نجات گروگان 3 ساله در شیراز + عکس

روزنامه ایران : گروگان‌ کوچولو که در اسارتگاه تبهکاران 350 میلیونی گرفتار بود پس‌از پنج روز نجات یافت و به آغوش پدر و مادر گریان بازگشت.
پلیس استان فارس با اقدام‌های اطلاعاتی و مخابراتی توانست یک دختر و سه پسر گروگانگیر را دستگیر کند.


روز 25 تیرماه سال‌جاری پسربچه 3 ساله برای بازی از خانه‌شان در شهر «لارستان» خارج شد و پس از چند ساعت در حالی که خانواده پسرکوچولو فکر می‌کردند بچه‌شان در کوچه است صدای زنگ تلفن به صدا درآمد.
مرد غریبه‌ای از پشت‌خط ادعا کرد «محمد» کوچولو را به گروگان گرفته و در ازای رهایی وی 350 میلیون تومان باید پرداخت شود. همین تماس تلفنی کافی بود تا پدر و مادر نگران خود را به پلیس برسانند و مأموران را در جریان این کودک‌ربایی میلیونی قرار دهند.
تحقیقات ابتدایی نشان داد پدر محمدکوچولو مردی ثروتمند است و گروگانگیران با این شناخت کودک را ربوده‌اند تا بتوانند به باجگیری دست بزنند.
با توجه به این‌که جان پسر بچه در خطر بود مأموران پلیس آگاهی استان فارس در قالب تیمی تخصصی وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست احتمال دادند آدم‌رباها در شهرهای لارستان، خنج و شیراز باشند، بدین‌ترتیب تحقیقات گسترده‌ای در سطح این شهرها انجام دادند. در این شاخه از تحقیقات مأموران خیلی زود پی‌بردند گروگانگیران در قالب دو تیم در شهرهای لارستان و شیراز پنهان شده‌اند.
تیم پلیسی با اقدام‌های اطلاعاتی و مخابراتی پی بردند محمد کوچولو در خانه‌ای در خیابان نشاط شهر شیراز نگهداری شده و رئیس باند نیز در مخفیگاهشان در لارستان است.
همین ردپاها کافی بود تا مأموران برای دستگیری عاملان این گروگانگیری وارد عمل شوند و عصر دوشنبه 30 تیرماه سال‌جاری کارآگاهان در چند تیم عملیاتی مخفیگاه‌های اعضای این باند را تحت نظر قرار دادند.
عملیات دستگیری گروگانگیران در حالی کلید زده شد که مهم‌ترین موضوع، نجات جان پسرکوچولو اعلام شده بود و کارآگاهان که احتمال می‌دادند گروگانگیران مسلح باشند در نخستین اقدام وارد مخفیگاهی که پسرکوچولو به اسارت درآمده بود، شده و در این عملیات غافلگیرانه «محمدصادق» و «عاطفه» 30 و 25 ساله دستگیر شدند.
محمدکوچولو از چنگ گروگانگیران نجات پیدا کرد و مأموران در گام بعدی در دو تیم عملیاتی همزمان موفق به دستگیری «عامر» در لارستان و «سعید» در شیراز شدند.
بازجویی‌های پلیسی نشان از آن داشت که «عامر» رئیس باند یکی از بچه‌محل‌های خانواده گروگان بوده و وی با اطلاع از وضعیت مالی خوب خانواده «محمد» تصمیم به گروگانگیری پسر این خانواده گرفته است.
«عامر» در اعترافاتش گفت: از قبل محمد کوچولو را شناسایی کردم و در  زمانی مناسب سوار بر موتور اقدام به ربودن  وی کرده و به کمک همدستانم محمد کوچولو را به شیراز فرستادم و چون 350 میلیون تومان برای این خانواده پول زیادی نبود فکر می‌کردم به‌راحتی پول زیادی به جیب می‌زنیم.
عاطفه تنها عضو دختر در این باند گروگانگیری نیز در بازجویی‌ها گفت: من و محمدصادق به یکدیگر علاقه‌مند بودیم و می‌خواستیم ازدواج کنیم وقتی پیشنهاد دادند مدتی از محمدکوچولو نگهداری ‌کنم پذیرفتم و اصلاً تصور نمی‌کردم چه جرم سنگینی را مرتکب شده‌ام.


بازگشت به آغوش گرم مادر


شامگاه دوشنبه کودک گریان در حالی که پدر و مادرش نیز نزد امیر گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس اشک می‌ریختند به آغوش خانواده بازگردانده شد.در این صحنه که بسیار احساسی ‌بود پدر و مادر محمدکوچولو از پلیس قدردانی کردند و پدر گروگان پیشانی امیر گودرزی را بوسید تا نشان دهد قدردان زحمات مأموران در نجات کودکش است.
بنابر این گزارش، بررسی‌های پلیسی نشان داده‌است گروگانگیران همگی تازه‌کار بودند و به‌خاطر بچه‌محلی با خانواده محمدکوچولو و اطلاع از وضعیت مناسب مالی پدر گروگان وســوسه شـــده‌‌اند راه صدساله را یک شبه پشت سر بگذارند.

+135
رأی دهید
-3

samuk66 - قطر - قطر
دست آگاهی‌ درد نکنه . گور بابایِ احمد شهید و حقوق بشر. اعدام برای اینا کمه.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 12:27
خانه کجاست - لندن - انگلیس
احسنت به شرف ماموران آگاهی ایران.یکی از باهوشترین و خبره ترین کارآگاه و ماموران رو داره که شب روز با جون دل دنبال جرم جنایت و افراد مجرم هستند...
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 16:09
محسن آریایی - لس آنجلس - آمریکا
دم نیروی انتظامی گرم. حال کردم.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 21:35
بت شکن - مونترال - کانادا
خانه کجاست - لندن - -همیشه هم اینطور نیست هموطن، گاهی‌ اوقات دستشان را آنچنان توی دست مجرمین میگذارند که شاکی‌ قربانی مجبور به رضایت میشود، افزایش جرایم در ایران نشان از همین همدستی‌ها را دارد. من خود قربانی یکی‌ از همین همدستی‌ها بوده ام!!!
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 22:01
خانه کجاست - لندن - انگلیس
برای شما آرزوی موفقیت دارم بت شکن و هیچ وقت تو زندگی درگیر این جور مسائل نشوید
‌پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 00:49
فراوانی - قطر - قطر
همه خلافکارهای کشور زیر سی سال هستند یعنی تولید نظام مقدس اسلامی خودشون تولید کردن وبعد هم اعدام میکنند اگر اینها تربیت میشدند باز خلافکار میشدن؟
یکشنبه 5 مرداد 1393 - 10:32
hana257 - تهران - ایران
با افزایش فقر و بیکاری اوضاع از این بدتر هم میشه سال گذشته چرخ زاپاس ماشین و یسکری لوازم دیگر داخل ماشین دوستم به سرقت رفته بود وقتی برای شکایت به کلانتری رفته بود رئیس کلانتری که دوستش هم بود گفته بود سرقتها و جنایتهایی اتفاق میفته که مورد تو پیشش هیچه و اصلا وقت اینو نداریم بیفتیم دنبال سارق ماشین.
‌سه شنبه 7 مرداد 1393 - 18:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.