تعجب تایم از خبر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی

تعجب تایم از خبر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی

وب سایت مجله تایم آمریکا از انتشار یک گزارش در ایران که گروه تروریستی داعش را دست ساخته آمریکا توصیف کرده است، ابراز تعجب کرد.

به گزارش عصر ایران تایم در گزارشی با اشاره به صفحه یک روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز که به ماجرای گروه تروریستی داعش پرداخته است، می نویسد: مبنای این گزارش روزنامه انگلیسی زبان چاپ تهران خبری مجعول است که منشا آن خبرگزاری ایرنا است.

تایم می نویسد: ایرنا اخیرا یک گزارش مفصل درباره اظهارات " ادوارد اسنودن" مقاطعه کار امنیتی فراری آمریکا به روسیه منتشر کرد و به نقل از او نوشت: ایجاد گروه داعش یک طرح مشترک آمریکایی و انگلیسی برای تامین امنیت اسراییل است.

ایرنا در این گزارش به نقل از اسنودن می نویسد: ساخته و پرداخته کردن گروه داعش یک عملیات مشترک اطلاعاتی به نام " نیش زنبور" و کار مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا برای ایجاد یک تهدید جدید در خاورمیانه و به حاشیه راندن تهدید اسراییل و از این طریق تامین امنیت رژیم اسراییل است.

تایم می نویسد: این مصاحبه در حالی به نقل از اسنودن منتشر شده است، که این مقاطعه کار فراری سازمان امنیت ملی آمریکا(NSA) هیچ مصاحبه ای در این باره نداشته است.

تایم در ادامه می نویسد: اگر چنین گزارشی در دوران احمدی نژاد از خبرگزاری رسمی و وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر می شد، جای تعجب نداشت، اما انتشار چنین گزارشی از خبرگزاری رسمی ایران در دوره دولت میانه روی روحانی مایه تعجب است.

تایم در ادامه به مصاحبه خود با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان اشاره می کند و می نویسد حتی شریعتمداری از انتشار یک مصاحبه جعلی منسوب به اسنودن در خبرگزاری ایرنا بهت زده است و در این باره می گوید : " من از ابتدا می دانستم آن مصاحبه نقل شده از اسنودن عجیب و غریب بود چون تاریخ تمام اتفاقاتی که در عراق شاهدش هستیم به بعد از فرار اسنودن از آمریکا مرتبط است و اسنودن بیش از یک سال است که به اسناد جدید اطلاعاتی آمریکا دسترسی ندارد."

