رئیس اسبق سیا: ایرانی ها تقیه می کنند و ما باور می کنیم!/ نفت 60 دلاری، سیاهترین روز ایران و روسیه خواهد بود

جیمز وولسی رئیس اسبق سیا و از تندروترین جهره های ضدایرانی گفت که سوخت جایگزین تنها راه تضعیف جایگاه ایران و روسیه در جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی که در جمع مسیحیان حامی اسرائیل در واشنگتن دی سی سخنرانی می کرد، بیان داشت: اگر نفت به جای 100 دلار، به 60 دلار برسد، آن روز سیاه ترین روز ایران است.

رئیس سابق سیا افزود: اگر ما بخواهیم در مقابل ایران اهرمی داشته باشیم، کاهش قیمت نفت تنها ابزار است.از این طریق،  پوتین نیز سیاه ترین روز خود را خواهد دید و روسیه دیگر، پولی نخواهد آورد.

وی افزود: اخرین باری که به فروشگاهی رفتید و دیدید بر روی شیئی نوشته بود ساخت روسیه چه زمانی بود؟ روسیه فقط نفت و گاز دارد.

ووسلی که اکنون رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی است گفت: باید کاری کنیم که خودروها و ماشین ها از طریق سوخت های دیگر کار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش که حکایت از بی اطلاعی تمام عیار وی از عبارات فقه شیعی دارد، بیان داشت: کلمه ی فارسی تقیه به معنای دروغ گفتن به کافران است!

رئیس اسبق سیا افزود: این مسئله توصیه شده است،  ما در بسیاری از مسائل آماده ی باور کردن سخنان ایرانی ها هستیم، بدون هیچگونه نگرش بدبینانه!

این چهره تندرو در ادامه ضمن انتقاد از دولت اوباما به دلیل مذاکره با ایران بر سر غنی سازی گفت: غنی سازی ایران باید متوقف شود!

