بدهی «۶۰ هزار میلیارد تومانی» دولت به سازمان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان خبر داد و گفت که این بدهی از دولت قبل بر جای مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیدتقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی،  روز یکشنبه ۲۹ تیر گفت: «گام‌های مثبتی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی توسط دولت برداشته شده است و بر خلاف سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم که اموال این سازمان دچار دست‌اندازی نشود.»

آقای نوربخش در مهر ماه پارسال نیز از  بدهی ۵۴ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی خبر داده بود.

پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی از سوی محمود احمدی‌نژاد، علی اکبر خباز‌ها، رییس کانون بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی، ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ اعلام کرد که بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت شده است.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری سابق ایران، یک سال پیش از آن در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۰ گفته بود که دولت هیچ گونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی ندارد.

پس از این سخنان رحمت‌الله حافظی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، گفته بود که تا سال ۱۳۸۹ حجم تعهدات دولت به صندوق تامین اجتماعی ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دولت محمود احمدی‌نژاد در ۲۶ اسفند سال ۱۳۸۸ نیز مصوبه‌ای را برای  واگذاری تعدادی از شرکت‌های دولتی به سازمان تامین اجتماعی در ازای بدهی دولت تصویب کرده بود اما هیات عمومی دیوان عدالت اداری هفتم تیر ۹۳ اعلام کرد که این مصوبه را باطل کرده است.

سیدتقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، همچنین با بیان اینکه حقوق مستمری‌بگیران ۲۵ درصد افزایش داشت افزود: «تامین اجتماعی پنج درصد از این افزایش را که مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت است به مستمری بگیران غیر حداقل بگیر خود بدهکار است و این پنج درصد را قبل از عیدسعید فطر پرداخت خواهد کرد.»

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اجازه هیچگونه معامله و دخل و تصرف در اموال بیمه‌شدگان این سازمان را نخواهم داد. »

گزارش تحقیق و تفحص مجلس که ۱۳ آذر ۱۳۹۲ قرائت شد، مدیران سازمان تامین اجتماعی در دوره ریاست سعید مرتضوی بر این سازمان را متهم به موارد مختلفی از اختلاس و سوء استفاده کرده بود.

این گزارش از امضای تفاهمنامه واگذاری ۱۳۸ شرکت سازمان تامین اجتماعی به ارزش چهار میلیارد یورو به شرکت هلدینگ سورینت قشم به مدیرعاملی بابک زنجانی خبر داده و این واگذاری را دارای اشکالات عدیده حقوقی ذکر کرده بود.

+9
رأی دهید
-3

sama128 - شیراز - ایران
دولت اگر واقعا دولت باشه که متاسفانه نیست اول باید وضعیت بی حساب کتاب این تشکیلات عظیم را مشخص کند حیف و میل بیت المال حقوق های چندین میلیونی ( از 7 – 8 الی 15 – 20) میلیونی پروژه های بی برنامه و از روی باد معده که اکثرا پس از کلی بخور بخور به بن بست می رسد وجود بی شمار بازنشستگان بلااستفاده در این تشکیلات عظیم که حقوق بسیار بالا می گیرند و نفعی برای تشکیلات ندارند حقوق و مزایای بی شمار و خارج از ضوابط و آئین نامه و برنامه و هزاران مورد دیگر که متاسفانه بسیار بسیار زیاد است واقعا اگر دولت بخواهد بدهی خود را به این تشکیلات عظیم که متعلق به کل جامعه است بدهد ابتدا باید تمامی معضلات اعم از مالی و اخلاقی بی شمار را در این تشکیلات عظیم شناسایی و از بین ببرد و سپس بدهی خود را پرداخت کند که حق آحاد ملت ضایعه نشود و از بین نرود. نبود آئین نامه نبود قانون بی حساب و کتاب بودن همه چیز واقعا فاجعه در این تشکیلات وجود دارد فاجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعه ضدو بند های میلیاردی .
دوشنبه 30 تير 1393 - 07:29
sama128 - شیراز - ایران
شما در کدام تشکیلات و اداره دیده اید که فرد یا افراد ساعت یک بعد از ظهر پنج شنبه وارد اداره شوند ناهار با پول اداره بخورند ماشین شخصی خود را بشورند بعد از آن از ساعت 8 صبح الی 20 اضافه کار یعنی 12 ساعت اضافه کار برای خود محاسبه کنند. بله صحبت در این خصوص بسیار زیاد است و تمامی سایت های خبری نیز اخبار آن را می دانند شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و هلدینگهای تابعه ) محل این مسائل است و نظارت هم اصلا وجود نداشته و ندارد. البته این اخبار را تمامی سایت های خبری دارند و به گوش مسئولین هم رسیده ولی تاکنون کسی رسیدگی نکرده است.
دوشنبه 30 تير 1393 - 08:09
sama128 - شیراز - ایران
اگر دزدی – اختلاس – حقوق های 7 – 8 – 10 – 15 – 20 میلیونی بی حساب کتاب – فساد مالی و اخلاقی – نبود آئین نامه ضوابط قانونمند و عدم اجرای درست و دقیق همین آئین نامه های پیش پا افتاده حضور گسترده بازنشستگان – و انواع فساد اداری در این تشکیلات عظیم باعث بی اعتمادی مردم به این سازمان شده و هر شویی که اجرا کنند و بخواهند مردم را گول بزنند واقعا خریدار ندارد یعنی متاسفانه وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی مدتی است که فقط شو اجرا کرده و شعار می دهند حمایت از فلان حمایت از بهمان و .. آیا واقعیت دارد ؟!؟!؟!! مسلما خیر . مردم آگاه می دانند که واقعیت ندارد پس بی خود شعار ندهید چون مردم آگاه هستند و دیگر دروغ را باور نمی کنند.
دوشنبه 30 تير 1393 - 09:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.