ناوی پیلای: اقدامات اسرائیل در غزه را می‌توان جنایت جنگی دانست

اغلب قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامی هستند


ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در عین محکوم کردن حملات راکتی حماس گفته است که حملات اسرائیل به نوار غزه را می‌توان "جنایت جنگی" تعبیر کرد.

خانم پیلای در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته است تخریب خانه‌ها و کشتن فلسطینیان این نگرانی جدی را به وجود می‌آورد که اسرائیل از زور بیش از حدی علیه فلسطینیان استفاده می‌کند.

او گفته است: "بی‌توجهی به قاعد بشردوستانه بین‌المللی و حق حیات به شکل بهت‌آوری واضح است. این احتمال قویا وجود دارد که قوانین بین‌المللی به ترتیبی نقض شده باشد که بتوان آن را جنایت جنگی دانست."

مقام‌های اسرائیلی به تاکید اتهامات این چنینی را رد می‌کنند. از جمله سفیر اسرائیل در واشنگتن، دیروز گفت که نیروهای مسلح این کشور باید به خاطر خویشتنداری غیرقابل تصورشان جایزه صلح نوبل بگیرند.

مطابق آمار رسمی حملات اسرائیل به نوار غزه در حدود دو هفته اخیر ۶۴۹ کشته بر جای گذاشته است که اکثر آنها غیرنظامی هستند. بیش از ١٠٠ کودک فلسطینی نیز در میان قربانیان است.

در مقابل، شبه نظامیان حماس ٢٩ سرباز اسرائیلی را پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل کشته‌اند. همچنین دو شهروند اسرائیلی غیرنظامی در حملات راکتی کشته شده‌اند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت این حق کودکان و دیگر شهروندان اسرائیلی است که بدون ترس مدام از حملات راکتی زندگی کنند.



حماس می‌گوید یک سرباز اسرائیل را به اسارت گرفته است



بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، برای میانجی‌گری و برقراری آتش‌بس به خاورمیانه سفر کرده است.

آقای بان در نشست مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از این کشور خواست "حداکثر خویشتنداری" را نشان دهد و افزود که "اقدام نظامی امنیت اسرائیل را در درازمدت افزایش نخواهد داد."

او همچنین از طرف فلسطینی خواست سیاست "عدم خشونت، شناسایی اسرائیل و احترام به موافقتنامه های پیشین" را دنبال کند.

اسرائیل می‌گوید حملاتش را برای از میان بردن توان حمله راکتی حماس و نابود کردن شبکه تونل‌های مورد استفاده آن ادامه خواهد داد. در مقابل حماس می‌گوید لغو محاصره غزه از شرایط پذیرش آتش‌بس است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان هم از این موضع حماس حمایت کرده است.


لغو پروازها

دیروز، سه‌شنبه، پروازهای چند شرکت هواپیمایی بین‌المللی به مقصد تل‌آویو، پایتخت اسرائیل لغو شد.

نخست اتحادیه هواپیمایی فدرال آمریکا از خطوط هواپیمایی آمریکا خواست پروازهای خود را لغو کنند و پس از آن چند کمپانی اروپایی نیز به اقدام مشابهی دست زدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از جان کری، وزیر خارجه آمریکا، درخواست کرد که به از سرگیری پروازها به تل‌آویو کمک کند، اما یکی از سخنگویان دولت آمریکا گفت کاخ سفید در فعالیت‌های اتحادیه هواپیمایی فدرال دخالت نخواهد کرد.



هزاران فلسطینی در دو هفته اخیر آواره شده‌اند

 

