ظریف: نیاز است آمریکا از طریق مذاکرات با واقعیات ایران آشنا شود

جان کری و محمدجواد ظریف هفته گذشته در وین با هم مذاکره کردند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است که دور هفتم مذاکرات جامع اتمی با گروه ۱+۵ در اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) برگزار خواهد شد.

با انقضای مهلت اجرای توافق مقدماتی ایران و گروه ١+٥ در ماه جاری بدون دستیابی به توافقنامه نهایی، قرار شد این دوره تا ٢٤ نوامبر (سوم آذر) تمدید شود.

آقای ظریف شب گذشته در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران گفت که هنوز مکان مذاکرات مشخص نشده است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم امروز از احتمال برگزاری نشست‌های کارشناسی پیش از آغاز دور بعدی مذاکرات خبر داده است.

مذاکره کنندگان اتمی ایران در دولت حسن روحانی، پیشتر اعلام کرده بودند که یکی از شهرهای میزبان نهادهای سازمان ملل متحد، از این پس محل مذاکرات اتمی خواهد بود.
'ما در آمریکا حضور داریم ولی آنها حضوری ندارند'

دور ششم گفت و گوهای جامع با هدف حل و فصل نهایی پرونده اتمی ایران همچون پنج دور پیش از آن به میزبانی وین برگزار شد و در دور آخر این گفت و گوها، آقای ظریف با جان کری همتای آمریکایی اش به طور دوجانبه مذاکره کرد.

آقای ظریف درباره تعدد نشست ها با وزیر خارجه آمریکا گفته "با طرف‌های اروپایی و به خصوص چین و روسیه روزانه تماس داشتیم، ولی واقعیت امر این است که بیشترین فشارها و تحریم‌ها را آمریکا علیه ایران اعمال کرده است و نیاز است آمریکایی‌ها بیشتر درگیر باشند."

آقای ظریف گفته "به دلیل فاصله‌ و اختلاف نظری که وجود داشته و میزان اقدامی که آمریکایی‌ها باید انجام دهند، مذاکرات بیشتر با آمریکایی‌ها بود. آقای کری سه روز در وین ماند و چندین دور مذاکره فشرده دوجانبه، با حضور خانم اشتون و هیا‌ت‌ها صورت گرفت."

وزیر امور خارجه ایران گفته "دولت آمریکا نسبت به ایران کاملا بیگانه است. آنها ایران را از دریچه دروغ‌هایی که به آنها منتقل شده و یا دروغ‌هایی که خودشان ساخته‌اند می‌بییند... سایرین در ایران حضور دارند و آمریکایی‌ها ندارند. ما اتفاقا شناخت بیشتری از آمریکایی‌ها داریم چون ما نمایندگی در سازمان ملل داریم و در آمریکا حضور داریم، ولی آنها حضوری در ایران ندارند، نیاز است از طریق مذاکرات با واقعیات ایران آشنا شوند."

ایران و آمریکا بیش از سه دهه است که روابط سیاسی با هم ندارند. از زمان روی کار آمدن حسن روحانی سیاستمدار میانه رو ایرانی، این کشور با حمایت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، مذاکرات بی سابقه مستقیمی با آمریکا آغاز کرده که مقام های ایرانی می گوید صرفا درباره برنامه اتمی این کشور است.

+24
رأی دهید
-13

shamilla - مونترال - کانادا
دقیقا مشکل ایران هم مثل فلسطین میمونه تا یک مشت افراطی و عقب افتاده هستند که نمیزارند که ایران صلح جهانی را بر قرار کنه و دروازه پیشرفت و ترقی جلو ایران باز نشه همین یک مشت نفهم هستند که پول مفت میخوردن می گردند . تعطیلات و تحصیل توله هاشون تو امریکا هست و کشورهای اروپائی و گردش و تفریح اشان هم فرنگ . اما از صبح تا شب تخم مرگ بر امریکا سر میدن تا میخواهد ایران مذاکرده ای کنه فوری کار شکنی میکنند. دقیقا همان هائی که حماس را حمایت میکنند و جنایت هاش را اسلامگرا های تند رو و نفهم . تا هستند هم رابطه ای بین ایران و امریکا بر قرار نخواهد شد . این ظریف هم بی خودی خودش را خسته میکنه
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 14:01
توفیق - سیاتل - آمریکا
یکی‌ میشه از این آقای ظریف بپرسه تقصیر کیه که امریکاییها در ایران حضور ندارن؟ کدوم کشور، با نقض قوانین بین المللی، سفارت اون کشور دیگه رو گرفت و کارکنان سفارت رو بیشتر از یک سال به عنوان گروگان نگاه داشت؟
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 16:50
perser68 - آلمان - آلمان
ظریف: نیاز است آمریکا از طریق مذاکرات با واقعیات ایران آشنا شود !!!. واقعیته جمهوریه لجن آخوندی چیه؟
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 19:22
perser68 - آلمان - آلمان
Stamina - مونترال - کانادا. دوسته گرامی شکسته نفسی میکنی! این آقای ظریف این چند مدت ببینید چقدر بابت زحمتی که میکشه وزن کم کرده ! اون لبخند های ملیح میدونید چقدر انرژی میبره ؟ مدام اجبار به خوردن نهارو شام و رفتنه به هتلهای چند ستاره روحیه ظریفه آقای ظریفو اذیت کرده ! این چه صحبتیه آخه شما میکنی دوسته عزیز؟!؟!
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 21:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.