انتقاد تند و بی سابقه ناطق نوری درباره به یغما بردن بیت المال + ویدیو



ناطق نوری: مردم ما را به قدرت رساندند ولی تحویل‌شان نمی‌‌گیریم



علی‌اکبر ناطق نوری طی نطقی به‌طور غیرمستقیم به فساد مالی میلیاردی در دولت‌های احمدی‌نژاد اشاره و تلویحا از قوه قضائیه انتقاد کرد که در رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی قصور به خرج داده و این رسیدگی به جایی نمی‌رسد.

علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، طی سخنانی فساد و دزدی در میان وابستگان به دولت محمود احمدی‌نژاد را مورد انتقاد شدید قرار داد، بی‌آنکه نامی از رئیس دولت پیشین ببرد. او گفت که در افشای این فساد و مجازات عاملان آن نباید کوتاهی کرد.

"می‌گویند به مرده لگد نزنیم"

ناطق نوری که در مراسم مذهبی "احیا" در مقبره آیت‌الله خمینی سخن می‌‌گفت به فساد گسترده در دولت پیشین اشاره کرد و آن را در تضاد با رفتار علی ابن ابی‌طالب، امام اول شیعیان دانست.

ناطق نوری بی‌‌آنکه نامی از رئیس دولت پیشین جمهوری اسلامی ببرد گفت: «شخصی مسئولیتی را در کشور بر عهده می‌گیرد و هر طور دلش خواست بیت‌المال را خرج می‌کند، آن وقت می‌گویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلوی او را بگیریم؛ وقتی هم که از مسندش کنار رفت می‌گویند حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم. پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم؟»



انتقاد تند و بی سابقه ناطق نوری درباره به یغما بردن بیت المال

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به مدت هشت سال از سیاست‌های دو دولت محمود احمدی‌نژاد حمایت کر
د.



انتقاد غیرمستقیم به قوه قضائیه

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «یکی از مشکلات کشور ما تعارف و رودرواسی است، اگر اعلام می‌کنیم چند میلیارد را حیف و میل کردند، رسیدگی کنیم و نتیجه را به اطلاع برسانیم. اگر همه زیر سؤال بمانند، مردم در تشخیص راست و دروغ دچار مشکل می‌شوند و خدای ناکرده به اجماع مرکب می‌رسند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ناطق نوری بی‌آنکه نامی از قوه قضائیه ببرد، به رسیدگی قضایی پرونده‌‌های فساد مالی در دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: «یک مرتبه می‌گوییم چندین میلیارد را عده‌ای خوردند و بردند و عده‌ای را نیز در این زمینه دستگیر می‌کنیم اما مردم هنگامی که دقت می‌کنند، می‌بینند هیچ خبری از این مبلغ و افراد دیگر شنیده نمی‌شود.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس چندی پیش در رابطه با دولت‌احمدی‌نژاد گفته بود: «دولتی که می‌گفت پاکدست‌ترین دولت است، حالا ۸۲ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی، "بابک زنجانی"ها و تخلف‌های گسترده مالی را از خود به جای گذاشته است.»

احمد بخشایش اردستانی، نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ۱۹ خرداد (۹ ژوئن) در صحن علنی مجلس سخنانی در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی از طریق رسانه‌ها و اهمیت وظیفه نظارتی مجلس ایراد کرد.

او گفت: «اخیرا لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در فضای مجازی در سطح ۷۰ میلیارد دلار افشا شده و نام عده‌ای در قالب فهرست بلند بالا مطرح شده است.» وی تلویحا صحت این لیست را تأیید کرد که در آن نام شماری زیادی از اعضای کابینه محمود احمدی‌نژاد و بدهی‌های آنان درج شده بود.

این نماینده مجلس تأکید کرد که یکی از وظایف مهم مجلس «نظارت» است که "متأسفانه روز به روز بحث نظارت کم‌رنگ‌تر می‌شود".


"مردم ما را آوردند تا وزیر و رئیس شویم، ولی تحویل‌شان نمی‌گیریم!"

ناطق نوری در ادامه نطق خود اظهار داشت: «قدر این مردم را باید بدانیم. نباید بگذاریم مسئله‌دار شوند. اگر مدیر، رئیس یا وزیری تخلف کند، بیت‌المال را هدر دهد یا با مردم برخوردی بد داشته باشد و آنها را تحویل نگیرد، قدر این مردم را ندانسته است. این مردم ما را آوردند و همین مردم جنگیدند. حالا ما تا وزیر و رئیس می‌شویم آنها را تحویل نمی‌گیریم.»

وی رسیدگی به تخلفات مالی در سیستم کشور و اطلاع‌رسانی نتایج این رسیدگی به مردم را مهم تلقی کرد و افزود: «مردم مدام از خودشان می‌پرسند پس تکلیف چند میلیاردی که حیف و میل کردند، چه شد؟ سؤال می‌کنند که بیمه تأمین اجتماعی چه شد؟ رسیدگی کنید و پاسخ مردم را بدهید. اگر هم نتوانستید بگویید نتوانستیم و دلایل را برای آنها بیان کنید. ما که نباید با مردم رودربایستی داشته باشیم.»

ناطق نوری در ادامه این سخنان خود گفت: «یا اعلام نکنید یا اگر چنانچه این‌جور مسائل را اعلام می‌کنید، به آن رسیدگی کنید و مردم را نیز در جریان رسیدگی خود قرار دهید و نگذارید که مردم در ابهام و شک باقی بمانند. من بارها گفته‌ام که باید به چنین مسائلی رسیدگی شود تا ذهن مردم نسبت به مسئولان خراب نشود.»

