی‌نژاد برای اعلام پیروزی وی پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات پرده برداشت.

آقای جامعه‌ای روز دوشنبه (۳۰ تیر) در صفحه «فیس‌بوک» خود از فشار‌های «سنگین» در روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ بر مدیران ایرنا مبنی بر اعلام پیروزی «قاطع» احمدی‌نژاد در انتخابات خبر داده است.

وی نوشته در این روز از سوی دولت خبری مبنی بر پیروزی ۹۰ درصدی احمدی‌نژاد در شهر‌ها و روستا‌ها برای ایرنا فرستاده شده بود که در ‌‌نهایت این خبر در «خروجی محرمانه» این خبرگزاری قرار گرفت.

جمعه‌ای افزوده ساعاتی بعد٬ خبری از سوی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی بالای ۶۰ درصدی احمدی‌نژاد برای ایرنا فرستاده شد که وی با انتشار این خبر نیز مخالفت کرده بود.

خبرنگار سابق امور پارلمانی صدا و سیما ادامه داده این خبر در ‌‌نهایت با «دستور غیرقانونی» از سوی ایرنا منتشر شد و در آن زمان «دریافتم دست‌هایی درصدد تحریک و برهم زدن فضای آرام انتخاباتی» است.

جمعه‌ای اضافه کرده «خبر {پیروزی احمدی‌نژاد} در شرایطی که در بسیاری از نقاط شهر تهران مراکز رای گیری در حال اخذ رای از مردم بودند٬ منتشر شد.»

این خبرنگار محافظه‌کار در بخش دیگری از پست «فیس‌بوکی» خود از وجود برخی «جلسات فوق محرمانه» و «محفلی» در دولت احمدی‌نژاد چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ سخن به میان آورده است.

جمعه‌ای اضافه کرده که درباره وجود مرکزی در دولت احمدی‌نژاد برای «برخی اطلاعیه‌ها و فیلم‌های افراطی علیه مسئولین و مقامات کشور نکات ناگفته‌ای» دارد که افشای آن‌ها خوشایند احمدی‌نژاد نخواهد بود.

روح‌الله جمعه‌ای یکی از خبرنگاران محافظه‌کار شناخته شده‌ای است که در کارنامه خود عضویت در هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان را نیز دارد.

+35
رأی دهید
-4

paksan - آمریکا - آمریکا
تقلب سال 88 دیگه هیچ جای شک نداره.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 18:13
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
الان یادت اومده بگی ؟!!! پنج ساله مردم دارند تاوان میدن که ا سوال براشون پیش اومد که چرا ساعت ١٢ شب ، رای گیری تموم شد دار و دسته آقایون ساعت سه بعد از نصف شب ، تو خیابونها جشن پیروزی گرفتن . افشاگریهای افشانشدنی شما لالمونی گرفته ها ما رو پیر کرد.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 18:19
تیتو تیتو - تهران - ایران
خبرت بیاته . عذاب وجدانتم دیگه به درد کسی نمیخوره .
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 18:44
بت شکن - مونترال - کانادا
فکر نمی‌کنید حالا زود بود و خیلی عجله کردید؟ میگذاشتید شاید بعد از ۳ سال دیگر دولت بهار برگشت و زندگیتان را بهار کند و بعد از ۱۱ سال دیگر همه را سر جمع و یک قلم افشاه میکردید مسلمان مبارز!!؟؟
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 21:41
AMMOJAVAD - دوبلین - ایرلند
فقط سکوت می‌کنم در مقابل این کارت.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 05:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.