دو طرح «امام‌شناسی» و «حفظ آیات قرآنی» از مهرماه در مدارس ایران اجرا می‌شود

تقاطع: یک مقام مسوول در “وزارت آموزش و پرورش” در ایران می‌گوید که از مهر‌ماه امسال طرح “مصباح‌الهدی” با موضوع “امام‌شناسی” در مدارس کشور به اجرا در خواهد آمد.

محمدرضا مسیب‌زاده، “مدیرکل امور قرآنی، نماز، و عترت وزارت آموزش و پرورش”، روز پنج‌شنبه (۲۶ تیر-۱۷ جولای) با بیان این‌که طرح موسوم به “مصباح‌الهدی” بر اساس آموزش «برش‌هایی از زندگی ائمه، متناسب با سنین دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده» به خبرگزاری ایسنا گفت که این طرح در راستای “منویات” رهبر جمهوری اسلامی درباره “لزوم توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی” و تاکیدهای علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحقق این هدف، برای نخستین بار در مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی “عملی کردن سبک و سیره رفتاری و اخلاقی پیامبر مسلمانان و اهل بیت” و “ضرورت کاربردی و کیفی کردن آموزه‌های چهارده امام معصوم شیعیان” را از جمله دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

آقای مسیب‌زاده با اشاره به برنامه‌های «ویژه» وزارت آموزش و پرورش در “بخش قرآنی” افزود که در سال تحصیلی پیش رو، “حفظ موضوعی آیات الهی به عنوان یک کار محوری” در مدارس سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

به گفته‌ی او در این بخش، «آیاتی از قرآن همراه با مفاهیم و پیام آن متناسب با سنین دانش‌آموزان در هر مقطع انتخاب می‌شود» تا به این ترتیب آن‌ها «بتوانند در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند».

مسیب‌زاده در عین حال تاکید کرد که طرح آشنایی با آیات قرآنی در “فوق برنامه‌های مدارس” اجرا می‌شود و شرکت دانش‌آموزان در آن‌ “کاملا داوطلبانه” است.

پیش از این، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که روز ۲۰ آذر سال گذشته (۱۱ دسامبر ۲۰۱۳) میان “حوزه علمیه” استان تهران و اداره کل آموزش‌ و پرورش شهر تهران به امضا رسید، مدارس دولتی تهران، به مدت دو سال به “مدارس وابسته به حوزه” تبدیل شد‌ند و “مدیریت تربیتی” آن‌ها بر عهده یک “روحانی” قرار گرفت که به عنوان نماینده‌ی “حوزه” به صورت “ثابت” در مدارس پایتخت حضور خواهد داشت.

طبق این تفاهم‌نامه هم‌چنین وظیفه «حمایت و تامین نیازهای مالی و امکانات لازم به صورت ویژه» برای این “روحانی” بر عهده اداره کل آموزش‌ و پرورش تهران قرار گرفته است.

در واکنش به این تفاهم‌نامه، “گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال ایران”، گروه سیاسی-دانشجویی که خواهان برقراری یک “دموکراسی لیبرال” در ایران است، روزر۳۰ دی با انتشار بیانیه‌ای حضور روحانیون در مدارس را تهدیدکننده “سلامت ذهنی و جسمی دانش‌آموزان” دانست و امضای این تفاهم‌نامه را «تازه‌ترین گام جمهوری اسلامی برای شستشوی مغزی کودکان ایران» ارزیابی کرد.

“سازمان معلمان ایران” نیز روز دوم دی ماه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای خواهان لغو تفاهم‌نامه مزبور شد و از مسوولان وزارت آموزش و پرورش پرسید که «روحانیت با در اختیار داشتن حدود ۷۰ هزار مسجد و بیش از ۱۰ هزار امام‌زاده، پایگاه‌های نماز جمعه، کانال‌های صداوسیما و غیره چه نیازی به ورود مستقیم به مدارس دارد؟»

