پیشنهاد پولدارترین آدم جهان: ساعات کاری به 3 روز در هفته کاهش یابد

ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد کرد روزهای کاری به 3 روز در هفته کاهش یابد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، "کارلوس سلیم" میلیاردر مکزیکی پیشنهاد کرد روزهای کاری تنها به 3 روز در هفته کاهش یابد اما ساعت کاری روزانه به 11 ساعت افزایش و سن بازنشستگی هم به 70 سال ارتقا یابد.

این پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان در نشستی در اوروگوئه مطرح شد.
در اکثر کشورهای جهان، ساعت کاری، 5 روز کاری در هفته است.

وی ادامه داد: افراد باید برای سال های طولانی تری یعنی تا 70 یا 75 سالگی کار کنند اما کار انها در هفته فقط سه روز و روزانه 11 ساعت باشد.

کارلوس که هم اکنون مالکیت شرکت های بزرگ مخابراتی به نام های "آمریکا موویل"، "تلمکس" و "تل‌سل" را برعهده دارد تغییراتی را در سن بازنشستگی کارکنانش ایجاد کرده است.

در این شرکت ها افراد با شرایطی در سن 50 سالگی بازنشسته می شوند و پس از رسیدن به سن بازنشستگی می توانند با چهار روز کار در هفته، دستمزد کامل دریافت کنند.

او ادامه داد: کار هر روز، لذت بردن از زندگی را سخت می کند. کاهش روزهای کاری به سه روز به معنی افزایش زمان برای استراحت، زندگی راحت تر و پرداختن به علاقه مندی هاست.

کارلوس سلیم یک مکزیکی لبنانی تبار است که براساس آمار مجله فوربس آمریکا با داشتن ثروتی به ارزش 79.6 میلیارد دلار در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار دارد. پس از او  بیل گیتس با داشتن ثروتی به ارزش 79.1 میلیارد دلار در رتبه دوم است.

+110
رأی دهید
-10

مهرداد2538 - تهران - ایران
شارلاتان بازی جدید سرمایه دارها برای بهره کشی هرچه بیشتر از طبقه زحمتکش.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 16:04
dara20 - تهران - ايران
این مرتیکه حالش خوب نیست، ۱۱ ساعت در روز و تا سنّ ۷۵ سالگی کار باید کرد!!!! برده داری را بطرز کثیفی دارند تغییر شکل مجدد میدهند
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 15:55
زیک بمیچ - اسلو - نروژ
خدایی این رو خوب گفته.آدم با 5 روز در هفته کار به هیچ کدوم از کارهاش یا به قول این آقا به علاقه مندی هاش نمیرسه.حاضرم 3 روز در هفته حتا 12-13 ساعت هم کار کنم ولی بقیه هفته رو برای خودم باشم
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 18:38
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
چرا یک طرف قضیه را میبینید. چرا 3 روز در هفته رو نمی بینید. 4 روز در کنار خانواده بودن یا به علایق رسیدن میدونید یعنی چه؟ 3 روز کار کنی و 4 روز استراحت. این کجاش برده داریه به نظر من عین برده ستیزیه. در حال حاضر خیلی از انسانها 6 روز هفته و بیش از 10 ساعت روزانه کار میکنند.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 21:29
arkadash - نیکوزیا - قبرس
اکثر ساکنین ایران با خوندن این خبر، اولین چیزی که به نظرشون میرسه اینه که اون سه روز دیگه هفته رو کجا برن پاره وقت کار کنند تا با دوشغله و سه شغله بودن تازه آخر ماه کمرشون نشکنه!....یادش بخیر...چهار پنج سال ایران کار کردم...روزی ده ساعت...شش روز هفته...تازه توی اوایل دهه هشتاد که ارزونتر و بهتر از الآن بود...توی بهترین شرکت مهندسی...از پس خرج یکنفره خودم هم بر نمیومدم!...گاهی حتی به مسافرکشی فکر میکردم
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 22:41
mountainman - استکهلم - سوئد
به نظر من هم فکر خوبیه. کار من طوریه که با هشت ساعت کار کار نیمه تموم میمونه و مجبورم روز بعد حدودا یک ساعت برای تکمیل کار دیروز وقت بزارم. هی همینطور ادامه داره
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 02:12
khalkobi - فرانکفورت - آلمان
بابا یه حرفی‌ زد شما ببخشید....آقا یارانه‌هارو کی‌ میدن.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 03:05
castlehill - سیدنی - استرالیا
اخیرا تو استرالیا که سنّ بازنشستگی ۷۰ سال تصویب شده است.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 04:35
khnight - تهران - ایران
من خودم الان تو ایران کاری می کنم که 11 ساعت الی 12 ساعت در روز و 4 روز در ماه مرخصی داره و دو تا از جمعه ها هم کار می کنم. این اگه برده داریه پس کار من چیه؟
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 06:34
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
بیل گیتس گفت و ناگهان به جایی در زندگی میرسید که دیگر پول اهمیتی ندارد اینم شاید یه چیزایی میدونه ما ها که همش دنبال یه لقمه نون میدوییم زندگی نمیکنیم که.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 08:24
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
سه روز کار کنی چهار روز زندگی، بدم نمیگه، عمر میگذره وقتی به گذشته فکر میکنی نمیگی یادش بخیر چه زندگی داشتم با همکارام، میگی یادش بخیر زنم جون بود پسرم مدرسه میرفت، تعطیلات کجا میرفتیم، بشتر کنار هم باشیم یعنی، ولی ولی نظام سرمایه داری هیچ وقت چنین چیزی رو قبول نمیکنه، حتی به ضرر سیستم های سیاسی هم است، مردم که بیکار بشن به همه چی سیخونک میزنن، و این از نظر سیایت مدارا خیلی خطرناکه.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 08:29
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
rkadash...حالا هم رفتی قبرس با خر و الاغ مسافرکشی میکنی. از وطنت بد نگو. همیشه به یاد داشته باش از کجا آمده ای.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 09:12
castlehill - سیدنی - استرالیا
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان :جناب با این کامنتت معلوم شد که کی‌ با خر و الاغ سرو کار داره ؟؟؟!!!!!!!. arkadash - نیکوزیا - قبرس. نظرشو گفت شما به هموطنت بد نگو، از وطن خوب گفتنت پیش کش!.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 13:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.