درخواست برای رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات اقتصادی دولت احمدی‌نژاد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از ارسال پرونده‌های تخلفات اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد به قوه قضائیه خبر داد و خواستار رسیدگی خارج از نوبت و سریع به این پرونده‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی افضلی فرد روز دوشنبه ۳۰ تیر گفت: «پرونده‌های تخلفات اقتصادی دولت قبل که در کمیسیون اصل نود به نتیجه رسیده و تخلفات آن احراز شده، به قوه قضائیه ارسال شده است.»

آقای افضلی فرد اضافه کرد: «اگر رسیدگی به این پرونده‌ها به سرعت انجام شد قوه قضائیه به وظیفه خود عمل کرده، در غیر این صورت تعلل کرده است.»

به گفته آقای افضلی فرد، «قوه قضائیه باید طبق قانون پرونده تخلفات دولت را خارج از نوبت رسیدگی کند.»

در عین حال محمد علی پورمختار، رییس کمیسیون اصل۹۰ مجلس، به خبرگزاری ایلنا گفت که «پرونده جدیدی از تخلفات دولت سابق از سوی کمیسیون اصل۹۰ به قوه قضائیه ارسال نشده است.»

پیش از این مجالس هشتم و نهم بار‌ها از دولت محمود احمدی‌نژاد به قوه قضائیه شکایت کرده بودند. مجلس شورای اسلامی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ سه پرونده تخلف دولت در «اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها»، «برداشت غیر قانونی از بانک‌ها» و «اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی» را به قوه قضاییه ارسال کرد.

مجلس ایران در فروردین سال ۱۳۹۰ نیز از محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری وقت ایران، به دلیل اجرا نشدن مصوبه تشکیل وزارت ورزش و جوانان شکایت کرد.

پس از این شکایت و همچنین شکایت کمیسیون اصل نود مجلس، شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محمود احمدی‌نژاد را به دادگاه احضار کرد اما وی در دادگاه حاضر نشد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، ۲۸ خرداد پارسال احضار محمود احمدی‌نژاد پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نوعی کج سلیقگی دانست و گفت که مقامات ارشد قضایی در جریان این احضار نبوده‌اند.

قوه قضائیه تاکنون گزارشی از سرنوشت شکایت‌های مجلس از دولت سابق ارائه نکرده است.

سخنگوی قوه قضائیه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ گفته بود: «تشخیص مجلس باید در قوه قضاییه هم مورد رسیدگی قرار گیرد و این‌گونه نیست که هرچه مجلس اعلام کرد قوه قضاییه بر اساس آن حکم صادر کند.»

علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز ۲۸ تیر امسال در اعتراض به رسیدگی نشدن تخلفات مالی مسئولین دولت قبل گفته بود: «اگر بنا شود فرد مسئولیتی را عهده‌دار شود و پس از آن بگوید هر گونه که دلم خواست بیت‌المال را خرج و هزینه می‌کنم و تا هنگامی که مسئولیت دارد بگوییم که مصلحت نیست سخنی مطرح کنیم و پس از دوران مسئولیت نیز بگوییم که حالا آن فرد رفته و دیگر به مرده لگد نمی‌زنند، پس چه زمانی باید حساب بیت‌المال رسیدگی شود؟»

در سال‌های گذشته پرونده‌هایی از تخلفات مدیران دولت سابق مطرح شده است.
برخی از این پرونده‌ها نظیر پرونده محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد، در حال رسیدگی در دادگاه است. وی متهم به مشارکت در اختلاس بیمه ایران است.

+68
رأی دهید
-3

samuk66 - قطر - قطر
باید اعدامش کنند این میمونو.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 01:33
گیلاسسس - شفیلد - انگلستان
ههههههههه ب همین خیال باشین ۱۰۰۰ دزد بغداد دارن تو ایران حکومت می‌کنن، همه با هم میخورن نه کسی‌ از اینها زندان میره نه اعدام می‌شه، تا این سگ توله‌ها هستن فردا از امروز بد تره واسه مردم ایران، از ماست که بر ماست.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 02:50
مانفرد - ایران - ایران
هیچ غلطی نمتونند بکنند//اونقدر احمدی بهشون باج داده(از بالا تا پایین) که خفه خون بگیرند به نفعشونه
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 07:23
m_r - سیدنی - استرالیا
با درود. اگر قسمتی از جسم انسان کثیف شد می‌توان با شستن آن را تمیز کرد ولی‌ وقتی‌ افکار و درون یک نفر خراب و آلوده و بیمار بود هر کاری کنی‌ فایده ندارد در مورد این مردک بیمار هم همین طور است فقط دروغ و شلوغ کن بی‌ خودی اگه نه هیچ حرف و عملی‌ واسه گفتن نداشت و نداره تمام سیستم اشکال و زیر سؤال هست ولی‌ این ۸ سالی‌ که این لعنتی با یک سری بی‌ سواد و احمق مثل خودش کشور بیمار ولی‌ هنوز زنده ایران را سرطان زا کرد و هنوز که هنوز هم هست از رو نمی‌ره و نمیروند.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 08:27
گشتاسپ - شیراز - ایران
همش سیاه بازیه خر خودتونید
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 10:11
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
میشه زمانی بیاد که ما اسم این نکبت و کابوس را دیگر نشنویم؟
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 11:14
Asamasa - دوسلدورف - ألمان
عمروعاص
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 12:55
goosfand - نیویورک - آمریکا
حالا اگه قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده‌ها درنگ کرد، اون وقت اصل ۹۰ و قانون چه گوهی میخواد بخوره؟! آقا یه احمقی‌نژاد ماموتی گدازاده با کولی‌گریش رید به قانون، مجلس، دموکراسی، و ریش و پشم این حکومت؛ این رهبر چلاقتون بفهمه که اگه امروز این ماموتی آشغال رو اعدام کنه، شاید بخشی از اعتبار از دست رفته‌اش رو بازیافت کنه، وگرنه هنوز یادمون نرفته که توی اون ۸ سال چطوری از ماموتیش طرفداری میکرد؛ زنده باد رضا‌شاه پهلوی، شاهنشاه ماندگار، و توف توی روح شاه پهلوی دوم
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 20:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.