محاکمه جوانی که در یک‌ماه مرتکب ۲ جنایت شد

پسر شروری که متهم است در کمتر از یک‌ماه در جریان ۲درگیری ۲نفر را به قتل رسانده است در جلسه محاکمه اتهامش را پذیرفت و جزئیات این دو جنایت را شرح داد.

10اسفند‌ماه سال 91مسئولان بیمارستانی در تهران با مأموران کلانتری سیزده آبان تماس گرفتند و از مرگ مرموز پسر 30ساله‌ای با ضربات چاقو خبر دادند. بعد از این تماس تیمی از مأموران راهی بیمارستان شدند که در بررسی‌ها مشخص شد روز قبل راننده یک خودروی 206، قربانی را به بیمارستان انتقال داده و به بهانه انتقال خودرو به پارکینگ از بیمارستان خارج شده و دیگر برنگشته است. با شناسای هویت مقتول که مهرداد نام داشت، محل زندگی وی شناسایی شد و برادر او به مأموران گفت: مهرداد روز قبل با یکی از دوستانش به نام حسن بیرون رفت اما دیگر به خانه برنگشت.

سرنخ در دوربین مداربسته

کارآگاهان به محل سکونت حسن در جنوب پایتخت رفتند اما او متواری شده بود. آنها در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان موفق به شناسایی تصویر حسن شدند که با خودروی پژو 206خود، مقتول را به بیمارستان رسانده بود. با این سرنخ، ردیابی‌ها برای دستگیری این مرد که مجرمی سابقه‌دار بود ادامه یافت و در نهایت وی دستگیر شد.

شناسایی قاتل

حسن در بازجویی‌ها گفت: من در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر فعالیت می‌کردم که چند وقت پیش با یکی از مشتریانم به نام اصغر بر سر پول مواد دچار اختلاف شدم. همین موضوع باعث کینه و دشمنی من با اصغر شد تا اینکه روز حادثه وقتی با مهرداد(‌مقتول) بودم، اصغر و یکی از دوستانش به نام سعید به ما حمله کردند.

من با اصغر درگیر شدم و مهرداد هم در حمایت از من با سعید درگیر شد. بعد از چند دقیقه مهرداد توسط سعید مجروح شد و آنها فرار کردند. من هم دوستم را به بیمارستان رساندم اما وقتی فهمیدم احتمال زنده ماندنش کم است ترسیدم و فرار کردم. اظهارات حسن پرونده را وارد مرحله‌ای تازه کرد. در ادامه مشخص شد که عامل این جنایت که جوانی به نام سعید است، مدتی قبل‌ نیز دست به قتل مردی دیگری زده بود. سعید دستگیر شد و در بازجویی‌ها به هر دو جنایت اعتراف کرد.

وی درخصوص نخستین قتل گفت: مقتول با دوستم بر سر یک اسپیکر مخصوص پخش خودرو اختلاف داشت. 23بهمن 91مقتول را در خیابان دیدم و سوت زدم تا نزد من بیاید. وقتی آمد به‌خاطر دوستم با او درگیر شدم و با چاقویی که زیر آستین لباسم مخفی کرده بودم به او چند ضربه زدم و پا به فرار گذاشتم. بعد از قتل به خانه دوستم اصغر رفتم و در آنجا مخفی شدم تا اینکه 9اسفند‌ماه وقتی با خودروی اصغر به خیابان رفته بودیم، ناگهان او راننده خودروی پژویی را نشان داد و گفت از وی پول طلب دارد که بعد از تعقیب آنها و درگیری دومین جنایت رخ داد و من این بار هم با چاقو سرنشین پژو را به قتل رساندم.

محاکمه

به‌دنبال اعترافات متهم پرونده اتهامی او به شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و او صبح دیروز توسط قاضی نورالله عزیز محمدی محاکمه شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و خواستار مجازات متهم شد. در ادامه اولیای دم 2مقتول یک به یک در جایگاه ایستادند و گفتند سعید باید قصاص شود. سپس رئیس دادگاه اتهام 2فقره قتل عمدی را به او تفهیم کرد و از وی خواست به دفاع از خودش بپردازد.

او گفت: من هر دو قتل را قبول دارم. در هر دو قتل من کاره‌ای نبودم و به هواخواهی از دوستانم وارد درگیری شدم و 2نفر را با چاقو به قتل رساندم. متهم ادامه داد: بعد از نخستین قتل فرار کردم و فکر نمی‌کردم دستگیر شوم اما حدود 16روز بعد باز هم در یک درگیری مرتکب قتل شدم و چند روز بعد مأموران دستگیرم کردند. در پایان این جلسه قضات دادگاه با شنیدن آخرین دفاع متهم برای صدور رأی وارد شور شدند.

+18
رأی دهید
-0

oghab - هلسینکی - فنلاند
ﻣﺤﺎﻛﻤﻪ ﭼﻴﻪ ﺩﻳﮕﻪ ...ﺧﻮﺩﺵ اﻋﺘﺮاﻑ ﻛﺮﺩﻩ .....ﺳﺮﻳﻊ اﻋﺪاﻡ ..اﻋﺪاﻡ ﺣﻴﻒ اﻛﺴﻴﮋﻥ ...
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 12:29
خانه کجاست - لندن - انگلیس
روشنفکران قانونمندان تابع حقوق حیوانات و بشر مفصل ها چیز دونها غربت کشیده ها 4 فرهنگی ها ایرانی به نظر شما با این انسان روانی و جانی چه باید کرد؟؟؟ آیا عفو بین الملل و عمومی براش خوب نیست با دادن یک جایزه نقدی !!!
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 22:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.