+50
رأی دهید
-17

امام سایبرجایا - سایبرجایا - مالزی
خوب معلومه کار خود آمریکاست وگرنه آمریکا اگه میخواست 3 سوته سرکوبش میکرد قدرتش هم داره
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:26
تیتو تیتو - تهران - ایران
در اسراییلی بودن گروه داعش شکی نیست زیرا این گروه تروریستی هیچ اقدامی بر علیه یهود و اسراییل که همه گروه های خاور میانه حداقل با ان مشکل دارند انجام نمیدهد و زخمیان داعش برای مداوا به اسراییل برده میشوند . هم اکنون اسراییل با به حاشیه بردن گروهها به جنگ با داعش میتواند بوسیله نیرو و پول اعراب فلسطین و دیگر کشورهای عربی را اماج حملات خود قرار دهد و با جنگ نیابتی بدون هزینه تحت سیطره خود ببرد.
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:30
دریای پارس - ایران - ایران
داعش و وحشی گریهاش بخاطر کثافتکاریهای سپاه وقاسم سلیمانی بوجود آمده. از بس رفتن نو عراق وسوریه فتنه درست کردن شیعه شیعه راه انداختن که انزجار سنی های افراطی را برانگیخت.آروزدارم مثل قذافی تمام سپاهی ها و رهبر احمقشون را بکشن
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:31
paksan - آمریکا - آمریکا
مجله تایم یک چیز رو فراموش کرده. آن هم اینکه تمام مدیران میانی و کارمندان اتوبوسی دوره احمدی نژاد هنوز سرکار هستند و باتمام قدرت دارند برای ناکام کردن دولت جدید و بخصوص آوردن دوباره احمدی نژاد فعالیت میکنند. این کاملاً مشخصه که روحانی مثل یک بره 3 سال دیگه سربریده خواهد شد تا جواب هاشمی و خاتمی و سایر افرادی که فکر میکنند مردم روحانی رو انتخاب کردن تمام بشه و اینبار هم تقلب معاویه داستان رو طوری طراحی میکنه که نشون بدهند که تقلب می تونه برای هرکسی اتفاق بیافته!
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:41
senator x - تهران - ایران
بازی سیاسی آمریکا و انگلیس خیلی پیچیده تراز اینهاست.همین اسنودن,بجرم برملا کردن اسناد جاسوسی آمریکا بروسیه پناهنده شد و مدتی بعد ّبآمریکا برگشت و در تلویزیون آمریکا مصاحبه کرد و تمام.سردبیر محترم مجله تایم نیویورک, شما خیلی بهتر میدانید گربه هه(کجا تخم)میزاره,تعجب کردن کارما ایرانیها از کار شماست.درسال57 مرتب کارترحکومت شاه را تائید میکرد از این طرف ژنرال هایزر آمریکائی داشت فرماندهان نظامی ایران را برای استقبال خمینی آماده میکرد.مابایدتعجب کنیم نه شما/
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:51
mohsen_oslo - اسلو - نروژ
مگه گروه القاعده سخته دست امریکایا نبود ؟ همه اینا از گور این صهیونیستا بلند می‌شه
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:57
cobalt3 - کرج - ایران
من که از تعجب شما متعجبم خدعه نمیدانی چیست ؟ مستر کبلائی.
یکشنبه 29 تير 1393 - 20:10
alborzi - کرج - ایران
خوب یه نظریه که میتونه باشه ضمن اینکه فعلا هیچ نشانه ای از غلط بودنش دیده نشده !
یکشنبه 29 تير 1393 - 21:16
hossein+87= - ایران - ایران
حاجی ، نیاز نیست اینا بگن. از اهداف و حمله های این وحشی های قاتل معلومه که بنیه و اساسشون رو کی پایه گذاری کرده. کشتن انسان های بیگناه و اون هم به فجیع ترین شکل کار کشورهاییه که خودشون هر ....میخورن و تا یه کشور دیگه یهتکونی میخوره ، بهش هزارتا انگ میزنن و صد تا احمق شهید میفرستن سمتش.
یکشنبه 29 تير 1393 - 20:50
ab shangooli - لندن - انگلند
تعجبی در کار نیست واقعیت است که گروه تروریستی داعش از طرف آمریکا ، بریتانیا و اسرائیل تشکیل شده و حمایت میشود نیروهای داعش از بریتانیا آمدند به عراق با چراغ سبز آمریکا و حمایت اسرائیل و در واقع ایران و حامیانش رو با داعش در عراق مشغول کردند تا اسرائیل با بهانه ساختگی غزه رو تصرف بکنه و مردم بیگناه فلسطین رو به خاک و خون بکشه از طرفی‌ دیگر هم روسیه رو درگیر جنگ با اکرأین کردند ، سقوط هواپیمای مالزی به وسیله موشک کار نیروهای ناتو بوده ولی‌ روسها هم مثل چینی‌‌ها احمق نیستند ، همانطور که چینی‌‌ها اطلاعات رادار‌های نظامی خودشون رو به آمریکا ندادند روسها هم هیچ مدرکی‌ و یا اطلاعاتی‌ به آمریکایی‌ها نداده و نمی‌دهند ، سقوط هواپیمای اول مالزی در ۴ ماه گذشته هم کار آمریکایی‌ها بود ، ولی‌ بزودی دست آمریکایی‌ها و ناتو رو خواهد شد ، چون جعبه سیاه هواپیمای مالزی در اختیار روس هاست. آمریکای‌ها به داعش حمله نکردند و گذاشتند که هزاران نفر انسان بیگناه به فجیع‌ترین وضع ممکن به دست داعش کشته شوند و حالا هم با حمایت کامل از اسرائیل نشان دادند که حامی‌ تروریست کیست.