+76
رأی دهید
-73

ali158 - مسكو - روسيه
جیمز وولسی رئیس اسبق سیا. کلمه ی فارسی تقیه به معنای دروغ گفتن به کافران است . بردار من این کلمه از زبان تازی آماده به پارسی بعدشم اسلام همش دروغه هم قرآنش هم محمدش .
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 15:00
alborzi - کرج - ایران
حالا این 60 رو از کجا آورذ نکنه برنامه ای دارن این ناقلایان !
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 15:03
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
جیمز جونم مثل اینکه هنوز خوابی‌ آقا. همین روز هست که چین آمریکا را به خاک سیاه مینشاند و تو امثال تو خواب هستید. بزرگترین بدبختی امریکایی‌ها اینه که فکر میکنند در دنیا فقط یک کشور وجود داره اون هم آمریکا هستش.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 15:25
biparva-jan - تهران - ایران
ای تف به ذات کثیفت مرتیکه رذل. امیدوارم سیاه ترین روزها نسیب تو و خانواده خودت بشه. اخه بزمجه اگر موضوع دروغگویی و راستگویی بود و باور کردن حرف این و ان که ان همه دوربین توسط سازمان بین المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته ای ایران نسب نمیشد. این همه بازرسی انجام نمیگرفت. در این گونه موارد فقط مدرک و سند و ازمایش و اثبات معنی دارند نه دروغگویی و راستگویی.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 17:26
homan65_d - کلن - آلمان
هرچی‌ می‌کشیم از دست شما آمریکاییها هست. این آخوندا محصول عمل شماها هستن. اگه شما نبودید اینا هم بوجود نمیومدن.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 17:49
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
اخرین بار که شئی دیدید که ساخت امریکا باشد کی بود_؟ البته غیر از اسلحه و مهمات. خودتون همه چیز را از چین وارد میکنید. یکی از یکی بدتر.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 17:51
paksan - آمریکا - آمریکا
یعنی معاویه در روز چندبار تقیه میکنه؟ در هر سخنرانیش مثل روز روشن دروغ میگه و فک کردید این دروغها که اکثریت مردم واقعیتش رو می دونند تقیه نیست؟ دروغ مصلحتی چیز تازه ای نیست و خامنه ای باعث شده این دروغ که باید در موارد بسیار نادر و هنگامی که جانت در خطر هست تبدیل به رفتار عامیانه مسئولین دیکتاتور بشه و تمام حلقه فاسد اطرافش بعلت استفاده بسیار زیاد خامنه ای از این عادت زشت و اعتیادش به دروغگویی این کار رو بعنوان وفاداری به معاویه طلقی کنند و کسترشش بدهند در جامعه واینطوری هیچکس از گفتن دروغی پشیمان که نیست هیچ طلبکار هم هست.دروغ شده ارزش که باید قوه قضائیه سردرمدار حفاظت از ارزشهای کثیف دوران سیاه خامنه ای است.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 18:08
cobalt3 - کرج - ایران
وی در بخش دیگری از سخنانش که حکایت از بی اطلاعی تمام عیار وی از عبارات فقه شیعی دارد، بیان داشت: کلمه ی فارسی تقیه به معنای دروغ گفتن به کافران است!........شیخ مفید از علمای مسلم فقه شیعه (متوفای413هـ) در تعریف تقیه می‌گوید: تقیه مخفی کردن حق و مخفی نگاه داشتن اعتقاد به حق است؛ و پرده پوشی از مخالفان؛ و اینکه در مقابل ایشان کاری را که به دین یا دنیای تو ضرر می‌رساند انجام ندهی. وجوب تقیه زمانی است که بدانی یا گمان قوی داشته باشی که به تو ضرری برسد؛ اما اگر چنین احتمالی نباشد، تقیه واجب نیست. ...انگار اون آمریکائیه از تو نویسنده دینت رو بهتر میشناسه تقیه نکن کبلائی.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 18:35
sos_11 - تهران - ایران
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان دلیلی نداره که آمریکا کالای جزئی رو از تولید داخلی خودشون تهیه کنه. این کشور صاحب تکنولوژی و بزرگ ترین ذخایر ارزی دنیاست. از طرف دیگه صنایع اتومبیل، هواپیما سازی، راه سازی و .. پس چیه ؟ همین عصر ارتباطات که میگیم رو به نظرت کدوم کشور پای گذاری کرد؟ لابد میگی چین؟! صنایع کامپیوتر ، از نرم افزار تا سخت افزار وشبکه های ارتیاطی و ماهواره ای هم که کار آمریکایی هاست. نگو که نمی دونی که....
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:06
dara20 - تهران - ايران
تمام کثافتکاری‌ها زیر سر شما آمریکای‌ها و انگلستان کثیف است. خالق این رژیم کثیف اسلامی شماها بودید و هنوز هم در پشت پرده برای همان نفت و گازی که طمع آنرا دارید و حرصش را میزنید با آخوند‌های جنایتکار در پشت پرده سخت و پاخت می‌کنید.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:47
ghasemi.moh - اراک - ایران
فعلا امریکا با تمام بزرگی مثل یک برده دست اسرائیلی افتاده وهمه باید بله قربان گوی آنها باشند
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 22:25
باور عمیق - قم - ایران
یه زری زده دیگه حالا . باید ببینیم دقیقه ای چقدر از اسراییل بابت این سخنرانی دلار گرفته . یه دانشمند دیگه هم که یکبار نشد محض رضای خدا این :/.,وشتارش بر ضد دشمنان ایران بچرخه هم زحمت کشیده معنای تقیه رو توضیح داده غافل از اینکه عین تعریف نوشته شده صحت نادانی این آمریکایی وحشی رو اثبات میکنه
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 23:09
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
همه نادانند و تو دانا؟؟؟ من اگر بدونم این اعتماد به نفس رو از کدوم گور أمامی آوردی خوبه
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 06:58
metti - تهران - ایران
به به ایوللا میبینم که برادرانه عرزشی خیلی به تته پته افتادن از اینکه دسته اغایه حیله گره پنج تومنی شون رو شده خیلی حال کردم یعنی بعد از مدتها جیگرم حال اومد که بالاخره همه میفهمن که شیعه وفقهش و علماش به چه کثافتی کشیده شده چقدر دروغگو و کثیف هستن علمایش.شک نکنید که اینها در برنامه هسته ای دروغ میگویند تقته میکنند ادم میکشند و هر کثافت دیگه ای ...این از روز روشن تره
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 07:46
cobalt3 - کرج - ایران
آقای برادر 36 ساله برادرا زحمت کشیده جای دوست و دشمن نشون میدن من چیکاره بیدم کبلائی.
‌چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 21:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.