+39
رأی دهید
-13

hossein+87= - ایران - ایران
خودتون رو خر نکنید. مسلم هستش که اینها جنایات جنگیه و اسرائیل جنایتکار و خونخوار! ولی چرا همه لال شدن معلوم نیست.البته چیز جدیدی نیست. عراق به ایران حمله کرد، همه تجهیزش کردن. به ایران بمب شیمیایی زد کسی دم نزد. هواپیمای مسافربریه ایران رو مفت و مسلم زدنش هیچکی به امریکا حتی یه تو نگفت! ولی خدا نکنه یه قاچاقچی تو ایران اعدام شه. خدا نکنه یه خرابکار رو نگیرن.همه میشن احمد شهید و ایران میشه مهد تروریست!! بابا مگه کورید که دور و بر ایارن رو درگیر جنگ و تروریست ها کردن ولی امنیت داخلی برقراره؟ این ارزشمند نیست؟ والله قبول دارم که ظلم های زیادی به این مردم از طرف حکومت شده. بخدا بوده و هست و خواهد بود ولی اینا توجیه کننده زیاده خواهی ها و زورگویی های غربی ها و اسرائیلی نیست.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:23
bineshaan - لندن - انگلیس
قسمت اول: جمهوری اسلامی پشت پرده کشتن ۳ اسر ائیلی و متعاقبا حمله و کشته شدن صد ها کودک فلسطینی است. این رژیم دلیل های کافی برای شروع این جنگ توسط اسرائیل داره. اسرائیل تو مذاکرات اتمی به فرانسه و آمریکا فشار زیادی وارد میکرد که بیشترین امتیاز رو بگیرن و محکمترین گارانتی رو بگیرن که رژیم جمهوری اسلامی بیشر نتونه دنبال بمب اتم بره. با این جنگ حالا حالا سر اسرائیل گرم میشه وهشداری به اسرائیل که اگه مانع دستیابی متعادل به توافق اتمی بشه به راحتی پرداخت ۲۰-۱۰ هزار دلار پول ناچیز میتونه چنین جنگی رو شروع کنه صدها میلیون دلار به اقتصاد اسرائیل ضربه بزنه٬ ده ها نفر از سربازهاش کشته بشن و موقعیت جهانی اسرائیل رو خراب کنه. کشته شدن ۲۰۰ تا کودک فلسطینی هم به اندازه یه پشه برای آخوندها اهمیت نداره.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:36
bineshaan - لندن - انگلیس
قسمت دوم: آخوند ها با این جنگ حماس رو هر چه بیشتر و بیشتر از لحاظ مالی و نظلامی و اطلاعاتی به خود نزدیک میکنند و تحت فرمان و سیطره درمیارن٬ چون حماس کم کم داشت جاش رو از لحاظ متحد با جمهوری اسلامی بخاطر مسایل سوریه از دست میداد. حماس حتی با وجود جنگ افروزیش میدونست که کشتن ۳ اسرائیلی چنین جنگی رو بوجود میاره و بعیده که دست به کشتن اون ۳ اسرائیلی زده باشه. حتی احتمالا روحش هم از چنین ماجرایی که براش درست کردن خبری نداشته باشه.بی وجدان تر از این رژیم فاسد جمهوری اسلامی تو دنیا رژیمی وجود نداره. این تنها ۲-۱ قانع کننده از ۶-۵ دلیلی هست که رژیم جمهوری اسلامی این جنگ رو شروع کرده و به غیر از ۲-۱ تا از آدمکشهاش که این کار رو انجام دادن حتی حماس هم از واقعیت خبر نداره.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:37
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف - آلمان
دو کلام بود از مادر عروس برای خالی‌ نبودن عریضه و ابراز وجود.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 14:43
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
bineshaan - لندن - انگلیس. دقیقا!!! پس حساب بیاد دستش و بیشتر از حد و قواره خودش تو کار بزرگترها فضولی نکنه.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 15:43
hamed-irooni - سیستان - ایران
(نیروهای مسلح این کشور باید به خاطر خویشتنداری غیرقابل تصورشان جایزه صلح نوبل بگیرند.) در این حد!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 16:15
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف - آلمان
دایی جان ناپلئون بی‌نشان.با این قوه قوی تجزیه و تحلیلت شب میری بیرونMI5 ندزدت!
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 14:49
آرمان شهر من - استهبان - ایران
اسراییل فاشیست را به تمامی معنا کرده است.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 16:59
bineshaan - لندن - انگلیس
هر کس به کار خودش. یکی تو اینترنت دنبال سایت های سکس با حیوانات و اون یکی دیگه هم که حرف منطقی میشنوه اینطوری پاسخ میده. ما هم مواظیبم که ندزدنمون.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 17:00
kurd_irani - کرمانشاه - ایران
الان دیگه فکر کنم همه مردم ایران قدر انرژی هسته ای رو دونسته باشن، این لاشخورا رو اگه با انرژی هسته ای نمیترسوندیم الان ایرانم پاتوق جنایات جنگیشون بود
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 17:53
rashin 83 - تورنتو - کانادا
وحشیگری و خشونت در ذات این قوم هست . شرم آور و غیر قابل بخشش.نمیدونم حماس داره چه...... می‌خوره .این وسط فقط مردم فلسطین دارن قربانی میشن.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 18:02
Afshin London - لندن - انگلستان
hossein+87= - ایران - ایران- این پند را باید به خودت گفت: خودتون رو خر نکنید. خودت داری میگی که همه کشورهای دوروبر ایران گرفتار تروریستاهستند و ایران ساکته. این نشون میده که خودتون دارین تروریستارو تامین میکنین که کاری بکار حکومت شما نداشته باشند
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 17:24
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
مغلطه گر بی‌ نشان.جنابعالی فرمودید سکس با حیوانات در غرب وجود نداره‌ناچار شدم آدرس بهت بدم.چیزهای زیاد دیگه هم وجود داره.همین نزدیکی‌ ما کلن مرکز همجنس باز هاست و ۷۰ کیلومتری ما شهر فنلو هلند کافی‌ شاپ‌های حشیش فروشیش.من نمیدونم شما مقیم کجایی‌ اما خدمتت عرض کنم این چیزها در غرب کم نیست چه بخواهیم یا نخواهیم ببینیم.
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 00:56
trust - بوشهر - ایران
لعنت بر اسراییل
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 10:47
hossein+87= - ایران - ایران
Afshin London - لندن - انگلستان - ابله ، کدوم ادم عاقلیه که بیاد دور تا دورش رو درگیر جنگ کنه؟!!
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 11:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.