دانشجویان دختر ایرانی 'اشتیاق بیشتری به قرص‌های روان‌گردان دارند'

وزارت علوم می‌گوید مصرف قرص‌های روانگردان بین دختران افزایش یافته است



یکی از مدیران وزارت علوم ایران از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مهار و پیش‌گیری از اعتیاد خبر داده است.

به گفته حمید یعقوبی، مدیر دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران دو میلیارد تومان بودجه برای برگزاری ۲۴۰۰ کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های دولتی اختصاص داده است.

آقای یعقوبی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته برای دانشجویان دختر که "اشتیاق بیشتری به قرص‌های روانگردان دارند"، کلاس‌های جداگانه برگزار می‌شود.

به گفته وی، دختران از قرص‌های روانگردان برای کاهش وزن استفاده می‌کنند.

یکی از مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر دو هفته پیش آمار دانشجویان مصرف‌کننده مواد مخدر در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم را ۶.۲ درصد و دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت را ۶.۱ درصد اعلام کرده بود.

ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود که این آمار مربوط به چند سال پیش است و در این مدت مصرف مواد مخدر و روانگردان افزایش داشته است که باید دوباره آمارگیری شود.

پیشتر هم انتشار کلیک گزارش‌هایی درباره اعتیاد به ریتالین میان دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی باعثکلیک ممنوع شدن فروش بدون نسخه این دارو شده بود.

+12
رأی دهید
-8

Lolalola - پاریس - فرانسه
هى گیر بدین به ساپورت
دوشنبه 30 تير 1393 - 11:01
خانه کجاست - لندن - انگلیس
زیاد موضوع عجیبی نیست و فقط این معضل برای دانشجویان ایرانی نیست.انگلیس رتبه دوم جهانی تو مصرف داروهای روانگرا یا مواد مخدر رو برخوردار است.ولی خوب دولت هم بلد چه جوری پنهان کنه از دید پابلیک یا دنیا...
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.