شکایت زن آمریکایی به جریمه ۲۳ میلیون دلاری دخانیات رینولدز انجامید

کارخانه دخانیات رینولدز اعلام کرده بنا دارد به حکم دادگاه اعتراض کند

دادگاهی در آمریکا کارخانه دخانیات رینولدز، دومین تولیدکننده بزرگ سیگار در آمریکا را ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

بخشی مهمی از این جریمه به عنوان غرامت به زنی تعلق خواهد گرفت که مدعی است به علت اطلاع رسانی نادرست از مضرات سیگار شوهرش را از دست داده است.

سینسیا رابینسون نخستین بار در سال ۲۰۰۸ از دخانیات سازی ریلوندز شکایت کرد. او به دنبال دریافت غرامت از این ابرگروه اقتصادی در برابر فوت همسرش بود که بر اثر سرطان ریه در سال ۱۹۹۶ درگذشته است.

یکی از مقام‌های کارخانه رینولدز که سیگارهای معروف کَمِل را تولید می‌کند در واکنش به رای دادگاه آن را "بسیار دور از منطق و انصاف" ارزیابی کرده است.

در طول چهار هفته برگزاری دادگاه، وکلای خانم رابینسون دخانیات سازی رینولدز را متهم کردند که در زمینه آگاه سازی مصرف کنندگان از مضرات دخانیات اهمال کرده است.

این وکلا می گویند این "اهمال کاری" منجر شده تا مایکل جانسون بر اثر سیگار کشیدن به سرطان ریه مبتلا شود و با اعتیاد پیدا کردن به نیکوتین نتواند به رغم تلاش‌های پیاپی سیگار را ترک کند.

ویلیام گری، وکیل خانم رابینسون همچنین گفته حکم صادر شده از سوی دادگاه پیامی است محکم به کارخانجات تولید سیگار و مواد دخانی.

"ما امیدواریم این حکم برای دخانیات سازی رینولدز و سایر تولیدکنندگان سیگار این پیغام را داشته باشد که آنها باید از به خطر انداختن جان افراد بی گناه پرهیز کنند."

با وجود این، کارخانه دخانیات رینولدز اعلام کرده بنا دارد به حکم دادگاه اعتراض کند.

جفری رابرن، معاون مدیرکل این کارخانه گفته: "حکم دادگاه از انصاف به دور است و در تقارن با آن چیزی نیست که مدارک ارایه شده به دادگاه مدعی اثبات آنند."

جریمه و غرامتی که دادگاه برای کارخانه رینولدز تعیین کرده و آن را به خانم رابینسون پرداخت خواهد کرد در نوع خود و در تاریخ قضایی ایالت فلوریدا بی‌سابقه بوده است.

+28
رأی دهید
-7

Dorssa - دورن - المان
واقعا دمش گرم من همیشه ازینکه مافیای دخانیات مردم را از خطر اگاه نمیکنند شاکی هستم...
یکشنبه 29 تير 1393 - 16:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.