یکشنبه 29 تير 1393 - 20:10
مهرداد2538 - تهران - ایران
از اینکه این گروه از درگیری با اسرائیل طفره می رود و اخیراً هم یک دلیل احمقانه برای این کارش آورده و تا بحال هم تمام اعمالش به ضرر مسلمانان بوده کاملاً مشخص است که این گروه ساخت آمریکا و اسراییل است.
یکشنبه 29 تير 1393 - 22:11
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
شماها همگى به سلامتى از سفارتها هستید دیگه!!! خسته نباشید کار مشترک خوبى انجام میدد !!
یکشنبه 29 تير 1393 - 23:10
dara20 - تهران - ايران
این مطلب نیاز به شّک و تردید ندارد که آمریکا بانی‌ این طرح است و عربستان مجری آن‌. کثافت کاری آمریکا ربطی‌ به نظرات رژیم کثیف اسلامی هم نداشته و تمام این جنایت زیر سر آمریکاست. هدف تقسیم خاورمیانه و غارت آسان تر ذخائر نفت و گاز منطقه است
یکشنبه 29 تير 1393 - 23:27
باور عمیق - قم - ایران
ببافید آقا جان ببافید .. فردا هم تشریف بیارید بگید داعش وابسته به جمهوری اسلامیه .. شماها که استاد وارونه جلوه دادنید .. این هم روش .. اما یه سوال .. داعشو ولش .. اسراییل رو چکار میکنید؟ کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی مسلمان رو چکار میکنید؟ اینو چجوری توجیه میکنید؟ گیرم خودفروشانی مثل 411 و آقای آنگولا هر چه گفتید پذیرفتند .. اما .. خودتانید
یکشنبه 29 تير 1393 - 23:29
ab shangooli - لندن - انگلند
با کمی‌ فکر کردن به اوضاع کنونی افغانستان به راحتی‌ میشه فهمید که تروریست کیست و چه کشورهایی حامی‌ تروریست هستند ، حامد کرزی معاهده امنیتی با آمریکایی‌ها رو از سال گذشته تا کنون امضا نکرده و زیر بار آن نمی‌رود به این دلیل که مردم افغانستان و حامد کرزی نظرشان این است که آمریکایی‌ها و نیروهای ناتو مردم بیگناه را در زندان بگرم زندانی ، شکنجه و میکشند و با هواپیماهای ناتو به دفعات بسیار مردم به خصوص زن و بچه بیگناه و بی‌ دفاع را هدف قرار داده‌اند ، آمریکایی‌ها حالا منتظرند تا با دستکاری و تقلب در انتخابات افغانستان رئیس جمهور پیشنهادی خودشان بر سر کار بیاید و افغان‌ها هم از طرفی‌ به دنبال رئیس جمهوری منتخب خود هستند ، سوال اینجاست که اگر گروه طالبان واقعاً یک گروه تروریست است چرا در این زمان و موقعیت حساس که حامد کرزی به حمایت مردم افغان بر آماده و دست دوستی‌ به طالبان هم دراز کرده ، حامد کرای و حامیان او را مورد حملات انتحاری خود قرار میدهند ؟ آیا واقع طالبان برای آزادی افغانستان از چنگ بیگانگان می‌جنگند یا برای آمریکایی‌ها و منافع آنها؟
دوشنبه 30 تير 1393 - 00:15
aram.01 - کردستان - ایران
paksan-آمریکا-آمریکا. ‏ ‏ اینها که گفتی راسته یا خواب دیدی؟
دوشنبه 30 تير 1393 - 07:13
shivaa - تهران - ایران
من متعجبم از تعجب اینها!یعنی جدا نمیدونن روحانی و احمدی نژاد یکی هستن؟!
دوشنبه 30 تير 1393 - 12:26
Rommel - سیدنی - استرالیا
من به تفسیر همهء شما آفرین می گویم دقیقأ همین طور که همتان گفتید این کار آمریکاو انگلیس بود برای بقای اسراییل۰ درست وقتی دایانا هم کشته شد یک همچین مقاله ای زهرا رهنورد در مجله هفتگی آنزمان نوشت که بخاطر حامله بودن دیانا از یک مسلمان او را باید ملکه می کشت نمی دانید چه تعجبی این روزنامه ها اون زمان کردند بعد از ۱۰ سال کتابش را چاپ کردند که چرا دیانا باید کشته می شد دلایل همونی بود که زهرا رهنود گفته بود این سیاست میدیا غرب است برای این که مردم خودشان هر چه میدیا می گوید باور می کنند
‌سه شنبه 31 تير 1393 - 11:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.