رئیس گروه بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی پایان گفت که "تملق و رودربایستی در کنار باندبازی مثل موریانه به انقلاب اسلامی آسیب" رسانده است.

پیش از این نیز احمد توکلی، نماینده مجلس و رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس گفته بود که در طول هشت سال دولت‌های احمدی‌نژاد، فساد در دستگاه اداری و حکومتی جمهوری اسلامی به طور منظم و سیستماتیک عمل می‌کند.

+84
رأی دهید
-9

paksan - آمریکا - آمریکا
خیلی دیر فهمیدی. طرف معاویه اس چه ربطی به علی داره .از قوه قضائیه معاویه انتظار رفتارهای علی رو داری. شما نباید هم نشانه ای از حکومت علی در جمهوری اسلامی معاویه پیدا کنی ؟! تمام رفتارها کارها و نظامی گری ها و مکرها و عشقش به خلاف و افراد خلافکار و تلاش خامنه ای برای دروغ گفتن و تقیه کردن و جمع کردن دروغگوها و کلاشها و فاسدها دور خودش همه رو که دنبال کنی می رسه به خلافت امیرالمومنین معاویه .
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:13
goosfand - نیویورک - آمریکا
خفه شو آشغال نجس، کاش این مردم احمق به این اجماع مرکب برسند و دوغ و دوشاب این حکومت آشغال رو یکی‌ کنند؛ آقا شما همه دزدید، از بزرگتون به کوچیکتون؛ توی سگ پیر اگه رودرواسی نداری، غلط میکنی‌ که اسم احمدی‌-نژاد رو نمی‌آری و کلا داری با کنایه و غیرمستقیم حرف میزنی‌؛ آقای آخوندک پست‌فطرت دزد کثیف دروغگو، ملت ما احمقند، الان فکر میکنند منظور حرفای تو اینه که آمریکا پول این ملت احمق رو دزدی کرده:) ۱۰ دقیقه وقت گذاشتم اراجیف تو رو گوش کردم، یکجا به احمدی‌-نژاد اشاره نکردی! اونوقت میگی‌ رودرواسی نداشته باشیم؟! عجب ملت احمقی داریم که پای منبر شما آخوندا میشینند؛ مرگ دنیا و تاریخ بر پهلوی دوم
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:18
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
این دری وری را به ما نگوهید .ما که از اول هم می‌‌دانستیم شیخ به معنا فساد . گذشته از این این سخنان شامل شاه علی‌ هم می‌‌شود ؟ طبقه آخر وزارت نفت در تهران . یک اتاق کوچک و در آن نشسته. نماینده ولی‌ فقیه در وزارت نفت، برو آنجا تا دزدی ببینی‌ . تمام پول نفت به حساب ولی‌ فقیه در بانکها سنگاپور وارز می‌‌شود .حالا فقط سود ۲ میلیارد دلار را هر ماه حساب کنید. ببخشید کارمزد اسلامی سود در اسلام حرام است. بالاترین دزد محرکه کسی‌ است، که رییس دفترش هستی‌. یکی‌ از یکی‌ فاسد تر و دزد تر . چرا بافقی گفت. برا سر مزارم نخواند شیخ ریاکار قرآن . پیر میخانه آورید تا از حافظ خواند.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:10
sharafYabi - بیمبه - انگولا
بر طبق گفته ایشان که حضرت علی‌ مشتی‌ بود اما در حکومت نگاه و روش او فقط بر طبق حق و عدل، عدل، عدل، بنا بود. یعنی‌ ریشه به ریشه این حکومت در اقصی نقاط ایران از فساد کبره بسته و میلیونها سال نوری با حکومت ایشان فاصله داره. اکثریت کسانی که آنجا نشسته‌ا‌ند با رفیق بازی و فامیل بازی به آنجا رسیدند و پیش خودشون با شنیدن این حرفها چی‌ دارن فکر میکنند؟؟ آیا فکر میکنند که با این اوامر ایشان، تمام زندگی‌ من حرام است؟ من موندم از این همه رو!!!! عجب داستانی‌ است.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:48
Essex men - لندن - اینگلیس
خوب این رو که شما بعد ٣٥ سال فهمیدى همه مردم ایران میدونند که مصعولین حکومت ایران دزد هستن خوب لاعقل روتون رو کم کنید تا به روز قذافى یا صدام نیافتدید شما روى قاجار رو هم سفید کردید ایندگان شما رو غارت گر وحشى دزد مفت خور مینامند پس تا بار براى اخرت نبستید بجمبید تاریخ رو عوض کنید
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 22:05
ali.reza.london - لندن - انگلستان
عزیز من علی‌ رفیق بازی سرش نمیشود و این چرت و پرتها یعنی‌ چی‌، مگر خاندان علی‌ یکی‌ بد از دیگری به خلافت نرسیدند که همین به نظر من سبب شد که جنگ و اختلاف و کشت و کشتار شود، برو این چرتو پرتها تحویل خامنه‌ای بعده، اسلام فقط قرآن کفایت میکنه و ایمان به پیامبرش
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 22:32
Rommel - سیدنی - استرالیا
همیشه از خودم می پرسم این آدمهای احمق کیانند که پای ملای احمق تر از خودش می شینه٬ فکر نکنید این بخاطر منافع شما عر می زنه نه اون کم آورده والا خودش هم بر صدارت بود چه غلطی کرد اون علی هم لولوی سر خرمن است اون هم یکی از همین ها بود یا خیلی اسلامی تر داعشی٫ اگر نه چرا اون زهراه ۱۸ سالگی مرد
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 22:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.