+24
رأی دهید
-104

eckankar - ریجاینا - کانادا
دوستان لطف کنید کادر فیروزه ای رنگ انتهای مقاله را با عنوان قابل توجه کاربران گرامی مطالعه کنید و بعد امتیاز مثبت و منفی بدید. ظاهرا خیلی از دوستان به اشتباه امتیاز منفی میدهند چون مخالف موضوع مقاله هستند اما نمیدونند با این کار اون مقاله کمتر دیده میشه و به عبارتی حذف میشه و افراد کمتری اون را مطالعه خواهند کرد. لطفا کمی دقت کنید.
دوشنبه 30 تير 1393 - 15:58
فراوانی - قطر - قطر
اولش همیشه داوطلبانه است بعدا زوری میشه مثل سیستم کله قندی میمونه سرش که رفت بقیش هم میره تا پاره کنه
دوشنبه 30 تير 1393 - 16:14
باور عمیق - قم - ایران
آفرین بر شما .. امیدوارم این آموزشها حقیقتا از کیفیت برخوردار باشه و فقط یک شعار نمادین نباشه
دوشنبه 30 تير 1393 - 17:20
dara20 - تهران - ايران
ترویج خرافه و هدایت کودکان و نوجونان بسمت حماقت و تازی پرستی و هدر دادن ثروت ملی در این راه از اهم برنامه‌های کثیف و ضدّ میهنی سرکردگان رژیم وقاحتی است.
دوشنبه 30 تير 1393 - 17:24
amir-amir - تورنتو - كانادا
واقعا چند ساعت در روز باقى خواهد ماند که به طور عملى صرف فرا گیرى علم براى دانش آموزان شود. به همین رویه که دارد پیش مى رود اکٽر وقت دانش آموزان صرف مسائل غیر ضرورى و بى فایده خواهد شد.
دوشنبه 30 تير 1393 - 18:08
تیتو تیتو - تهران - ایران
باز میخان مردمو بتیغن و یک سری ملارو بزور بفرستن سر کار .
دوشنبه 30 تير 1393 - 19:41
siavash2a - تهران - ایران
این کارا نتیجه عکس میده.هم اکنون بی توجهی به ارزشهای دینی در بین جوانان بیداد میکنه
دوشنبه 30 تير 1393 - 20:52
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
خدارو شکر که دوران مدرسه را در زمان شاه خائن! گذروندیم و این اراجیف رو نخوندیم
دوشنبه 30 تير 1393 - 21:44
alborzi - کرج - ایران
کلا قراره تا دیپلم ، آموزش بصورت حوزوی دربیاد
دوشنبه 30 تير 1393 - 21:32
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
چه انتظاری میشه داشت وقتی یه مشت اوسکول واسه اموزش و پرورش کشورتصمیم میگیرند .
دوشنبه 30 تير 1393 - 19:55
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
امام کسی‌ است که دروغ میگوید فریب میدهد اعدام می‌کند مثل خمینی دجّال !! آیت‌الله کسی‌ است که دزدی می‌کند دروغ میگوید تظاهر و تجاوز می‌کند و در آخر اعدام می‌کند
دوشنبه 30 تير 1393 - 20:01
آخوندستیز - نیریز - ایران
شاید هم در آینده توانستیم از این رنج گنجی بسازیم. این هم چیز جدیدی نیست 1450 سال است که با زور و شکنجه و اعدام و تجاوز دارند تاریخ اسلام و زندگینامه سراسر ننگین این یاغیان دزد را به ما یاد میدهند اما چون حقیقت چیز دیگری است اینها همیشه مشکل داشتند. تنها با یک فوت و یا یک پنکه دود را در چشمان دزد و هیز و بی شرمشان خواهیم کرد و اینبار ریشه آنها را برای همیشه خواهیم سوزاند تنها و تنها با گفتن حقایق و استلال به خرد انسانی نَه با کشتن و نَه با شکنجه کردن.
دوشنبه 30 تير 1393 - 21:59
Afshin London - لندن - انگلستان
اگه میخواهید که خیلی زود به آرمانهای امام برسید این راهش نیست، اینجوری خیلی طول میکشه بهترین راه اینه که مدرسه ها رو ببندید به مردم هم بگید هرکی میخواد سواد یاد بگیره بره حوزه علمیه. ایکی ثانیه به آرمانهای امام میرسید حتا چه بسا که فراتر از اون
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 02:20
sia-2012 - تهران - ایران
آموزش انسنان شناسی و انسانیت توی این حکومت صفر و زیر صفر هست !!!
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 05:01
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
امیدوارم درست آیات قران رو بخونن و ترجمه کنن تا بچه ها بفهمن توش چی نوشته. یه حدیث در آوردن که قلبی که توش قران محفوظه از آتش جهنم دوره! یه أمتی رو سر کار گذاشتن باهاش. امام و امام ها رو هم اونطور که بودن اگر بشناسونن به بچه ها واقعا حرکت خوبیه، منتها به شرطی که حقیقت رو بگن!!!!
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 06:11
hana257 - تهران - ایران
میخوان کاری کنن که همه مثل خودشون بشن و کشور یکپارچه بشه دزد و قاتل و هر چی که آخوند هست. اونوقت دیگه ترسی از داخل ندارن.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 07:18
فريادزيره آب - اهواز - ایران
باورعمیق اگه به هرخونه ای یک آخوندبدیدبازم مردم ازشماهافرارمیکنند؛واقعاچرا??تاحالا ازخودت پرسیدباوجوداین همه مسجدوپایگاه بسیج وکارهای فرهنگی اززمان دبستان تادانشگاه اسلامی وتازمان سربازی وصداسیماو... ولی مردم اونجوری که شماها میخواید؛نمیشن?چر???
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 08:28
فريادزيره آب - اهواز - ایران
زبونم لال؛خدای ناکرده؛زمستون که شدبچه هادرحال امام شناسی هستندکه یهوبخاری آتیش میگیره وچندتا ازبچه ها... جمع کنیداین بساط رو
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 08:38
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
یه اوسکول هم باید به این طرح افرین بگه چون اگه نگه حقوقش قطع میشه.
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 10:10
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس. گل گفتی!!!!
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 12:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.